Helsingin yliopistolla rasismikohu Afrikan Tähti -pelistä
Tummihoisen vaihto-opiskelijan mielestä Afrikan tähti -peli on rasistinen. Siinä kuulemma toiset ovat orjuuttajia ja toiset jäävät orjiksi. Black face kuulemma löytyy myös pelistä (en itse löytänyt kuin kuvia tunmaihoisista ihmisistä. Ehkä tummaihoisten piirtäminen on rasismia). Ja sitten kaiken kukkuraksi kolonialistisesti kerätään timantteja.
Sitten fuksiaisten järjestäjät pyytävät anteeksi, vaikka oikea reaktio olisi ollut vain sanoa get over it.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/c6584f8b-1314-46fb-aa1b-72ecbae5b461
Kommentit (2811)
Vierailija kirjoitti:
Jo Matti Vanhasen isä sen tutkimuksissaan toi esille, että joskus jotkut ulkoiset tekijät korreloivat suoraa alhaisen älykkyysosamäärän kanssa.
Milloin Vanhasta vaaditaan irtisanoutumaan isänsä ajatuksista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jo Matti Vanhasen isä sen tutkimuksissaan toi esille, että joskus jotkut ulkoiset tekijät korreloivat suoraa alhaisen älykkyysosamäärän kanssa.
Milloin Vanhasta vaaditaan irtisanoutumaan isänsä ajatuksista?
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/tatu-vanhasen-puheista-ei-esitutkin…
Vaadittiin jo silloin kuin juttu oli tuore. Silloinkin se oli vain poliittista peliä hesarilta pääministeriä vastaan.
Mitenkähän paljon enemmän ois itkettäny jos rosvoilla olisi ollut mustat naamat :o
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Opiskelija voi lähteä seuraavalla lennolla omaan maahansa. Täällä suomalaisten rahoilla opiskelemassa, saa asumistuen jne. Hus! Kotiin siitä canceloimaan omaa saksalaista kulttuuriaan.
Muuten ihan fine, mutta ei ulkomaalainen vaihtari kyllä mitään tukia Suomesta saa😅 Moni jopa maksaa yliopistolle vaihtopaikasta.
Itse asiassa saa, siellä on erikseen rahasto, josta tukia maksetaan.
Riippuu kai sitten yliopistossa. Itse olen ollut kahdessa yliopistossa töissä kv-toimistossa järjestämässä vaihtariohjelmia, eikä kummassakaan kyllä maksettu mitään. Ehkä Helsingissä asiat on eri tavalla.
Ymmärtääkseni aallossa esim. on lukukausimaksu ei suomalaisille mutta jollain ehdoilla oppilaille voidaan maksaa tuo stipendinä. Näitä tällaisen stipendin saaneita on kohtalaisen iso osa vaihtareista muttei kuitenkaan kaikki.
En tiedä tuon ehtoja sen tarkemmin tai sitä kenelle sitä myönnetään. Helsingissä lienee sama.
Eikös lukukausimaksut koske vain EU:n ulkopuolelta tulevia opiskelijoita? Olen ymmärtänyt, että EU-opiskelijat opiskelisivat ilman maksuja, ja kyllä ainakin monet tutut ulkomaalaiset opiskelijat ovat saaneet ihan asumistukea ym.
Vain jos ovat oikeutettuja Kela-tukiin. Tämä vaatii, että onn tutkinto-oppilas. Vaihtareilla ei ole tähän oikeutta, koska ovat Suomessa alle 12kk.
Vähän sama juttu kuin jos ulkomailla leikittäisiin metsässä vaeltamista, poroajeluja tai jotain joulupukkiin liittyvää niin se olisi rasismia, koska nämä ovat suomalaisia asioita ja muut kulttuurit eivät saa leikkiä näillä. Jostain syystä suomalaiset eivät kuitenkaan koe näitä mitenkään rasistisiksi. Metsäänhän voi jotenkin yhdistää avohakkuut ja metsän riiston, kun oikein miettii, joulupukki tuo lahjoja vain kilteille lapsille (rasismia, kun ei tuo muille) ja porojen käyttö on eläinten hyväksikäyttöä. Mielikuvitus on vain rajana "rasismille".
eikö tua voi siirtyä saamelaiseen kouluun oppisi kielenkin kun saamen kieli on ainoa pakollinen kieli. pää aineena olisi loukkaantumis tiede muuta ei sitten opiskeltaisikaan.
Miksikäs sieltä Afrikasta tai saksasta saa tulla tänne käyttämään hyväksi meidän koulutusjärjestelmää. Pitäisikö tehdä peli aiheesta?
Onko molemmissa täysin samat säännöt ja muut? Kerran olen pelannut uutta versiota tänä vuonna kyläpaikassa.
Haluaisin värien puolesta uuden mutta pidän perinteistä. Enkä mielelläni ottaisi keppi ojossa rus ke t tu nu tta hillumaan vähissä vaatteissa edes pelilaudalleni.
kuka toi opiskelija oli? onko muilla palstoilla saatu selville kuka aloitti tän vouhotuksen?
jossain kai väitti että veti somensa alas kun sai niin paljon palautetta rasistihuutelustaan peliä kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Miksikäs sieltä Afrikasta tai saksasta saa tulla tänne käyttämään hyväksi meidän koulutusjärjestelmää. Pitäisikö tehdä peli aiheesta?
Otti meidän opintotuet ja haukkuu meidän pelit! Kelpas sille tämmöinen halveksimansa valkoisen maan opinahjo kuitenkin.
Vierailija kirjoitti:
Saksalaisten pitäisi maksaa meille triplasti lukukausimaksuja, koska polttivat Lapin.
Vierailija kirjoitti:
Saako tästä keskustella täällä?
Ei saanut kun ilmeisesti sen henkilön suomalainen palvelija eikun siis koulukaveri kävi ilmiantamassa täällä näitä ketjuja :(((
Vierailija kirjoitti:
Oululainen karkkitehdas oli kaukaa viisas kehittäessään liki sata vuotta sitten tervaleijonat. Ei voi edelleenkään kukaan syyttää rasismista.
Leijonien käytöstä voi syyttää. Ainakin minä syytän. Meillä ei ole leijonia vaan ilves. ILVES kunniaan! Ilves Suomen tunnukseksi! Ilves lippuun ja karkkilootaan!!!!!
Suomalaisilla on oikeus omaan kulttuuriin ja omien villieläintensä ilmentämiseen!!!
Tuo ihminen on ra sis ti valkoisia kohtaan. Valkoiset ihmiset ovat hänen mukaansa hauraita. Oikeesti alkaa .tuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Onko molemmissa täysin samat säännöt ja muut? Kerran olen pelannut uutta versiota tänä vuonna kyläpaikassa.
Uusi peli opettaa vihaamaan eläimiä.
jutut talteen muutaman vuoden kuluttua alkaa pyörimään uusi mielensä pahoittaja sarja. jossa kaikkeen on syyllinen suomalainen hetero mies.
Meidän pitää hyväksyä afrikkalaisten läsnäolo ympärillämme, mutta emme saa esim. tehdä heistä mitään kuvaa mihinkään. Toki he ovat samanlaisia kuin mekin. Menee vaikeaksi.
Vierailija kirjoitti:
Herää kysymys, mitä tää musta ihminen itse tekee Saksassa/Suomessa tyrannisoimassa toisten kulttuuria.
Kulttuuria? Valkoisilla? Soosoo, kun näiden mielestä valkoisilla ei voi eikä saa olla omaa kulttuuria.
Siis mitäh?!? Onko Afrikan tähdessä rosvo nykyään joku eläin??
Aivan naurettavaa… Onneksi lapsuudenkodissa löytyy kaksinkappalein alkuperäistä.