Kerhot alkoivat, joko kotiäitien lapset ilmoittautuivat...
Meinaan vaan kun päiväkotiin on niin kauheat jonot ja minun pitäisi päästä töihin 2 viikon päästä eikä hoitopaikasta tietoakaan. Päiväkodin johtajan puheesta sain rivien välistä luettua että heillä paljon hoidossa lapsia joilla äiti tai jopa molemmat lapset kotona ja silti tuovat lapsen hoitoon. Onhan tästä keskusteltu, mutta nyt sain sen konkreettisesti itse kokea, hoh hoh. Eli äippälomalla olevat äidit ja työttömät, miksi ette vie lapsianne kerhoon? Säästäisitte hoitopaikat niitä tarvitseville ja lapsenne saisivat kuitenkin kaveriseuraa.....
Kommentit (8)
Kukaan ei meidän perheestä kuulu kirkkoon, joten en halua tuohon kerhoon lasta viedä.
ja hoidon tarvetta, joten taidat itse olla vähän myöhässä, jos nyt vasta hoitopaikkaa etsit...
Tuohon asiaan, että hoidatetaan lapsia muualla kuin kotona äidin ollessa kotona, olen sitä mieltä, että jos äidin psyyke ei kestä muuten, niin ok, mutta muussa tapauksessa lasten paikka on kotona, jos äitikin siellä on. Mitään virikehoitopaikkoja en ymmärrä, paitsi niissä tapauksissa, että äiti on jotenkin sairas tai kyvytön lapsilleen virikkeitä tarjoamaan.
Haettu on ja ajoissa, mutta tyhjästä on paha nyhjästä...
Mutta, saatko juuri sieltä mistä haluat onkin jo toinen juttu.
t. kotiäiti, jonka molemmat lapset ilmoitettu kerhoon JO keväällä
Seurakunnan kerhoonkaan 3-vuotiaani ei vielä ikänsä puolesta päässyt. Mutta eivätpä ole lapseni päivähoidossakaan.
Ja minä teen työni öisin, jotta voin hoitaa häntä ja kuopusta päivisin. Eli me emme sinun hoitopaikkaasi vie ja tienaankin ihan itse elantoni, enkä ole kenenkään " elättinä" .
ei meidän kaupungissa ainakaan saa paikkaa ollenkaan, jos molemmat kotona. Jos toinen vanhemmista on, saattaa hyvällä tuurilla saada puolipäivapaikan halutessaan, mutta sehän ei työssäkäyviä mitenkään hetkauta, koska emme me erilliseen puolipäiväryhmään lapsiamme voisi edes viedä. Niin ja näitä ryhmiä on muutama, koska mitään kerhoja täälläpäin ei ole ollenkaan.
kotiäidit eivät sinne veisikään. Sitten vaan vähennettäisiin hoitopaikkoja. Niitä tietysti pidetään tahallaan vähän alimitoitettuina. Etkös sitä ymmärrä. Aina olisi kuitenkin vähän hankalaa.