YRITYS PÄÄLLÄ 2015
Niin siinä kävi, etten itse ainakaan kauan toivottua plussaa tämän vuoden puolella saa eli yritys jatkuu vuonna 2015! :D
Itse aion vielä ainakin seurailla ketjun Yritys päällä 2014 keskustelua, mutta sitä mukaan, kun yritys vuodelle 2015 siirtyy, niin tervetuloa seuraksi tänne jatkamaa keskustelua ja viimeistään sitten vuoden vaiteessa!
Kommentit (2463)
No niin. . . Siitä onkin taas jo jonkun aikaa kun viimeksi tänne olen kirjoitellut..
Mutta tosissaan, viime viikolla oli keskussairaalan lapsettomuusklinikalla taas käynti, jossa katsottiin " onko paikat kondiksessa ", eli siis tehtiin se munasarjojen sisätilatutkimus, ja ovatko auki. No siellä oli kaikki kunnossa. Molemmat sarjat auki. Kotona käskettiin tehdä 7 päivän ajan ovulaatiotestejä.. Ja katsoa saisiko niistä positiivistä tulosta ollenkaan.
Tällä hetkellä karu totuus on vain se, että minä en ovuloi. Kuin valitettavaa se onkaan. No käsky tuli, että lääkityshoito voidaan aloittaa aikaisintaan syksyllä ( vk:lla 34, kun silloin paikkakunnan lapsettomuusklinikka taas aukeaa, menee siis kesäkaudeksi kiinni ). Tuota ennen minun pitää saada painoa tiputettua 5kg, muuten ei hoitoja aloiteta. No aikaa on kyllä hyvin painon pudottamiseen, joten syksyä odotellassa.
Ellei mitään ihmettä tapahdu, jonka avulla tulisin raskaaksi.
Masentavaa tämä odottelu..
Alavatsassa alkoi menkkamainen kipuilu, joten eiköhän ne menkat tämän viikon aikana ala... :( Varmaan edessä on yk 4.
Hilkka K 23/25-32, yk 3
Pitihän se arvata että murruin. Onneksi pystyin pitämään itseni kasassa muiden nähden mutta kotona tuli sitten itku. Miten tää onkin näin rankkaa. Kaikenlisäks facebookin avatessa hyppäsi silmille TAAS uusi vauva-uutinen ultrakuvien kera.
Munhan pitäisi olla onnellinen että musta tulee jälleen kerran täti, oi miksi en kykene siihen?
Meillä yrittämistä takana vasta hetki ja alan nyt jo hajoilemaan. Voin vain kuvitella että tää ei ainakaan helpota ellei saada sitä plussaa.
Miten tämä voi olla henkisesti näin raskasta?
Rattletiina: saanko kysyä paljonko sinulla on ylipainoa = paljonko pitää olla esim. painoindeksi, että pääsee hoitoihin? Itsellä myös painonpudotusprojekti menossa. Hitaasti mutta varmasti, alkuvuoden aikana lähtenyt viitisen kiloa :)
Täällä alkaa kierto lähestyä loppuaan, mutta ihan epätoivoinen fiilis. Miksi muka nyt kun ei aiemminkaan.
Annma kp 25/29 dpo8 yk4
Joku kyseli aiemmin, onko lähipiirissä utelijoita. Meillä utelut on vaiennettu esityksellä "emme pidä lapsista". Joka tavallaan ei ole ihan valetta, en ole ikinä ollut mikään lapsille lässyttäjä. Yllättäen miehen kaverit ovat olleet kaikista uteliaimpia viime aikoina, ihmetelleet sitäkin, että eikö mulla muka ole edes vauvakuumetta?! No on on, mutta se ei ole mikään uutiskynnystä ylittävä asia. Mitään "joko joko" uteluita en kestäisi. Vain yksi kaveri tietää, joka tietää myös taustan pco:n kanssa, joten osaa olla hienotunteinen.
Mun jutut on aika omanapaisia, mutta musta ei taida olla ketään neuvomaan ja näitä kokemuksiakaan ei vielä hirveästi ole, lähinnä tämä toimii itselleni oppimisen paikkana. Seuraavaksi taidan heti huomenna marssia gelee royale (miten se kirjoitetaankaan..) ostoksille. Luin siitä täällä ja googletuksen perusteella siitä voisi olla muitakin hyötyjä, energiatason nousua jne.
Tänne tuli siis tänään täti kylään. Menkat oli jo melkein myöhässä, niin ehdin jo vähän toivoa. Pettymys :(.
Kertokaahan nyt vielä hölmölle, miten nämä päivät nyt sitten menevätkään..
Tänään oli kiertopäivä 30 (olin aluksi merkannut tänne yhden päivän heitolla), mutta kun täti tuli, niin onko sitten kuitenkin uuden kierron kp1? Ja oliko kierto nyt sitten 29 päivää?
Taitaa olla itsestäänselvyyksiä, mutta menin ihan sekaisin, kun aloin miettimään :).
Viivitys kp 1/27-29 yk3
Kyllä, Viivitys, näin se menee, kierron pituus oli 29 ja kun täti tuli/tulee, niin se on kp1
Kiitos Finest, olen näitä itsekseni laskeskellut vaikka kuinka kauan, mutta piti vielä varmistaa "viralliseen" ilmoitukseen ;).
NuuskiksenTytär tiedän tunteen. Vaikka olisi ihan aidosti iloinen toisen raskausuutisesta, ei kyyneleitä ja jostain hiipivää katkeruuden tunnetta voi estää. Mulla on tiedossa näkeminen kahden kaverin kanssa, joista molemmilla on vauvat mukana. Viime viikolla vielä ajattelin pienesti, että jos vaikka olisi tärpännyt sitä ennen, mutta menkat alko tänään ja tuleva tapaaminen alkoi ahdistaa suunnattomasti. Yhden lapsellisen ihmisen kerrallaan vielä kestää, mutta useamman seurassa puheet väkisinkin pyörivät vauvakokemusten ympärillä ja vertailussa. Se ulkopuolisuuden tunne on aika musertava :(. Zemppiä sullekin, toivottavasti plussaat pian ja voisit iloita tädiksi tulemisesta aidosti.
Täälläkin on nyt kaksi päivää odotettu menkkojen alkavan. Sellasta aaltoilevaa jomotusta ja menkkoja enteilevää kipua alavatsassa on ollut eilen ja tänään. Nyt menossa kp 27/25-28, dpo 14, ja vielä ehkä ihan pieni toivo on, ettei ne menkat ehkä alakaan. Toisalta en osaa ajatella oikein muuten, koska tässä on yli 2 vuotta joutunut pettymään enemmän tai vähemmän. Tuntuu, että tämän kierron loppuminen olisi tähän mennessä suurin pettymys :( Pakko koittaa kuitenkin ajatella realistisesti. Ja joo, olen testannut ja edelleen puhdas negatiivinen :(
Heipsan, kierron puolivälin kuulumisia..... Eli yk4, kp 13, ovulaatio pitäisi olla huomenna tai ylihuomenna :) Aloitettiin hyvissä ajoin touhuilut jo viime viikolla, perjantaihin saakka olis tarkoitus nyt joka päivä nauttia toisistamme :D Fiilikset on ihan hyvät tällä hetkellä, toiveikkaat. Kävin viime viikolla katsomassa että milloin meillä olisi laskettu aika jos tässä kierrossa tärppäisi, ja kappas vaan, laskuri ilmoitti ajaksi 24.12. Voi kun saisimmekin jouluvauvan <3 Nopeasti on mennyt kyllä aika tässä kierrossa.
Mukavaa pääsiäisen aikaa kaikille! :)
Turhauttaa, kun ei menkat ala ja testi näyttää vaan negatiivista... Ärsyttää sekin että oon niin pirun kärsimätön ihminen! Nyt on siis menossa kp 32 ja toivon niiiin kovasti et menkat alkais ja päästäs yk2:lle. :)
Kaikkein inhottavammat on kuitenkin nää kauheet vatsakivut! Viikon ajan on juilinut ilkeesti kohdun ja munasarjojen kohdilta, mut ei vaan näy eikä kuulu.
Mulla on aina ollut tosi säännöllinen kierto Mut nyt sitten kun söin minipillereitä kaksi vuotta niin sen aikana vaan yhdet menkat. No, kai se vaan ottaa oman aikansa. :) olis vaan niin ihanaa kun vauva syntyisi vielä tän vuoden puolella. ^^ mut joo eiköhän mun pidä taas ottaa nää realiteetit käyttöön. :/ :D
Stardust, muistan hyvin mun ekaa yrityskiertoa, samanlaiset ilkeät kivut kohdun ja munasarjojen kohdilla mutta menkkoja ei näkynyt, eikä toista viivaa testeissä. Sit ne menkat sieltä tuli, kovien kipujen kera, 4 päivää myöhässä.
Pahoittelut kaikille menkoista ja negatiivisista testituloksista, niitä onkin tänään paljon. Itsekin testasin tänään negan. Nyt jo dpo13 joten eipä se siitä taida enää muuksi muuttua. Vauva haave karkaa koko ajan vaan kauemmaksi. Kuten täällä muutkin tuumailivat niin ei tännekään tule vauvaa tänä vuonna. Haave on muuttunut siihen, että jospa edes raskaudun tämän vuoden puolella. Siitä tässä on lähdettävä. Surullinen olen kyllä. On sitä vauvaa jo niin kauan toivottu ja yritetty. Tsemppiä kaikille naisille! Kyllä se hetki vielä koittaa, vaikka aikaa siihen voi kyllä mennä.
Legolatar dpo13 yk 10
Pakko kysyä, että kuinka ylesitä se tissien kipeytyminen on, kun kaiikilla tuntuu olevan heti jo ennen menkkojen alkua...??
oli viime viikolla torstaina sellaista aika kovaa viiltävää kipua alavatsassa, mutta vain pari minuuttia ja meni siten ohi, eikä sittemmin ollut...menkat pitäis alkaa 7 päivä, siinä main..
ei ole tissien kipeytymistä, mutta viluttaa koko ajan..
mahtaako olla toivoa..on yk 3...olisi vaan niin täydellistä kun syntymäpäiväni oli maaliskuussa ja menin viime viikolla naimisiin :) <3 <3
testaamaan ei vielä kannata ruveta, liian aikaista tiedän,,,en vain millään malttaisi odottaa...
et kai tosissasi odottanut pettäjän tunnustavan tekoaan..?
ikävä tosiasia kuitenkin on että, kerran pettäjä aina pettäjä..ja kunnioitustahan tällä miehellä ei sinua kohtaan ole olenkaan, yrititte sis lasta ja samalla pani toista muijaa paljaalla,,,ei hyvää päivää...
älä nyt ainakaan tuollaistya mätisäkkiä takaisin ota...ansaitset parempaa!
[quote author="piki piki79" time="31.03.2015 klo 18:34"]
et kai tosissasi odottanut pettäjän tunnustavan tekoaan..?
ikävä tosiasia kuitenkin on että, kerran pettäjä aina pettäjä..ja kunnioitustahan tällä miehellä ei sinua kohtaan ole olenkaan, yrititte sis lasta ja samalla pani toista muijaa paljaalla,,,ei hyvää päivää...
älä nyt ainakaan tuollaistya mätisäkkiä takaisin ota...ansaitset parempaa!
[/quote]
tämä oli Tuunille :(
Piki Piki, sanotaan näin, että mulla 70% tissit kipeät ennen menkkoja, en tiedä tarkkaan milloin alkaa, ehkä noin viikko ennen. Kipu on aina ollut hyvä varoitusmerkki, että menkat alkaa pian, jopa mieheni on osannut sanoa aika tarkasti, milloin menkat alkaa kun on koskettanut tissejä :D
Mutta välillä ne eivät kipeydy ollenkaan, ja kun ei ollut menkkakalenteria käytössä niin silloin en osannutkaan odottaa menkkoja, täti tuli yllättäen.
Ja aika monella raskaalla kipeytyy tissit vasta plussan jälkeen tai ei koskaan...
Ja Piki, hirveesti onnea ja rakkautta teille!!!
Höpötin - mä olen kanssa käynyt katsomassa koska olisi laskettu aika jos tässä kuussa tärppäisi! :D Meni ihan tammikuun alkuun, sormet ristissä että vuosi 2016 alkaa pienellä nyytillä :)
Tsemppiä kaikille, olkoon pian alkava huhtikuu plussakuu!
Tänne kuuluu vain menkkoja enteilevää ärtymystä ja ahdistusta ja kiukkua. Sain mun äärettömän pitkäpinnaisen miehenikin tänään ärsyyntymään :( keskiviikkona pitäis alottaa uudessa työpaikassa ja sekin kiristää pinnaa. Kaikki tuntemukset on niin että menkat alkaa viimestään keskiviikkona.