Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ateistimeheni ei halua että lapsi kastetaan kirkkoon :/

Vierailija
17.12.2014 |

ongelman tästä tekevät minun todella uskovaiset vanhempani. Tiedän että he loukkaantuvat jos lasta ei kasteta kirkkoon. Minä olen lähinnä tapauskovainen eikä asialla ole minulle juuri väliä :/

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

*mieheni

Vierailija
2/44 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te teettu juuri niin kuin haluatte. Asia ei kuulu isovanhemmille tippaakaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sä murehdit, jos uskonto ei ole sulle mikään juttu, niin teette just niinkuin te kaksi haluatte. IHAN turhaa miettiä muita. Hyvissä ajoin olette miettimässä tätä?

Vierailija
4/44 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisiko katkaista se napanuora viimeistään nyt? 

Vierailija
5/44 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin samassa tilanteessa, paitsi että mieheni oli se tapauskovainen uskonnollisilla vanhemmilla.
Ei kastettu. Meidänhän se lapsi on, ei miehen vanhempien. Hekin ymmärsivät tuon eikä järkytys ollut suuri, eihän se mieskään uskonnosta välittänyt.

Vierailija
6/44 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinähän voit vauvan äitinä liittää lapsesi kirkkoon kysymättä miehesi lupaa niin kauan kuin lapsi on alle vuoden.

Vierailija
7/44 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmista toisella on vakaumus ja toisella ei - niin kumman mukaan mennään?

Vierailija
8/44 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanotte vanhemmillesi, että ette halua päättää noin suurta asiaa lapsenne puolesta. Ja voithan puhua miehesi kanssa, että miettisitte vaikkapa vauvan siunausta kasteen sijaan. Silloin ei tulisi kirkon pakkojäsenyyttä.

Sitä paitsi onhan monissa vapaissa suunnissa, esim. helluntailaisilla tapana, että lasta ei kasteta. Että ei se ole pelkkä ateistien tapa.

Vierailija
9/44 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tuttavilla taas ongelma toisinpäin. Mies haluaisi, että lapsi kastetaan. Lapse äiti ei kuulu kirkkoon ja on periaatteessa kastetta vastaan. Nämä on kyllä niin isoja periaatteellisia maailmankatsomuseroja, että olisikohan näistä pitänyt keskustella jo joskus suhteen alussa....?

Vierailija
10/44 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sulle on ihan sama ja mies sanoo ei, niin eikö silloin kannata jäättää kastamatta? Sinullahan se valta on siihen asti kunnes lapsi täyttää vuoden.

Vierailija
11/44 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko syntynyt lapsesi ilmaissut uskovansa jumalaan ja haluavansa liittyä kirkkoon. Tuskimpa.

Jokaisella tulee olla oikeus liittyä tai olla liittymättä kirkkoon ilman, että siihen kukaan muu voi vaikuttaa. Niin myös vauvallasi sitten 18 vuoden päästä.

Vierailija
12/44 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhukaa ihmeessä ajoissa mahdollisten tulevien lasten uskonnollinen kasvatus, kuten muutkin isot asiat. Ei naimisiin voi mennä keskustelematta tällaisista asioista!

Vierailija
13/44 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.12.2014 klo 18:25"]

Sanotte vanhemmillesi, että ette halua päättää noin suurta asiaa lapsenne puolesta. Ja voithan puhua miehesi kanssa, että miettisitte vaikkapa vauvan siunausta kasteen sijaan. Silloin ei tulisi kirkon pakkojäsenyyttä.

Sitä paitsi onhan monissa vapaissa suunnissa, esim. helluntailaisilla tapana, että lasta ei kasteta. Että ei se ole pelkkä ateistien tapa.

[/quote]

Miten se voi ylipäätään muka olla tapa, että ei tehdä jotain?!?

Vierailija
14/44 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vahinko alapeukku 14:lle

Vierailija
15/44 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.12.2014 klo 18:32"]

Puhukaa ihmeessä ajoissa mahdollisten tulevien lasten uskonnollinen kasvatus, kuten muutkin isot asiat. Ei naimisiin voi mennä keskustelematta tällaisista asioista!

[/quote]

Juteltii asiasta ja päätettiin että ei kasvateta lasta uskoon vaan saa itse valita. 

Mutta tiedän että sukuni loukkaantuu verisesti jos lasta ei kasteta :/ 

Taidamme pitää pienet nimiäiset sillä onhan se meidän asia kuitenkin ja minäkin haluaisin antaa ennemminkin lapsen valita. 

Vierailija
16/44 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

*suku loukkaantuu verisesti*

Ihan vapaasti, sori, tiesit tämä kuitenkin etukäteen, joten missä se oikea ongelma?

Vierailija
17/44 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.12.2014 klo 18:37"]

[quote author="Vierailija" time="17.12.2014 klo 18:32"]

[/quote]

Juteltii asiasta ja päätettiin että ei kasvateta lasta uskoon vaan saa itse valita. 

Mutta tiedän että sukuni loukkaantuu verisesti jos lasta ei kasteta :/ 

Taidamme pitää pienet nimiäiset sillä onhan se meidän asia kuitenkin ja minäkin haluaisin antaa ennemminkin lapsen valita. 

[/quote]

Eli sovitte mutta päätitkin että sinun ei tarvitse lupaustasi pitää koska miehesi on ateisti. Tästä voi päätellä senkin että voit ihan hyvällä omalla tunnolla pettääkin miestäsi kunhan petät kristityn kanssa. Eihän se voi ateistia haitata ja jos haittaa niin mitäs ei usko. 

Vierailija
18/44 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenen lapsi, sinun vai sukusi? Kasvakaa ulos sieltä vanhempienne helmoista ja päättäkää asioista ihan itse. Mistä näitä tahdottomia sikiää?

Vierailija
19/44 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.12.2014 klo 18:23"]Sinähän voit vauvan äitinä liittää lapsesi kirkkoon kysymättä miehesi lupaa niin kauan kuin lapsi on alle vuoden.
[/quote]

Mistä tällainen käsitys on peräisin?

Vierailija
20/44 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.12.2014 klo 18:27"]Mun tuttavilla taas ongelma toisinpäin. Mies haluaisi, että lapsi kastetaan. Lapse äiti ei kuulu kirkkoon ja on periaatteessa kastetta vastaan. Nämä on kyllä niin isoja periaatteellisia maailmankatsomuseroja, että olisikohan näistä pitänyt keskustella jo joskus suhteen alussa....?
[/quote]

Meillä oli ihan sama asia. Mies jopa piti uskoaan niin yksityisenä asianaan, ettei koskaan sanonut asiasta minulle. Vaikka esim kerroin omasta ateismistani. Toki siis tiesin miehen kuuluvan kirkkoon ja olevan "perinteinen" monella tapaa. Vaata kun keskustelimme lapsen kastamisesta, mies kertoi olevansa uskossakin. Perinteen takia lastani ei kirkkoon liitetty, mutta lopulta kastettiin sen takia että halusin kunnioittaa miehen uskoa ja asia oli hänelle tärkeä. Päätimme että konfirmaatiosta lapsi saa päättää sitten itse ja kerromme että tosiaan on hänen päätöksestään kyse. Minulle ei esim koskaan tarkemmin mainittu, ei tullut riparilla edes puheeksi. En koe että nämä asiat ovat sodan arvoisia kuitenkaan. Toki sitten on vaan pohdinnan paikka että kumman tulisi joustaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kaksi