Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Av-mamma kävi sitten kaupassa lukemassa lehteä ja suuttui

Vierailija
17.12.2014 |

..kun kerroin, että lehti on myytävänä!

Olen siis töissä kaupassa ja tänään eräs nainen oli seisahtunut lukemaan seiskaa lehtihyllylle. Kerroin naiselle, että yrittäen laittaa vähän huumoria joukkoon, että lehden saa myös omaksi ostamalla sen, niin ei tarvi lukea seisten. Nainen sai tästä itkupotkumaiset raivarit. Loppujen lopuksi nainen paukkasi kaupasta ulos sanoen, että nyt hän ei osta muutakaan! Ööh, mutta eihän hän sitä lehteäkään ollut ostamassa..

Mikä ihmisiä vaivaa nykyään? Olen joskus asiakkaalle kertonut nätisti, että lehdet ovat myytävänä, jos selvästi näyttää siltä, että asiakas on pelkästään tullut lukemaan lehden, ei ostamaan sitä. Kyllä laittaa yllättyneeksi, että tällaisesta voi jopa suuttua.

Voisit kommenteissasi jättää väliin seuraavat vakiokommentit:

-"olet väärällä alalla ja asenteesi on pielessä"

-väärin ymmärtämisen siitä, että joskus joku on halunnut selata lehteä ennen ostamista. On eri asia selata lehtiä ja valita se mieleinen lehti kuin lukea lehdet kaupassa!

-third world problem

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä Seiskaa kannata ostaa kun huomenna ilmestyy uusi :)

Vierailija
2/14 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tavallista kaupan alalla. En jaksa päivitellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on kyllä asenteessa korjattavaa. Olet liian lepsu, ystävällisyys tulkitaan heikkoudeksi. Parempi on vetää mahdollisimman hapan ilme naamalle ja mennä sanomaan että tämä ei ole mikään kirjasto. Yleensä eivät soita poskeaan takaisin kun toimit näin. T: kaupan täti.

Vierailija
4/14 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kaupat ei osoita selvemmin, että lehtihylly ei ole mikään kirjaston lukusali? Ei tulis mieleenkään lukea lehteä kaupassa enkä tajua, miksi tämä kaupan puolelta hiljaa hyväksytään. Multa jää usein lehdet Prismasta ostamatta, kun armeija ihmisiä kärryineen tukkii katselumahdollisuudet. (Ja selvyydeksi: katselisin vain kansia, siis jos mahtuisin katselemaan ja ostaisin sitten mieluisimman lehden kotiin luettavaksi.)

Vierailija
5/14 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, näin se menee. Kakarat yleensä siinä vieressä purskuttamassa vielä maksamattomia pillimehuja...

Mut hei, äipät on nykyään niiin väsyneitä, jotta ymmärtäähän heitä pitää....

Vierailija
6/14 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mä ainakin nähnyt useita "Luethan lehdet vasta kotona"-kylttejä, ja just siinä silmien tasolla, missä se lukeminen tapahtuu ;D Toinen vois olla "Syöthän ruokaostoksesi vasta kotona ne ensin maksettuasi"

Vierailija
7/14 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on selvä provo. Ei kukaan lue seiskaa. T: Varamode

Vierailija
8/14 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kehtaisi lukea lehteä kaupassa, enkä oikeastaan haluaisikaan kun kotonahan se on paljon mukavampaa.

Ainoastaan käsityölehdet on sellaisia, että on pakko katsoa jo kaupassa ensimmäisiltä aukeamilta millaisia ohjeita siinä on. Ei ole varaa ostaa käsityölehtiä huvikseen luettavaksi, vaan ostan niitä ohjeiden vuoksi. Tosin nykyään netissä on jo niin paljon ohjeita, että lehdet alkavat olla mulle harvinaista luettavaa.

Vierailija
9/14 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.12.2014 klo 17:55"]

Sulla on kyllä asenteessa korjattavaa. Olet liian lepsu, ystävällisyys tulkitaan heikkoudeksi. Parempi on vetää mahdollisimman hapan ilme naamalle ja mennä sanomaan että tämä ei ole mikään kirjasto. Yleensä eivät soita poskeaan takaisin kun toimit näin. T: kaupan täti.

[/quote]

Olen yrittänyt sanoa tuon asian just kivalla tavalla asiakkaalle. Mutta ei kai sillä ole sit väliä, mitä sanoo, jos asiakas on itse sitä mieltä, että hänen kuuluu saada lukea lehdet ilmaiseksi siinä kauppareissulla. Nainen reagoi tähän asiaan, niin kuin häntä olisi nyt pahemmankin kerran loukattu.

*edelleen asiasta mykistynyt ap*

Vierailija
10/14 |
24.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen lukenut lehtiä kaupassa ja se että niin ei saa tehdä on uusi kokemus. Miksi ei saa, kun laittaa ne sitten takaisin hyllylle?

Vierailija
11/14 |
24.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako sen lehden eka plärätä/silmäillä suurpiirteisesti läpi ennen ostopäätöstä?

Vierailija
12/14 |
24.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.12.2014 klo 14:12"]

Saako sen lehden eka plärätä/silmäillä suurpiirteisesti läpi ennen ostopäätöstä?

[/quote]

Ei, kun siinä plärätessä ehtii ihan hyvin nähdä kuvat.

Vierailija
13/14 |
24.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on "first world problem".

Mut oikein teit. Lokeille huutia.

Vierailija
14/14 |
24.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sittensitten ja SITTEN!