Lihaa koiralle :O
Olen tuntenut erään opiskelukaverini lähes kaksi vuotta, mutta eilen tapahtui jotain, mitä en olisi voinut uskoa hänen tekevän.
Hän kutsui minut luokseen iltateelle. Hänellä on kaksi 8-vuotiasta poikaa ja saapuessani he olivat ruokapöydässä. He söivät ilmeisesti perunoiden lisäksi jotain lihaa, en katsonut kovinkaan tarkasti. Ystäväni pyysi minut istumaan ja laittoi veden kiehumaan. Toinen hänen pojistaan sanoi olevansa kylläinen, vaikka hänen lautasellaan oli vielä hieman lihaa. Ystäväni otti lopun lihan lautaselta ja vei sen labradorinsa ruokakulhoon :O Koira söi lihapalan saman tien. Yritin peitellä järkytystäni, mutta hän ilmeisesti huomasi sen. Hän kysyi, mikä minulle tuli.
Selitin hänelle, että koiralle ei ikinä saa syöttää lihaa ja että koira voi sairastua todella vakavasti. Silloin ystäväni alkoi nauraa ja selittää, että koirat voivat syödä lihaa siinä missä ihmisetkin.
Join teeni nopeasti ja sanoin, että nyt minun pitääkin mennä.
Nyt jälkeenpäin tuntuu, että hoidin tilanteen melko tökerösti ja saatoin loukata häntä melkoisesti vain siksi, että hän ei ollut tietoinen tästä asiasta.
Miten selittäisin asian ystävälleni olematta töykeä tai pahoittamatta tämän mieltä?
P.S. Itselläni ei ole koiraa, mutta olen ajatellut hankkia sellaisen :)
Kommentit (14)
Koira on sekasyöjä, samoin kuin ihminen. Omalle koiralleni annan raakaa lihaa mielummin, kuin prosessoitua purkkipaskaa.
Taisin nähdä tämän saman paskan provon Ylilaudalla hetki sitten.
Kiitos kaikille asiallisille ihmisille, jotka eivät alkaneet provosoida. Äsken tuossa aikani kuluksi asian googletin ja näyttää siltä, että olin väärässä.
Myönnän virheeni, illanjatkoja :)
Ap
Mistäs aattelit että se koiranruoka on tehty? Perunoista?
Mitäpä ajattelit koirallesi syöttää? Ihan vaan mielenkiinnosta, vaikka tämä provo onkin.
Pelkkiä kasviksiako ajattelit koirallesi syöttää?
Kuten alussa mainitsin, minulla ei ole ainakaan toistaiseksi koiraa. Ja koiranruokaahan nuo syövät, eikö näin?
Ap
Todella huonosti kirjotettu trolli. Tulee ekana mieleen omat ala-asteen aikaiset ainekirjoitukset. Ei ole kovin pitkä aika kun niitä lueskelin kun äitini oli niitä löytänyt.
Tää oli jo harvinaisen paska. mutta menköön noin joulun kunniaksi, meidän koiratpa syö pelkästään raakaa lihaa ja raakaa kasvissosetta.. ja RAAKOJA LUITA! tukehdu siihen :D
Älä hankikaan koiraa.
Koiranruokinnassa on monia eri tapoja, joista yhdenkään ei voida sanoa olevan ainoa oikea. Koira voidaan ruokkia niin teollisella valmisruualla, kotiruualla kuin raakaravinnollakin.
http://www.koiranomistajanperuskurssi.fi/fi/koiran-perushoito/koiran-ruokinta
[quote author="Vierailija" time="17.12.2014 klo 17:13"]Älä hankikaan koiraa.
Koiranruokinnassa on monia eri tapoja, joista yhdenkään ei voida sanoa olevan ainoa oikea. Koira voidaan ruokkia niin teollisella valmisruualla, kotiruualla kuin raakaravinnollakin.
http://www.koiranomistajanperuskurssi.fi/fi/koiran-perushoito/koiran-ruokinta
[/quote] Koiralle voi syöttää lihaa, mutta kaikki kotiruoat eivät sovi koiralle.
Mitähän sä luulet niiden koirien syöneen ennen koiranruuan keksimistä?
Koira voi syödä lihaa :) Kerrot ystävällesi että kyseessä oli väärinkäsitys.