Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ateistimeheni ei halua että lapsi kastetaan kirkkoon :/

Vierailija
17.12.2014 |

ongelman tästä tekevät minun todella uskovaiset vanhempani. Tiedän että he loukkaantuvat jos lasta ei kasteta kirkkoon. Minä olen lähinnä tapauskovainen eikä asialla ole minulle juuri väliä :/

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eroaa hän vanhempana kuitenkin siitä firmasta... :D

Terveisiä vaan kaikille uskonnon opettajilleni: en koskaan uskonut mitä oppikirjoissa sanottiin eikä kyllä kukaan muukaan.

Vierailija
22/44 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.12.2014 klo 18:23"]Sinähän voit vauvan äitinä liittää lapsesi kirkkoon kysymättä miehesi lupaa niin kauan kuin lapsi on alle vuoden.
[/quote]

Tämä ei ihan pidä paikkaansa. Se edellyttää, että vanhemmat eivät sovi asiaa keskenään. Se ei tarkoita samaa kuin se, että vanhemmat ovat eri mieltä. Silloin se asiasta sopiminen on kesken.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.12.2014 klo 18:27"]

jeesus oli kylähullu työtön äpärä puuseppä jonka äiti "neitsyt" maria kävi vieraissa huoraamassa.

http://www.ingeniouspress.com/wp-content/uploads/2013/12/horus-attis-mithra-krishna-dionysus.jpg

Tuossa edellisiä jeesuksia silloisille henkisesti jälkeenjääneille. Kuten tämän päivän uskovaisille on omansa.

[/quote]Onko sulla oikeasti joku ongelma? Senverran pakkomielteisesti "sanomaasi" jaksat levittää.. Ihan ateistina alkaa jo todella rasittaa tapasi ilmaista asioita.

Vierailija
24/44 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.12.2014 klo 19:45"]

Terveisiä vaan kaikille uskonnon opettajilleni: en koskaan uskonut mitä oppikirjoissa sanottiin eikä kyllä kukaan muukaan.

[/quote]Minä ja moni muu uskoi. Ja uskoo edelleen. Terveisiä vaan meidänkin opettajille :)

Vierailija
25/44 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.12.2014 klo 19:48"]

[/quote]Minä ja moni muu uskoi. Ja uskoo edelleen. Terveisiä vaan meidänkin opettajille :)

[/quote]

Tyhjänpäiväistä ajankulua oli ne uskontotunnit, olisi nekin voinut kuluttaa paljon järkevämmin. En uskonut, eikä uskonut moni muukaan ja tilanne on sama vieläkin.

Vierailija
26/44 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.12.2014 klo 19:48"]

[/quote]

Hihhuleille nyt ei järkipuhe auta. :)

Vierailija
27/44 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.12.2014 klo 18:45"]

[quote author="Vierailija" time="17.12.2014 klo 18:37"]

[quote author="Vierailija" time="17.12.2014 klo 18:32"]

Puhukaa ihmeessä ajoissa mahdollisten tulevien lasten uskonnollinen kasvatus, kuten muutkin isot asiat. Ei naimisiin voi mennä keskustelematta tällaisista asioista!

[/quote]

Juteltii asiasta ja päätettiin että ei kasvateta lasta uskoon vaan saa itse valita. 

Mutta tiedän että sukuni loukkaantuu verisesti jos lasta ei kasteta :/ 

Taidamme pitää pienet nimiäiset sillä onhan se meidän asia kuitenkin ja minäkin haluaisin antaa ennemminkin lapsen valita. 

[/quote]

Eli sovitte mutta päätitkin että sinun ei tarvitse lupaustasi pitää koska miehesi on ateisti. Tästä voi päätellä senkin että voit ihan hyvällä omalla tunnolla pettääkin miestäsi kunhan petät kristityn kanssa. Eihän se voi ateistia haitata ja jos haittaa niin mitäs ei usko. 

[/quote]

Tä? Hänhän puhui nimiäisistä, ei kastajaisista. Nimiäiset on uskonnoton seremonia, jossa lapselle annetaan nimi.

Vierailija
28/44 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

aamen

Vierailija
29/44 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.12.2014 klo 18:27"]Mun tuttavilla taas ongelma toisinpäin. Mies haluaisi, että lapsi kastetaan. Lapse äiti ei kuulu kirkkoon ja on periaatteessa kastetta vastaan. Nämä on kyllä niin isoja periaatteellisia maailmankatsomuseroja, että olisikohan näistä pitänyt keskustella jo joskus suhteen alussa....?
[/quote]

Minä en kuulu kirkkoon ja vastustan kaikkea uskonnollista. Mieheni taas on tapauskovainen ja ehkä jopa uskoo (en ole varma). Me kastoimme lapsen koska mies halusi. Nyt inhottaa, mutta onneksi lapsi saa erota kirkosts jos niin haluaa (toivottavasti haluaa)

Vierailija
30/44 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten liittäminen kirkkoon tulisi kieltää lailla. Jokainen voi aikuisena päättää asian itse, se ei ole vanhempien asia tehdä uskonvalintoja lapsen puolesta.

Vierailija
31/44 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

halleluja teemme kaikkemme räsäsen kanssa että homot joutuvat kärsimään maan päällä ennen helvettiin joutumistaan ja että lapset kastetaan mahdollisimman nopeasti meidän ainoaan oikeaan uskontoon.

Vierailija
32/44 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pimpelimpompeli sul on mun luonto.

Vierailija
33/44 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tapaus uusperhe, mies ateisti ja itse olen jonkinlainen tapauskovainen mutta kuitenkin kirkon perinteitä kunnioittava, toki tietyllä tavalla myös Jumalaan uskon. Mies opettaa lapselleen ettei jumalaa ole olemassa kun taas oma lapseni kulkee seurakunnan kerhoissa, puhumme enkeleistä jne. Nyt vain ongelmaksi on tullut haave yhteisestä lapsesta, muuten kaikki on paremminkin hyvin mutta kompromissin löytäminen sille, kastettaisiinko yhteinen lapsi vai ei tuntuu olevan ylitsepääsemätön este yhteiselle lapselle kun kumpikaan ei halua antaa periksi :(

Vierailija
34/44 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni on sairasta kastaa lapsi vastoin tahtoaan kirkkoon. Häpeä.

Vierailija
35/44 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.12.2014 klo 18:23"]Vanhemmista toisella on vakaumus ja toisella ei - niin kumman mukaan mennään?
[/quote]
Mielestäni sen jolla ei ole. Ei vauvaa ole oikein liittää mihinkään uskontoon koska vauva ei itse voi sitä ratkaisua tehdä. Lapsi voi sitten isona liittyä mihin uskontoon itse haluaa!

Vierailija
36/44 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 11:29"]Meillä tapaus uusperhe, mies ateisti ja itse olen jonkinlainen tapauskovainen mutta kuitenkin kirkon perinteitä kunnioittava, toki tietyllä tavalla myös Jumalaan uskon. Mies opettaa lapselleen ettei jumalaa ole olemassa kun taas oma lapseni kulkee seurakunnan kerhoissa, puhumme enkeleistä jne. Nyt vain ongelmaksi on tullut haave yhteisestä lapsesta, muuten kaikki on paremminkin hyvin mutta kompromissin löytäminen sille, kastettaisiinko yhteinen lapsi vai ei tuntuu olevan ylitsepääsemätön este yhteiselle lapselle kun kumpikaan ei halua antaa periksi :(
[/quote]
Ei teidän kannata hankkia yhteistä lasta.

Vierailija
37/44 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vanhempiesi mielipide on niin tärkeä, sanot heille, ettet halua painostaa lastasi mihinkään eikä hänen ja jumalan suhde kuulu sinulle. Kerrot, että lapsella on täysi oikeus liittyyä kirkkoon jos itse niin haluaa vanhempana. Luulisi kalkkeutuneimpienkin uskisten tajuavan tuon selityksen.

Vierailija
38/44 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 11:29"]

Meillä tapaus uusperhe, mies ateisti ja itse olen jonkinlainen tapauskovainen mutta kuitenkin kirkon perinteitä kunnioittava, toki tietyllä tavalla myös Jumalaan uskon. Mies opettaa lapselleen ettei jumalaa ole olemassa kun taas oma lapseni kulkee seurakunnan kerhoissa, puhumme enkeleistä jne. Nyt vain ongelmaksi on tullut haave yhteisestä lapsesta, muuten kaikki on paremminkin hyvin mutta kompromissin löytäminen sille, kastettaisiinko yhteinen lapsi vai ei tuntuu olevan ylitsepääsemätön este yhteiselle lapselle kun kumpikaan ei halua antaa periksi :(

[/quote]

Mitäs jos olisit järkivanhempi, etkä opettaisi lasta luottamaan sokeasti kaikkeen mitä joku satusetä keksii valehdella.

Vierailija
39/44 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun vanhemmilla on asiasta erimielisyyttä, on paras jättää toimimatta eli olla liittämättä lasta kirkkoon. Toimenpiteen jättäminen tekemättä on näissä asioissa pienempi paha kuin toimenpiteen aktiivinen suorittaminen.

Lapsi voi sitten halutessaan isompana liittyä kirkkoon itse. Silloin vanhemmilla ei enää ole sanan sijaa.

Vierailija
40/44 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.12.2014 klo 18:25"]

Sanotte vanhemmillesi, että ette halua päättää noin suurta asiaa lapsenne puolesta. Ja voithan puhua miehesi kanssa, että miettisitte vaikkapa vauvan siunausta kasteen sijaan. Silloin ei tulisi kirkon pakkojäsenyyttä.

Sitä paitsi onhan monissa vapaissa suunnissa, esim. helluntailaisilla tapana, että lasta ei kasteta. Että ei se ole pelkkä ateistien tapa.

[/quote]

Siis vältetään yksi uskonnollinen rituaali järjestämällä toinen uskonnollinen rituaali?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi yhdeksän