Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rokotevastustaja! Miten sinä ratkaisisit covid-pandemian?

Vierailija
17.10.2021 |

Rokotevastustajat tuntuvat vastustavan lähes kaikkea mahdollista, millä tartunnat yritetään pitää aisoissa. Uusimpana nyt tätä koronapassia. Joten kertokaa, miten te hoitaisitte pandemiaa tästä eteenpäin? Millaisia rajoituksia olisi vai olisiko niitä ollenkaan?

Kommentit (173)

Vierailija
141/173 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä koronapassin vastustaminen tuntuu niin oudolta. Toki se on ylimääräistä vaivannäköä sen esittäminen, mutta en muutoin ymmärrä, miksi sitä pitäisi vastustaa. Itse olen rokotteet ottanut. Ei minua erityisesti haittaa, jos joku ei rokotteita halua ottaa. Tärkeältä tuntui alunperin kuitenkin, että suurin osa ihmisistä tajuaisi rokotteet ottaa. Sekaan mahtuu aina näitä jotka haluavat tehdä oman päänsä mukaan, mutta en tunne mitään vastenmielisyyttä heitä kohtaan. Ikävä heidän puolesta, että eivät pääse baariin tms., mutta itsepä ovat osansa valinneet.

Vierailija
142/173 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin jo hetken, että rokotteen ottaneet osaisivat käytöstavat somessa ja osaisivat myös kertoa asiallisesti perustellen miksi rokotetta kannattaa puolustaa, mutta ei. Petyin pahasti. Olen lukenut jokaisen kommentin ketjussa ja rokotetta puolustelevat vaan haukkuvat ja lietsovat vihaa. Ei näin. Uskoni ihmiskuntaan on mennyt lopullisesti. -Pettynyt tutkija

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/173 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maskit, käsidesi, rajoitukset siihen asti että saadaan toimiva rokote.

Vierailija
144/173 |
19.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Antaisin olla. Jatkaisin elämää niinkuin tähänkin asti. Tehohoitopaikkoja voisi varalta lisätä sillä rahalla milä menee kaikkeen muuhun ylimääräiseen. Lisäksi ihmiset opastettaisiin parantamaan ja vahvistamaan immuunipuolustusjärjestelmäänsä. Ihmisiä tsempattaisiin ja luotaisiin uskoa eikä peloteltaisi. Olisimme yhtä ja auttaisimme toisiamme.

Eli mihin?

Ihminen ei voi parantaa immuunipuolustustaan niin, että korona iskisi lievemmin, jos hän on saadakseen vakavan muodon.

Mitä tarkoitat yhtenä ololla ja millä lailla autettaisiin toisia (vs. millälailla nyt ei auteta)?

Yhteisöllisyyttä tämän kahtiajaon sijasta. Jos joku sairastuu koronaan, käydään hänelle kaupassa yms. Media luo kahtiajakoa, mikä vain tuo pahempaa oloa ja stressiä ja se ei auta tässä tilanteessa. Inhimillisyys on unohtunut. Luulen että ajatukset vaikuttavat kehomme tasapainoon, katkerilla ajatuksilla erittyy hormoneita jotka eivät ole hyväksi meidän elinvoimallemme. Bakteeritasapainon ylläpito on tärkeää. Mikäli sinulla vallitsee hyvä ja vahva mikrobisto, se hyökkää nopeasti kehoon kuulumattomia pöpöjä vastaan kuten koronaa. Ajatukset antavat bakteereille hormoneita kun ne eriyttyvät jos katkeria ajatuksia esim kortisolia erittyy liikaa, tasapaino on menetetty.

Onhan se niin, että jo kortisolin eritys on vilkasta, alkaa esim rasvaa kertyä keskivartalolle. Se tarkoittaa että tasapaino on huono ja puolustuskyky heikentynyt.

Oksitosiinin lisää myötätuntoa toisia ihmisiä kohtaan ja nyt on havaittavissa että sitä ei ole paljon liikkeellä. Voithan tuntea kun hormonit lähtevät liikkeelle kun esim mietit jotain tapahtumaa, seksiä tai nolostumista.

Vaikeita asioita selittää ja varmaan sekavaa tekstiä mutta ihminen on hienovarainen ja mahtava kokonaisuus ja luulen että kun sitä hiottaisiin huippuunsa, ei pikku koronan tuntuisi missään.

Hyviä pointteja, ajattelen itse samoin. Kotia ei kannata siivota desinfioivilla aineilla, lattialle pudonneen lusikan voi laittaa suuhun ja kynsiäkin purra 😉 Päälle vielä monipuolinen ravinto, liikunta ja talvella D-vitamiinilisä, niin pärjätään tämäkin "pandemia" ehjin nahoin.

Vierailija
145/173 |
19.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä koronapassin vastustaminen tuntuu niin oudolta. Toki se on ylimääräistä vaivannäköä sen esittäminen, mutta en muutoin ymmärrä, miksi sitä pitäisi vastustaa. Itse olen rokotteet ottanut. Ei minua erityisesti haittaa, jos joku ei rokotteita halua ottaa. Tärkeältä tuntui alunperin kuitenkin, että suurin osa ihmisistä tajuaisi rokotteet ottaa. Sekaan mahtuu aina näitä jotka haluavat tehdä oman päänsä mukaan, mutta en tunne mitään vastenmielisyyttä heitä kohtaan. Ikävä heidän puolesta, että eivät pääse baariin tms., mutta itsepä ovat osansa valinneet.

Minäkään en ymmärrä, miksi passia vastustetaan. Jos ei ole passia, sitten on rajoitteita. En ymmärrä, miksi ihmiset haluavat rajoitteita??

Juu, moni sanoo, että kaikki rajoitteet ja passit pois vaan. Mutta se kun ei ole vaihtoehto. Eli vaihtoehdot ovat joko rajoitteet tai passi.

Outoa, kerrassaan.

Vierailija
146/173 |
19.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko suomalaiset jotenkin erityisen natsismiin taipuvaista mielenlaadultaan. Kovin täällä ollaan toivomassa suurinpiirtein hihamerkkejä ja k uolemaa rokottamattomille, jotka nimenomaan terveyden takia eivät halua ilmeisen tehotonta rokotetta itseensä ottaa.

Suomalainen(kin) on huono häviäjä ja retoriikka sen mukaista. Nyt jopa Iltalehti nöyrtyi ja julkaisi uutisen rokotteiden tehottomuudesta. Teitä rokotetut tässä on huijattu hallituksen ja "terveys"viranomaisten taholta, käykää heidän kimppuun, ei rokottamattomien.

https://www.iltalehti.fi/terveysuutiset/a/117b7f1d-bc6b-4404-b85f-e0180…

Vierailija
147/173 |
19.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hoitaisin asian kuten tehtiin sikainfluenssankin kohdalla. Eli unohdetaan koko tauti ja lakataan uutisoimasta siitä. Sikaflunssa kierää yhä maapalloa, mutta koska siitä ei puhuta, ei sitä noteerata enää.

Montako tapausta Suomessa on ollut 2009 jälkeen? Ei yhtään.

Sikainfluenssa muuntui tavalliseksi kausinfluenssaksi, joten täällä se pyörii edelleen. Ei sie mihinkään hävinnyt, ihan niin kuin ei tämä koronakaan mihinkään häviä.

Vierailija
148/173 |
19.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hoitaisin asian kuten tehtiin sikainfluenssankin kohdalla. Eli unohdetaan koko tauti ja lakataan uutisoimasta siitä. Sikaflunssa kierää yhä maapalloa, mutta koska siitä ei puhuta, ei sitä noteerata enää.

Montako tapausta Suomessa on ollut 2009 jälkeen? Ei yhtään.

Virus kiertää yhä kausi-influenssan mukana. Enää ei vain puhuta sika-influenssasta.

Tämä on valhe

Vuoden 2021-2022 influenssarokotuksen sisältö (THL:n sivuilta):

A/Victoria/2570/2019 (H1N1)pdm09 -kaltainen viruskanta

A/Cambodia/e0826360/2020 (H3N2) -kaltainen viruskanta

B/Washington/02/2019 -kaltainen viruskanta (Victoria-haara)

B/Phuket/3073/2013 -kaltainen viruskanta (Yamagata-haara)

Mikäs se siinä heti ihan ekana komeilee?? (Vinkki, sikainfluenssa= H1N1). Sikainfluenssa on nykyää ihan tavallinen kausi-influenssa.

Vierailija
149/173 |
19.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai mut voisi identifioida rokotevastustajaksi vaikka en vaan uskalla ottaa rokotetta itseeni. Odottelen, että markkinoille tulee tavanomaisella mekanismilla toimiva rokote, ei tämä mRna. Tuleekohan sellaista, enpä tiedä.

On niitä maailmalla. Ovat paljon hitaampia valmistaa, kun niihin tarvitaan tautivirusta. Eikä tehokaan ole ihan samaa luokkaa.

Mutta  kunnioitan asennettasi, jos kuitenkin käytät maskeja, etkä lähde riehumaan ja tappelemaan aatteen puolesta ja tartuttamaan muita ihmisiä.

En itse näe mitään syytä, miksi esim. Suomen terveydenhuolto valehtelisi meille koronasta ja potilaista ja siitä , miten moni leikkausta odotteleva joutuu tuskissaan kärvistelemään, että saa ajan sairaalaan.

Vierailija
150/173 |
19.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olisin rauhassa seurannut maailman politiikkaa. Pitänyt rajoitukset, pitänyt kansan terveenä ja yhteinäisenä. Seurannut onko 3. Maailmansota alkanut. Sodankäynti on nykyään muuttunut ja talous on se avainsana. Jokainen nyt katsoo maailmataloutta ja vallitsevaa ilmapiiriä. Rokotteet koronaan ➡️ hajoita ja hallitse! Näin on käynyt myös Suomessa!

Vierailija
151/173 |
19.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Antaisin olla. Jatkaisin elämää niinkuin tähänkin asti. Tehohoitopaikkoja voisi varalta lisätä sillä rahalla milä menee kaikkeen muuhun ylimääräiseen. Lisäksi ihmiset opastettaisiin parantamaan ja vahvistamaan immuunipuolustusjärjestelmäänsä. Ihmisiä tsempattaisiin ja luotaisiin uskoa eikä peloteltaisi. Olisimme yhtä ja auttaisimme toisiamme.

Eli mihin?

Ihminen ei voi parantaa immuunipuolustustaan niin, että korona iskisi lievemmin, jos hän on saadakseen vakavan muodon.

Mitä tarkoitat yhtenä ololla ja millä lailla autettaisiin toisia (vs. millälailla nyt ei auteta)?

Pelkkään testaamiseen ja jäljitykseen on nyt poltettu rahaa 2mrd!

Vierailija
152/173 |
19.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai mut voisi identifioida rokotevastustajaksi vaikka en vaan uskalla ottaa rokotetta itseeni. Odottelen, että markkinoille tulee tavanomaisella mekanismilla toimiva rokote, ei tämä mRna. Tuleekohan sellaista, enpä tiedä.

On niitä maailmalla. Ovat paljon hitaampia valmistaa, kun niihin tarvitaan tautivirusta. Eikä tehokaan ole ihan samaa luokkaa.

Mutta  kunnioitan asennettasi, jos kuitenkin käytät maskeja, etkä lähde riehumaan ja tappelemaan aatteen puolesta ja tartuttamaan muita ihmisiä.

En itse näe mitään syytä, miksi esim. Suomen terveydenhuolto valehtelisi meille koronasta ja potilaista ja siitä , miten moni leikkausta odotteleva joutuu tuskissaan kärvistelemään, että saa ajan sairaalaan.

Koronaa on joka puolella, miten ei ole saatavilla tautivirusta?

Vierailija
153/173 |
19.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmilla koronarokotevastaisilla lienee kysymys eri todennäköisyyksien huonosta ymmärryskyvystä. 

Luulen, että jotkut koronan ja rokotteiden kieltäjät ovat vain peloissaan. Tämähän on niin kamala ja yllättäväkin tapahtuma maailmassa, että ei käsityskyky oikein riitä sitä uskomaan todeksikaan.

Jotkut  taas ymmärtävät, mutta eivät usko lääketiedettä vaan jotain vääriksi tiedettyjä kummallisuuksia, kuten vitamiinilisää tai hyvää kuntoa, joka muka pelastaisi taudilta ja jopa kuolemalta.

Jotkut eivät vain paskaakaan välitä muista ihmisistä. Minäminäminä-asenne.

Ja joillakin on puhjennut ehkä piilossa ollut mielisairaus, jota tietty sotaa ja levottomuuksia haluava väki lietsoo. 

En olisi uskonut, että jopa oman rauhallisen maan jotkut agendan takia rupeavat vainoamaan vaikka kauppiaita ym.

Ja maailmallahan on suorastaan murhattu työtään tekeviä ihmisiä, jotka joutuvat pyytämään asiakasta vaikka laittamaan maski naamalleen.

Ja yksi rokotevastainen posautti kerrostalon naapurimaassa. Tuskin se nyt oli ensisijainen syy tekoon, mutta kertoo jotain asenteesta: Kun minulla ei mene hyvin, niin en välitä muistakaan ihmisistä.

Vierailija
154/173 |
19.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen elämäniaikana oppinut sen, että minulle ei sovi asioiden pakonomainen hallintayritys. Olen opetellut elämään luottaen että kaikki menee hyvin ja niin ne aina loppuen lopuksi ovat menneetkin. Tästä koronahöpötyksestä ajattelen juuri niin että tämä on epätoivoista hallinnan yritystä. Se levahtaa jossain vaiheessa käsiin.

Minulle ei nyt sovi tämä, minua ei hallita. Minämimäminä.

Rokottamattomat voisi viedä jonnekin kairaan ja antaa elää keskenään. Jossain vaiheessa virus sinne kuitenkin kulkeutuisi ja sitten voisivat vastata itse valitsemastaan tiestä.

Vierailija
155/173 |
19.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettekö nää. Tämä kaikki on käsinkirjoitettua. Joku saa rokotteista suuret rahat, vaan ne eivät tehoa! Tätä on suunniteltu jo vuosia!

Vierailija
156/173 |
19.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on sellainen juttu että rokotetta en ota ikinä. Ettekä mahda sille mitään nössöt. Hahhahhahhahhahhaaaaaaa.

Vierailija
157/173 |
19.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä paniikki maailmaan on luomalla luotu. Älä luota keneenkään! Eikö ne italian ruumisautojonot esim. Tunnu yhtään oudoilta näin jälkikäteen tai Venäjän avustus Italiaan " ystävänne Venäjä" koronaan kuolee kumminkin pääosin riskiryhmät ja vanhukset.

Vierailija
158/173 |
19.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan sodassa! Hyvin suunniteltu ja melkein jo tehty!

Vierailija
159/173 |
19.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt vähän näyttää, että rokottamattomat ratkaisivat tämän erän niin, että saadaan rajoituksia takaisin. Kiitosta vain paljon.

Vierailija
160/173 |
19.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No nyt vähän näyttää, että rokottamattomat ratkaisivat tämän erän niin, että saadaan rajoituksia takaisin. Kiitosta vain paljon.

Meinaat, että huulipunahallitus on rokottamaton?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi yksi