Helsingin yliopistolla rasismikohu Afrikan Tähti -pelistä
Tummihoisen vaihto-opiskelijan mielestä Afrikan tähti -peli on rasistinen. Siinä kuulemma toiset ovat orjuuttajia ja toiset jäävät orjiksi. Black face kuulemma löytyy myös pelistä (en itse löytänyt kuin kuvia tunmaihoisista ihmisistä. Ehkä tummaihoisten piirtäminen on rasismia). Ja sitten kaiken kukkuraksi kolonialistisesti kerätään timantteja. Sitten fuksiaisten järjestäjät pyytävät anteeksi, vaikka oikea reaktio olisi ollut vain sanoa get over it.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/c6584f8b-1314-46fb-aa1b-72ecbae5b461
Kommentit (2811)
Mä väitän että jossain on menossa salainen rasismitrollikilpailu, jonka voittaa se joka saa julkisuudessa lävitse hulluimman rasismiväitteen. Kilpailun johtoon on nyt siirtynyt Afrikan tähti.
Suomessakin vallitsee tällainen uustaistolainen henki kunnes se taas tukehtuu lopulta omaan mahdottomuuteensa.
Voi luoja, ota minut jo pois täältä, näkemästä tätä sirkusta! Minen kestä ennee.
Kommentointi tietty visusti kiinni noissa itse uutisissa...
Onneksi tervettä tolkkua näyttää olevan tällä palstalla, jälleen, ihme vouhottamisen sijaan. Kiitos siitä mammat ja muut!
Tuota videota on aika vähän kommentoitu. Varmaankin hän odottaa sinne rasistisia hyökkäyksiä. Varokaa siis niitä. Mutta käykää peukuttamassa Youtubessa niitä kommentteja, joissa sanotaan, että peli ei ole rasistinen ja että hän on ymmärtänyt väärin.
Jotenkin surettaa, että yliopisto menee mukaan tuollaiseen. Kuitenkin olen itsekin lapsesta lähtien ajatellut, että ns "viisaat" ihmiset menevät yliopistoon ja sinne yleensäkin pääsevät. Nyt se ei näytä siltä, että ne viisaat siellä ovat vaan koko laitos näyttää joltain tyhmien kokoontumisajoilta ja saattaa joku elämänkoululainen sanoa jo viisaammin tähän liittyen. Samalla tämäkin tyyppi on vienyt esim minulta opiskelupaikan ja olisin sinne mieluusti itse mennyt hänen sijastaan opiskelemaan en uhriutumaan turhasta.
Niin, mitä tekemistä itse Afrikan tähti pelillä on tässä kohussa? Ei mitään. Kyse on ollut tavasta jolla on toimittu ja pelattu. Ei vissiin olla ymmärretty ettei kaikista asioista voi vääntää huumoria… noh, nyt lienee tämäkin tajuttu vaikeamman kautta.
Tuo uusi visuaalinen ilme on aivan kakkaa verrattuna alkuperäiseen.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/d5346f32-8ef8-4969-ad9d-39c24544fc1a
Ikoninen asia banalisoitu suttuisaksi tusinatuotteeksi. # Pelastakaa aito ja alkuperäinen afrikan tähti
Taitaa olla saksalaisella ikävä vaihtaritalvi edessä tällä julkisuudella. No, itse aiheutettu päänsärkyhän se hänelle on.
Entä 'Inkan aarre' -peli?? Inkoja, intiaaneja, paholaisia,.. silkkaa kulttuurista omimista, etuoikeuttujen taholta. Minne voin ilmoittaa itseni ja canceloida perheemme, kun meitä löytyy Afrikan tähden lisäksi tuokin riistopeli?
Vierailija kirjoitti:
Niin, mitä tekemistä itse Afrikan tähti pelillä on tässä kohussa? Ei mitään. Kyse on ollut tavasta jolla on toimittu ja pelattu. Ei vissiin olla ymmärretty ettei kaikista asioista voi vääntää huumoria… noh, nyt lienee tämäkin tajuttu vaikeamman kautta.
Saksalaisilla ei ole minkään maailman huumorintajua. Tämä on ihan fakta.
Tämä huutelija ja asioiden vääristeljä pitäisi saattaa vastuuseen teoistaan.
Erotus yliopistosta ja paluulippu Saksaan. TERVEMENOA!!
Emme tarvitse tällaisia kiittämättömiä valehtelij. tänne
Vierailija kirjoitti:
Voi luoja, ota minut jo pois täältä, näkemästä tätä sirkusta! Minen kestä ennee.
Kommentointi tietty visusti kiinni noissa itse uutisissa...
Onneksi tervettä tolkkua näyttää olevan tällä palstalla, jälleen, ihme vouhottamisen sijaan. Kiitos siitä mammat ja muut!
Juttupalautetta voi lähettää suoraan lehtien toimituksiinkin. Minä teen aina niin, jos yleisökommenttiosio on suljettu. Jutun linkki vain kommenttiin mukaan ja sen jälkeen oma mielipide aiheesta. Palautteen voi antaa täysin anonyymisti.
Hävetkää suomalaiset raaaaszizzztit!!! Mutta jos annatte mulle rahaa, niin saatte anteeksi.
T. Vaihtari saksasta
Vierailija kirjoitti:
Tuo uusi visuaalinen ilme on aivan kakkaa verrattuna alkuperäiseen.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/d5346f32-8ef8-4969-ad9d-39c24544fc1a
Ikoninen asia banalisoitu suttuisaksi tusinatuotteeksi. # Pelastakaa aito ja alkuperäinen afrikan tähti
Kukaan järkevä ei osta uutta versiota. Kannatetaan alkuperäistä.
Afrikan Tähdellä ei ole mitään tekemistä rrr aa sis mmm in kanssa! Että ottaa patista nämä nykyaikaiset täysin sivistymättömät nulikat! Ei yliopisto välttämättä takaa mitään tältä osin, ainakaan nykyään!
Tämä kyseinen henkilö on ilmeisesti aika paljon laittanut jo aiemminkin suomalaisista kommentteja aika alentavaan sävyyn. Ottaisipa joku toimittaja hänet kunnon haastatteluun ja kävisi läpi näitä juttuja, Ukkola tai Päivärinta.
Vierailija kirjoitti:
Afrikan tähti -pelin rosvoista ei voi vääntää huumoria? Ja sinä ammattiloukkaantujako sen muiden puolesta päätät?
Olen vaalea nainen. Mielestäni Elovena-paketin naishahmo esittää vaalean länsimaisen naisen stereotyyppisesti viljanpoimijana. Mitähän vielä keksitään……
Varmaan tätäkin vaihto-opiskelijaa on kohdeltu niin "julmasti", että Suomi maksoi hänen opiskelijamaksunsa. Vaikka opiskelu on monille ulkomaalaisille "maksullista", käytännössä heidän vuosimaksunsa maksetaan suomalaisina stipendeinä. En nyt muista, miten tämä meni EU:n alueelta tuleville. Mutta tulee kyllä opiskelijoita mustan väestön keskuudesta ja ihan ilmaiseksi saavat Suomessa käytännössä opiskella.