Lista narsistin käytösmalleista
Lista narsistin käytösmalleista:
Mahtailevuus
Huomiohakuisuus
Ei pysty ottamaan vastaan kritiikkiä
Väkivaltainen
Empatian puute
Lapsellisuus
Suuruuskuvitelmat
Manipuloivuus
Epärehellisyys
Pinnallisuus, varakkuuden merkit tärkeitä
Impulsiivisuus
Nöyryyttämishakuisuus (tykkää iskeä heikkoihin kohtiin ja nauttii toisen polvillaan olosta)
Hovin kokoaminen
Mustamaalaaminen
Mahtailu / kerskailu / suuruuskuvitelmat
Mitätöinti
Stalkkeroiminen
Empatiakyvyttömyys tai alhainen sellainen
Valehteleminen
Listan avulla on helppo tunnistaa narsistinen käytös. Mitä useampi seikka osuu yhteen käytöksen kanssa, sitä suuremmalla todennäköisyydellä kyseessä on narsisti.
Kommentit (44)
Lista narsistin käytösmalleista:
x Mahtailevuus
x Huomiohakuisuus
x Ei pysty ottamaan vastaan kritiikkiä
Väkivaltainen
x Empatian puute
x Lapsellisuus
x Suuruuskuvitelmat
x Manipuloivuus
x Epärehellisyys
x Pinnallisuus, varakkuuden merkit tärkeitä
x Impulsiivisuus
x Nöyryyttämishakuisuus (tykkää iskeä heikkoihin kohtiin ja nauttii toisen polvillaan olosta)
Hovin kokoaminen
x Mustamaalaaminen
x Mahtailu / kerskailu / suuruuskuvitelmat
x Mitätöinti
x Stalkkeroiminen
x Empatiakyvyttömyys tai alhainen sellainen
x Valehteleminen
Ruksin tuohon exäni ominaisuuksia. Vieläkö väitätte että olen omasta päästäni keksinyt narsudiagnoosin?
Narsismi on kyllä pahin hulluus maailmassa, ja täysin parantumaton pään vakava vika. Väkivaltaisia on myös jokainen. Kaikki psyykkisesti, monet myös fyysisesti.
Vierailija kirjoitti:
Narsismi on kyllä pahin hulluus maailmassa, ja täysin parantumaton pään vakava vika. Väkivaltaisia on myös jokainen. Kaikki psyykkisesti, monet myös fyysisesti.
Olen samaa mieltä.
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa perhesurmaajista on narsisteja, joilla napsahtaa päässä viimeisen kerran.
Vierailija kirjoitti:
Pahoinpitelevät kaikkia läheisiään, ja muille taas esitellään ihan erilaista ihmistä. Ulkokultauksen määrä on valtava narsismissa.
Vierailija kirjoitti:
Parhaita Listoja maailmassa.
Olen samaa mieltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa perhesurmaajista on narsisteja, joilla napsahtaa päässä viimeisen kerran.
Kannattaa oikeasti jättää se dg:n tekeminen ammattilaisille.
Kannattaa esim. Googlata epäluuloinen persoonallisuushäiriö...
Aika moni tarina, mitä täällä on voi esim. kertoa tästä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa oikeasti jättää se dg:n tekeminen ammattilaisille.
Kannattaa esim. Googlata epäluuloinen persoonallisuushäiriö...
Aika moni tarina, mitä täällä on voi esim. kertoa tästä...
Olen yhtä mieltä kanssasi. En ymmärrä tätä narsisti villitystä. Epävakaa ja epäluuloinen persoonallisuushäiriöinen ei kykene hillitsemään raivoaan sen enempää kuin narsistikaan. Ko. häiriöiset ovat ilkeitä, manipuloivia ym. siinä missä narsistikin.
Turhan pienet on asiantuntijoiden prosentit. Minulla on ollut uskomaton tuuri saada "kasvattajikseni" neljä näihin listan ominaisuuksiin täydellisesti sopivaa miestä, isästäni alkaen.
Viimeiselle olin jo seurustelun alkuvaiheessa sanonut, etten enää suostu alistettavaksi enkä nyrkin ja hellan väliin. Ei uskonut, kokeili ja kokeili. Eräänä päivänä kokeili viimeisen kerran ja sai lähtöpassit. Ei ollut uskoa.
Siitä on jo kuusi vuotta, en uskalla seuraavaa enää edes ajatella.
Narsisti on epävakaa ja kateellinen, hakee kilpailua, konfliktia, sotaa, "voittamista", toisten nitistämistä, lannistamista ja murskaamista. Etsii toisissa heikkouksia ja hyödyntää niitä mitä alhaisimmilla tavoilla. Nauttii sadistisesti toisen kivusta ja tuskasta ja saa ennen pitkää kaikki lähellään voimaan pahoin ja sairastumaan.
Kun joku muu taas nauttii yhdessä koetusta ilosta, sovusta, yhteistyöstä, toistensa kannustamisesta ja hyvästä hengestä ihmisten välillä. Hyvä ihminen taas osaa kokea empatiaa ja asettautua toisen asemaan ja kohtelee muita hyvin.
Narsistit osaavat olla todella hurmaavia, keskustelutaitoisia, huumorintajuisia ym. Mutta sitten kun tulee konflikteja tai erimielisyyksiä niin muuttuvat ihan erilaisiksi. Kanssaihmiset huomaavat tunneälyn puuttumisen.
Mun exän lempipuuhaa oli alkaa luettelemaan oletettuja heikkouksiani. En ollut paljastanut hänelle niitä mutta oli klassisesti triangelia hakevana lyöttäytynyt tyttökaverini luottoihmiseksi jolta sai lypsettyä oletettuja menneisyyteni tapahtumia. Niitä oli sitten parasta ottaa esiin aina tiukan paikan tullen. Huonompi juttu että nuo oletetut heikkouteni eivät olleet edes totta! Eipä tiennyt tyttökaverinikaan minusta ihan kaikkea joita sitten narsisti oli suuressa viisaudessaan itse keksinyt ja rupesi luettelemaan. Metsään meni ja saattoi hänet itsensä todella outoon valoon minkä hän ymmärsi itsekin ja perääntyi.
Narsistit tekevät niin paljon haittaa muille. Väärinkäyttö suljettujen ovien takana.