YRITYS PÄÄLLÄ 2015
Niin siinä kävi, etten itse ainakaan kauan toivottua plussaa tämän vuoden puolella saa eli yritys jatkuu vuonna 2015! :D
Itse aion vielä ainakin seurailla ketjun Yritys päällä 2014 keskustelua, mutta sitä mukaan, kun yritys vuodelle 2015 siirtyy, niin tervetuloa seuraksi tänne jatkamaa keskustelua ja viimeistään sitten vuoden vaiteessa!
Kommentit (2463)
Mikka, mulle tulivat kylmät väreet sun tekstistä :) kuulostaa hyvältä, toivottavasti Almighty Ring ei valehtele :)
MIKKA: Jännää! Peukut pystyssä täällä!! :)
Oli täälläkin pakko tehdä sormustesti, haahhh, 4 lasta: poika, tyttö, poika, poika :-D olisin halunnut yhden tytön ja yhden pojan mutta saa nähdä...
Hauska juttu :)
Legolatar, ihana oli kuulla kuulumisiasi. Minäkin voin ymmärtää tuskasi, kun kyllähän tämä on todella voimia syövää puuhaa. Positiivista on, että olet pystynyt keskittymään muihin asioihin; se auttaa jaksamaan taas hiukan eteenpäin! <3 Halaus ja tuu sitten taas kirjoittelemaan :)
No, eiköhän se munkin pitänyt tehdä toi sormusjuttu :D Ensin pyöri lujaa ympyrää (meillä on tyttö), sitten jäi keinumaan edes takaisin, huh! :)
Lefemme, oletko jo testannut? :)
Olen täysin varma menkoista. Ensin oli pienen pieni toive mutta nyt ei enää tunnu mitenkään erilaiselta. Kurjaa. Soitto klinikalle siis odottaa...
Cecilja 26/27-33 yk 15
Pahittelut Legolattarellelle yleisesti olotilasta. Meilläkin tiheä seksielämä joten aina on varmasti ovulaation aikaan siittiöitö ollut mestoilla joten pieni epäluulo alkaa jo iskemään vaikka vasta yk5. Itse en ole ollenkaan tikutellut ovista kun pelkään sen stressaavan liikaa, mutta PCO:n takia mietin että jos ensi kierrossa koittaisin. Eipä tarttisi miettiä sitten sitä että ovuloinko ollenkaan kun mietin, että onkohan mulla ovulaatiot jääny. Limat kyllä tulee ja kiertokin hyvin tasanen verrattuna niihin aikoihin kun diagnoosin sain mutta pelkään, että jos joku mättää niin tuo oviksen tapahtuminen ylipäänsä. En sitten tiedä.
Kierti lähenee siis loppuaan ja yritän pitää zen-fiiliksen. Joku ihme hiiva/joku muu on taas vaivannut. Tosi oudosti turposi häpyhuuletki ja ehdin senkin googlata raskausoireeksi (tosin joku rv30:D) kunnes löysin että se voi olla bartholinin rauhasen tulehdus. No, tunne meni ohi niin toivotaan että se oli sitten siinä. Mutta ärsyttävä kun joka kierto tulee jotain uutta minkä voisi raskaudeksi tulkita. Nyt ei kyllä muuten ole kovinkaan toiveikas olo kun menkkanippailut on jo alkanu...
Tulipas jotenkin alakuloinen viesti.. No, tsemit teille kaikille :)
Onko yk1 ensimmäinen yrityskuukausi / -kierto aloittamisen jälkeen, vai kun yksi kierto yrittämistä on takana?
*Vasta-alkaja kysyy tietääkseen onko kp 15/28 yk1 vai yk0* :)
Legolatar! Älä lannistu, teillähän on "vasta" vajaa vuosi yrittämistä ja kuulemma puolet hedelmöittyneistä munasoluista tulee ulos. Ehkä nyt onnistuu, kun et ota stressiä koko vauva-asiasta. :) <3 <3 Jaksamista!!
Kiitos kaikille onnitteljoille! :)
ON: Niin, tosiaan oli kauan, 1 v ja 10 kk yrittämistä, välillä taka-alalla koko touhu. Ja siksikin otin r-testin niinkin paljon myöhässä (ymmärtääkseni olen rv5+0), kun odotin vain menkkoja, kun niiin monesti ilkkunu ja näytelle pitkää kieltä tuo testi (kun ei menkkoja, niin sitten ehkä raskaana -mentaliteetilla). Niin, en halunnut taas pettyä. Mut kun menkkoja ei alkanu kuulua, tissit oli kipeenä jo kolmatta viikkoa, tisseihin alko juilimaan pelkästään pakkasesta, janotti ja ravasin vessassa, niin ajatelin, et mikäs nyt on meneillään. Piti kaksi kertaa katsoa testitulosta. Mies ei ensin ymmärtänyt, kun 5 aikaan herätin ja heiluttelin testiliuskaa ja onnittelin sitä. Sit se ymmärtini, ni sano: Ota vielä huomenna uudelleen. Ei meinannu uskoa. :D Otin siis taval. liuskalla ja sit digitaalisella (olin pitänyt sitä jemmassa et jos joku pv tärppää, niin voin sit tarkistaa viikot tuon epäsäännöl. kierron takia, vaikkakin ei varmaan kerro totuutta mun epäsäännölisyyden takia)
PCOS:n takia söin metformiineja lokakuun alusta, B-vit.+fooli, D-vit, macajauhetta ja raskautumisen aikaan olen vielä syönyt Berberiinjä vahvistamaan metformiinin vaikutusta.
Seuraavana olisi ollut sitten munajohtimien tutkiminen, ovatko ne auki. ja olin jo varautunut kaiken maailman kalliisiin operaatioihin. Mut onneksi ei näköjään tarvinnut. Toivottavasti raskaus menis norm. Niinkuin toivon kaikille muillekin plussanneille! Sekä tietysti toivon, että joilla vielä ei ole tärpännyt, olisi se tänään tai huomenna!!!! :) Tsemppiä!
Niin, ja join kahvia hedelmöittymisen aikoihin ehkä 3 (*2,5dl) kuppia/pv.
Kiia, yk1 on ensimmäinen yrityskuukausi / -kierto aloittamisen jälkeen eli sulla on yk1. Ainakin luulen näin :) Minulla ensimmäinen yk epäonnistui joten menossa yk2
Hei vain kaikki kuumeilijat!
Olin enemmän tai vähemmän aktiivisesti mukana yritys päällä 2014 ketjussa, mutta pari kuukautta olin linjoilta poissa. Marraskuussa alkuun plussasin yhdeksännellä yrityskierroksella, mutta ilo loppui aika lyhyeen keskenmenon muodossa. Tosiaan alkuunhan epäselvyyttä oli aika paljon. Meidän laskujen mukaan oli menossa viides viikko, mutta ultrassa jossa km todettiin oli ultraajan mielestä selvä kuolleen sikiön kaiku viikoilta 7+. Ultrassa myös todettiin, että oikeassa munatorvessa on paljon nestettä, kävin sitten parin päivän päässä seurantaultrassa, jossa mitään sikiön näköistä ei enää bongattu.
Mulla tosiaan oli vuotoa ainoastaan sinä ekana ultrauspäivänä ja sitä ennen parina päivänä jäätäviä kipuja. Tokan ultran jäljiltä vain päädyttiin seuraamaan hcG-arvoa kunnes se olis taas nollan tietämillä. No, se arvohan lähtikin sitten parin viikon päästä taas nousemaan ja jouduin uudelleen polille ultrailtavaksi. Tässä vaiheessa lääkäri päätyi lopputulemaan, että raskaus olisi alkujaankin ollut kohdunulkoinen ja aivan alussa ja ekassa ultrassa olisi kohdussa näkynyt vain verihyytymä. Ilmeisesti munatorveen sitten oli jäänyt mahdollisesti jotain jäämiä, jotka oli laittanut arvot uudelleen nousuun. En kuitenkaan joutunut edes lääkkeellisiin hoitoihin kun tuo arvo sitten uudelleen lähti laskuun. Tuosta keskenmenon toteamisesta alkaen mulla oli aika runsaitakin vuotoja noin joka toinen viikko.
Nyt viime viikonloppuna alkoi vihdoinkin ekat oikeat kuukautiset (muiden vuotojen kanssa ei ollut mitään oireita, siinä missä kuukautiset on aika hyvin tunnistettavissa juuri tietyistä oireista mulla) ja eilen sain lääkäriltä puhelun, että hcg arvo oli enää 3, joten ei tarvitse enää käydä labroissa.
On siis aika vapaa olo kun on taas virallinen lisääntymislupa ja viikoittainen verikokeissa käyminen on ohitse. Etenkin viime viikkoina aloin oleen hyvin perinpohjin kyllästynyt/vittuuntunut niissä juoksemaan. Tarkoitus olisi aloittaa yritys heti tästä kierrosta, joten toivottavasti kierto ei ihan hirveästi vaadi tasaantumisaikaa vaan olisi totutun pituinen. Se täytyy kyllä sanoa, että viimeiset pari kuukautta on ollut rankempia kuin oisin osannut kuvitellakaan. Sitä on itse ajatellut, että jos tulee keskenmeno niin sitä suree sen jonkin aikaa, mutta esim. vuodot ois parissa kolmessa viikossa ohi jne. Siihen, että asia on kaksi kuukautta koko ajan mielessä jo senkin takia, että kroppa ei käyttäydy normaalisti, ei todella ollut mitään mihin oisin varautunut. Ehkä pahin lopulta oli joulu, jolloin vierailtiin sekä puoliskon että omien sukulaisten luona ja joutui näkemään paljon lapsia parivuotiaista juuri kouluikään päässeisiin. Toisaalta myös se, että meillä olisi joulun tienoilla ollut eka ultra ja oltais ite päästy kertoon isoja uutisia, jos kaikki ois vaan mennyt hyvin.
Nyt on kuitenkin sellainen olo, että tän asian voi oikeasti jättää taakseen kun keho ei siitä koko ajan muistuta. Tietysti jos tärppiä ei taaskaan oo ihan heti luvassa, niin kyllä ne kuukautiset tulee koville ottamaan. Tosin kovillehan ne otti ennen tätä kohdunulkoistakin.. Toivottavasti saan heräteltyä sisältäni jonkun pienen optimistin, kun kerran on tuo yksi todiste siitä, että raskauden pitäisi olla mahdollinen. Uusi vuosi ja uudet kujeet, tai jotain sellaista?
Paljon lämpimiä plussatuulia kaikille puhaltamaan talven viimojen keskelle ja isosti onnea niille, jotka näiden parin kuukauden aikana on siirtyneet odottamaan kääröjään. Pahoittelut romaanista, kirjoitinkin sitten koko tän väliajan edestä.. Jotkut ainakin näkyy aloittaneen yk:t alusta keskeytyneen raskauden jälkeen, mutta laitoin nyt itselleni tuon kympin siihen. Tulee niin äkäinen olo ajatuksesta, että pitäis aloitta laskenta ihan alusta ja jotenkin "mitätöidä" aiempi yrittäminen. :D
- Nelmis kp 6/25? yk 10 (ku 11/2014)
Onnea Trooppinen tuuli, mä oon kans sillä kannalla ettei kannata liian aikaisin testata, pettyy vaan.
Toivotaan että kaikki menee hyvin.
Mikka: Niin se sormus taitaa tietää. ;) Kiva että on muitakin "hurahteneita". Kyllä se itseä ainaki piristi.
Legolatar: Tsemppiä ja halit. Samassa veneessä ollaan.
Cecilja: Kyllä se sormus tietää... ;) Zemiä!
).( taitaa parin päivän päästä menkat alkaa, sellanen fiilis. Eilen olin oikeen kiukku tuulella.
Nelmis, syvimmät osanotot. En osaa sanoa muuta. Voimia tulevaan, eiköhän se uusi vuosi tuo ne uudet kujeet. Toivottavasti pian! Lähetän paljon hurahtanuttatsemppiä!
Paljon onnea trooppinen tuuli plussasta, olet todellakin sen ansainnut! :)
Finest olen samaa asiaa itsekin ajatellut, en kylläkään juo kahvia mutta joskus on mennyt aika paljon energiajuomia. Lopetin niiden juomisen jo jokin aika sitten, nyt juon joskus ja erittäin harkiten. Kun tekee mieli pullo ostaa mietin, onko ovulaatio tulossa? Onko kierron loppuvaihe menossa, uskallanko? Tuntuu jotenkin aivan älyttömältä vahdata kaikkia tämmöisiä asioita vain tullakseen raskaaksi. Sama alkoholin kanssa. En ole koskaan ollut mikään ryyppääjä, mutta nyt jätin sen vähänkin pois. Toisaalta tää tuntuu vähän hölmöltä kun itselläkin on kuitenkin niitä paneskelin kerran kännissä ja hups tulin raskaaksi-ystäviä.. Pitäisi itsekin vähän vaan koittaa enemmän rentoutua tämän asian suhteen ja ajatella että tulee kun on tullakseen ja koittaa elää normaalia elämää siihen asti.
Ihanalle Legolattarelle kovasti tsemppiä! Tiedän niin hyvin miltä susta tuntuu ja uskon, että jossain vaiheessa taas näkyy valoa tunnelin päässä. Kyllä se plussa vielä meille kummallekin tulee, tavalla tai toisella :) Ja toki jos jokin asia askarruttaa niin kannattaa ehdottomasti varailla aikaa lääkäriin, ihan oman mielenrauhankin takia.
Omaa napaa sen verran, että vuoto jatkuu edelleen ja mä olen jo NIIN kypsä näkemään punaista! Lääkäri kommentoi tosiaan niitä verikokeen tuloksia ja hänen mielestään se oli hyvä. Tulos siis viittaa siihen, että viime kierrossa ainakin olen ovuloinut ja munasolu irronnut ja kaikki okei. Kerroin myös näistä vuodoista ja epätoivoisesta olosta ja siitä, ettei tässä kierrossa ollut ovulaatiota lainkaan. Hän vain siihen totesi, että jokainen kierto on erilainen ja ovulaatiota ei sitten vain tässä kierrossa jostain syystä ollut. Ja että kaikki olisi kuitenkin hyvin. Musta tuntuu että tuo lause masensi mua entisestään. :/ Eli kaikki on hyvin, mä muuten vaan vuodan verta kokoajan?! Turhauttaa, suuresti. Ja täytyy tosiaan alkaa pohtimaan sitä keltarauhasen vajaatoimintaa, kuten Mimmu tuossa aikaisemmin totesi. Koko kroppa käy muutenkin niin vajaalla kilpirauhasen takia, joten tuskin tuokaan mikään poissuljettu juttu on. Varailen kyllä aikaa lääkäriin jos tämä vuoto vielä kauan kestää... Olisi kiva päästä jatkamaankin tätä yrittämistä jo pikkuhiljaa ja tuntea edes tekevänsä jotain sen eteen että jossain vaiheessa raskautuu. Tai sitten mulle niitä lapsia ei vaan ole tarkoitettu.
nelmis tsemppiä tulevaan. Itselläkin km loppu vuodesta ja tiedän niin nuo tunteet.
yritykseen masuntuneille toivotan positiivista mieltä ja jaksamista yrittämiseen. Ja minä olen sitä mieltä että ei ne ovulaatiotestit välttämättä stressaa. Jos joka kuukausi koko ajan puuhastellaan niin voisi olla ihan hyväkin levähtää ja rauhottua makkarissa alku kuusta ja puuhastella otollisina päivinä ja loppu kierto vaan omien halujen mukaan. Se voisi olla hyvää vaihtelua ja ehkä peräti vähemmän stressaavaa.?
vaikka minä olen tosi huono neuvomaan ettei kannata stressata kun itse en malta olla dippaamatta noita testejä. Ja viivat on mulla on silmissä. Eilen ja tänään kuvittelin jotakin viivaa liuskissa näkeväni mutta ehkä ne on jotain viivan paikkoja. Ei niissä kai väriä ollut.
viime yönä oli tuskaiset selkä ja vatsa kivut niin että lämmin vehnätyyny piti hakea ja olin varma että menkat tulee etuajassa mutta ei...ei ainakaan vielä näy
Heips ja onnea plussanneille :) Olin pari päivää reisussa ilman nettiä joten hirmuisesti oli tullut luettavaa :)
Noista ennustuksista ja uskomuksista: Itse jollakin tapaa haluan uskoa niihin ja olenkin käynyt kerran "selvänäkijällä" vai miksi häntä kutsutaankaan. Hänelle näytettiin että poika on ainakin tulossa, muista ei ollut näkyjä joten ei tiedä varmaksi. Pitää testata tuota sormusjuttuakin joku päivä kunhan ehdin ;) Poikaa odottelin siis tulevaksi, ja tulikin km.. Mietinkin, että näkiköhän ennustaja sen keskenmenonkin kun sanoi ainakin että isot itkut on tulossa mutta selviän niistä voittajana. Tällä välillä on kyllä tullut muitakin isompia itkuja mutta ehkäpä tämä kokemus oli se kaikista isoinitku.
Täällä odotellaan taas jotain, eli tällä kertaa sitä ovulaatiota joten menkat on nyt ohi. Pääsen mukaan kunnolla testailemaan ovista ja jännittävää löytyykö sitä. Olen huomannut odottavani koko ajan jotain ja aika usein huomaan ajattelevani "olisinpa onnellinen jos.." Ihan pieniäkin asioita kaipaan ja odotan, ja mietinkin että pitäisikö kirjoittaa aina nuo pienetkin toiveet ylös ja sitten niitä voisin välillä vedellä yli kun ne ovat toteutuneet. :) Näkisi että aina ne yleensä jossain vaiheessa toteutuu, ainakin suurimmaksi osaksi. Ei tietenkään kaikki, mutta nyt esim. odotin kovasti menkkoja ja nyt ne on ohi ja taas on seuraavaa odotusta :) Pitäisi osata nauttia enemmän hetkestä eikä aina miettiä niin pitkälle.
Mies näki yksi päivä kun laittelin olojani ja menkat kännykän sovellukseen ja sanoi että stressaankohan liikaa.. Omasta mielestäni en stressaa, vaan tutkin omaa kroppaani ja haluan tietää ja muistaa jatkossakin, miten se toimii. Mistä sen stressin sitten tunnistaa? ;)
Ihanaa viikonloppua kaikille ihanaisille.. Itse vietän sen työpaikallani mutta toivottavasti viikonlopusta tulee rento ja mukava :) Plussatuulia ja rentoja oloja :)
Nita85
Pahoittelut Nelmis! <3 Vedet silmissä luin tuota tekstiä :(
Ite en myöskään nollannut yk keskenmenon jälkeen vaikka en ole niitä aikoihin enää jaksanut laskeakkaan, turhauttavaa :( Ne nollaantuu vasta kun käärö on sylissä ;) <3
En haluais stressata mut joka päivä miettii et mitähän tuolla sisuksissa tapahtuu. Ainaki jo viikon nipistelly alavatsaa ts kohdun seutua sekä välillä vasemmalta ja välillä oikealta puolelta. Menkat luultavammin alkaa viikon päästä viikonloppuna..jos on alkaakseen.. ja nyt mennään dpo9 paikkeilla..
Pia87 kp 19/26-30 (km rv12 2/14)
Korjaus edelliseen.. Pia87 kp19/26-30 ya12 (km rv12 2/14)
Elämäntapamuutokset: En ole raskautumisen vuoksi tehnyt mitään toisin kuin normaalisti. Migreenin vuoksi en juo ollenkaan kahvia, mutta teetä aika paljon. Alkoa tai tupakka meillä ei käytä kumpikaan yhtään, en ole koskaan edes käyttänyt(se inho niihin iski jo lapsuudesta) Ainut mitä olen vaihtanut on särkylääke Buranasta Panadoliin.
Viimeiseksi omaa napaa. Lueskelin One Step liuskatestien kommentteja. Sain nimittäin haamun.. Nyt olen tosi epävarma tuloksesta kun menin googlettamaan kyseistä testiä. Tuossa punaisen viivan vieressä pitäisi näkyä haamu (huono kuvanlaatu) http://aijaa.com/NFi7IY Ostan apteekista paremman muutaman päivän päästä jos ei menkat tule ennen sitä.
Luna82 kp 27/28-32 yk2.
Onnea kaikille plussanneille, ihana lukea positiivisia (kirjaimllisesti :D) uutisia! :)
Ja samaten paljon voimia kaikille teille, jotka käytte rankkoja juttuja läpi. :( <3
Käyttääkö kukaan muu muuten Ovia-nimistä sovellusta? Mielestäni se on tosi kiva, tänäänkin muistuttaa, että ALERT! You are in your fertile window, have sex today! :D No mehän totellaan jahka mies kotiutuu töistä ;) Muutenkin ollaan talleteltu nyt kolmena edellisenä päivänä.
Muuten, onko kenelläkään kokemuksia bakteerivaginoosista? Mulla oli se joskus nelisen vuotta sitten, ja se tuli ilmi ihan "vahingossa" gynellä, ku tehtiin rutiinitarkastus. Ei siis ollu mitään oireita. Nyt mietin, että ku sehän voi olla joillain uusiutuva ja ihan krooninenkin riesa, että mitä jos se on taas päällä, että voisiko vaikuttaa raskautumiseen negatiivisesti? Ku tuskin mitään tulehduksen tuolla alhaalla ainakaan edesauttaa yrittämistä..
Ostinkin sitten eilen apteekista vagi-c nimisiä tabletteja, mutta en viitsinyt aloittaa niiden käyttöä vielä, ku ajattelin josko se häiritsee siittöiden liikkuvuutta tms.. Ne siis pitää laittaa sisään emättimeen (ei luoja miten inhoan tuota sanaa :D).
JQ kp12/26-28. yk6.
Orchid, olisi kyllä ehkä hyvä mennä ihan gynen pakeille uudelleen, kun tuo sun kierto on tainnut lähteä ihan lapasesta. Tosi ikävä juttu :( Mulle kyllä edelleen tulee mieleen keltarauhasen vajaatoiminta, se nimittäin oireilee juurikin noin. Epämääräisiä vuotoja ja lyhyt kierto. Eikä tosiaan näy välttämättä missään kokeissa. Toivottavasti saat asiaasi huomenna eteenpäin!
Legolatar! Ihanaa kun kävit ilmottautumassa. Palstan henkeä on ollut jo ikävä :D Tosi harmittavaa kuulla, että mieli on noin maassa. Mä niin tunnistan noi pettymykset ja pahanolon, että voin vaan sympateerata. Mutta samaan syssyyn sanon, että samoissa pohjamudissa pyörin minäkin neljä vuotta sitten, kunnes se yk 9 toi plussan. Ota aikaa mutta tuu takaisin :)