Kananmunapaketissa höyhen
Onko niitä useinkin? Ei ole ennen tullut vastaan. Nyt yhden munan kyljessä valkoinen höyhen.
Kommentit (27)
Taidankin sitten ostaa ja syödä melko harvoin kananmunia... :) ap
Kananmunissa voi myös olla verta tai paskaa, sillä ne tulevat eläimestä. Vinkvink.
Monta kertaa. Ei siitä haittaa ole.
Kanoissa on höyheniä, ja kananmunat tulee kanojen perseestä.
Se on merkki enkeleiltä että he ovat lähellä Sinua.
Jännä miten vieraantuneita ihmiset on näistä asioista nykyään, kun jopa höyhen kananmunarasiassa järkyttää. Sen nyt vielä jotenkin ymmärrän, että esim. kuolleen näkeminen järkyttää, mutta ennen sekin oli luonnollinen asia. Nykyään kuolemakin on siivottu visusti piiloon, kuten kaikki muukin. Ja sitten järkytytään jostain ihan ihme asioista.
Kananmunat ovat ällöttäviä, ei voi olla miettimättä että ne tulevat kanan perseestä.
Eu:ssa munien peseminen on kielletty, koska näin munien pinnalla luonnostaan esiintyvä suojakerros ei lähde pois. Tuottajat joutuvat panostamaan siihen, että munat tuotetaan siten, ettei niissä olisi kakkaa ja likaa.
Joissain maissa munat pestään, ja silloin tuottajia ei haittaa, että munat likaantuvat tuotannossa kun lika pestään pois. Pestyt munat ovat todistetusti epähygieenisempiä kuin pesemättömät.
Kanaemo halusi toivottaa sinulle hyvää joulua :) <3
Muistaakseni siinä on semmoinen homma, että niitä minua ei saa nykyään pestä, joten on niissä likaa!
[quote author="Vierailija" time="17.12.2014 klo 20:12"]Kananmunat ovat ällöttäviä, ei voi olla miettimättä että ne tulevat kanan perseestä.
[/quote
Kai maitoa juodessasi ajattelet myös kuinka se on lypsetty ulos lehmän tissistä tai pihviä syödessäsi kuinka juuri siihen kohtaan on voinut lentää pissat ja paskat pihatossa? ]
Ootko nähnyt kanaa luonnossa, tai telkkarissa? Niillä on höyhenet. Munia ei saa pestä ennen pakkaamista, tai ne ei säily. Siksi varsinkin luomumunat ovat likaisia ja höyhenisiä, kun höyhenet tarttuu siihen likaan kiinni.
Munat pyyhitään silleen että ne on silmämääräisesti puhtaita.
Kun itse juon raakoja munia tai teen majoneesia pesen munat huolellisesti, ettei salmonellapöpö iske.
En nyt sentään niin vieraantunut ole, ettenkö tietäisi että kananmuna tulee kanasta tai että kanalla olisi höyheniä. Sen verran vieraantunut kyllä olen, että luulin munien olevan putsattuja ja pakattu niin, ettei pakettiin tule muita kuin niitä munia. :) ap
On.