Miten jaksatte käydä töissä?
Ja sen lisäksi hoitaa kotia ja perhettä, valvoa netflixin parissa, harrastaa, ulkoilla, jopa rakentaa taloa ja hoitaa liudan eläimiä? Miten teillä riittää tunnissa vuorokaudet, kun jossain välissä sitä kai joutuu nukkumaan? Vai riittääkö teille lyhyet unet?
Koen olevani todella epänormaali ja huono veronmaksaja, sillä minä en oikeasti jaksa, en ole koskaan jaksanut, josta syystä tietoisesti nykyään haen määrä- ja osa-aikaisia töitä. Minä tarvitsen 9h unta joka yö, siihen kun laskee kokoaikatyön 8,5h plus matkat 1h joka päivä, niin ei minulla jää vapaa-aikaa, jonka viettäisin harrastaen. Tai edes jaksaisin harrastaa. Ruoka ja pesu, okt:n pakolliset työt ja lemmikkien hoidot ja nukkumaan. En voisi ikinä kuvitella tähän vielä lapsiperhearkea, jo lemmikkien hoito tuntuu välillä raskaalle kokoaikatyön päätteeksi. Mä en oikeasti jaksa työpäivän päätteeksi mitään, nuokin pakolliset teen vain edestä, en siksi että jaksaisin, koska en aina jaksaisi.
En oo siis masentunut tai mitään ja työnteosta nautin, elämäni parasta aikaa elän, mut ei mulla ole paukkuja enää työpäivän jälkeen mihinkään. En ole myöskään lihava ja ulkoilen joka päivä paljon.
Kommentit (28)
Tuo kaikki on vaan ap:n velttoilua ja laiskuutta.
Millaisen lapsuuden ja nuoruuden ap on elänyt, riippuu siitäkin.
Onko koskaan ollut aktviinen, harrastunut jotain, liikkunut, ollut yleensä toimelias ja aktiivinen ihminen.
Normaalilla terveellä ihmisellä eivät aivan kaikki voimat työhön mene, se on tosiasia.
Onhan niitä steressaavia ja kiireisiä töitä, mutta töissähän ollankaan tekemässä töitä, ei istuskelemassa ja juoruamassa ja hoitamassa omia asiota, tälläisiäkin paikkoja joissakin toimistoissa on.
Erikseen sitten työuupumukset sun muut, eikä niitäkään kaikille tule.
Juuri se vapaa-aika tulisi olla sellaista, että poistaa työn aiheuttaman väsymyksen.
Ap:n kaltaisia valittajia on nykyisin aivan liikaa.
monella johtuu väsymys piilevästä sairaudesta tai vain fysiikka ja vireystaso on matalampi kuin normaaleilla.
osa-aika työ.siivous ja kaupasta kerta viikkoon jättisatsi ruuat esim.lauantaisin rutiini, ettei viikolla tarvi. etukäteissuunnittelu auttaa kodin hoidossa väsyneitä.
työelämässä on myös pitkäaikaissairaita.
on mielestäni ok jos käy töissä ja tekee kotityöt. ei velvollisuutta harrastuksiin ole. siinä on jo riittävästi että elättää itsensä.harrastus voi olla ihan kavereiden tapaaminen,kävely,lukeminen ei kaikki pysty maratooneja vetään. osa töistä niin raskaita, että se on jo keholle liikuntaa ja rasitusta tarpeeksi,istumatyöt eri asia.
En jaksakaan. Osa aikaisena teen vuorotyötä. Elämäni helpotti kun tajusin ettei olekaan pakko jaksaa. Mieluummin olen kotona läsnä lapsilleni ja harrastan mieluisia asioita, kun olen jatkuvasti kiinni kuluttavassa työssä.
Helposti jaksan käydä töissä mutta en jaksaisi hoitaa mitään lapsia tai eläimiä saati rakentaa taloa
Samaa olen ihmetellyt. Itse ehkä fyysisesti voisin suoriutua sinkoilemisesta paikasta toiseen ja jatkuvasta tekemisestä, mutta henkisesti en kestäisi mitenkään.
Täysi työviikko, maisterivaiheen opinnot, syöpää sairastavan iäkkään vanhemmat hoito, perhe jne.
En jaksakaan, mutta on pakko. Ei tässä pahemmin Netflixiä katsella.
-terveisiä ruokkikselta-
Oletko varma, että katsot asiaa oikeasta näkökulmasta?
Jaksaminen tulee siitä, että on jotain mielekästä elämässä. Jotain josta pitää. Jos se ei ole työ itse, niin työn pitää ainakin mahdollistaa ne kivat asiat, jotta kiinnostaa ilmestyä töihin. Ei kukaan jaksa sellaista puurtamista, missä ei ole mitään positiivista, eikä ole tarkoituskaan. Sehän olisi järjetöntä, eikä sitä pidä ottaa tavoitteeksi.
Olen yrittäjä. Tahti on hyvin kiireistä suurimman osan työaikaa ja olen itse vastuussa ihan kaikesta. Tilitoimisto tietenkin hoitaa kirjanpidon, mutta minä kaiken muun ja töitä on todella paljon. Työ on keskiraskasta fyysistä työtä, mutta koska kuntoni ja terveyteni on hyvä, niin se ei tunnu ollenkaan raskaalta. Keskeytyksiä tulee jatkuvasti ja hommat saattavat vaihtua lennossa. Teen työtä työmatkoineen yleensä noin 7:45-16:45, mutta esimerkiksi viime viikolla olin töissä lähes kuuteen asti viikonloppuisin en käy töissä kodin ulkopuolella, mutta joskus paperitöitä.
Siltikään en ole väsynyt tai saamaton kotona, vaan iloinen höpöttäjä ja toimelias puuhastelija (näin ainakin mieheni sanoo) ja tunnistan sanomisista itseni hyvin. Teen työpäivien jälkeen noin kerran viikossa tietokoneella kotona töitä muutaman tunnin.