Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

YRITYS PÄÄLLÄ 2015

17.12.2014 |

Niin siinä kävi, etten itse ainakaan kauan toivottua plussaa tämän vuoden puolella saa eli yritys jatkuu vuonna 2015! :D

Itse aion vielä ainakin seurailla ketjun Yritys päällä 2014 keskustelua, mutta sitä mukaan, kun yritys vuodelle 2015 siirtyy, niin tervetuloa seuraksi tänne jatkamaa keskustelua ja viimeistään sitten vuoden vaiteessa!

Kommentit (2463)

2381/2463 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ON: Ja hyvin vahva sellainen! Kuukautisia ei ole kuulunut joten raskaus tuntuu entistä selkeämmältä, toki tuli tilanne etten missään nimessä juuri nyt halua raskautua joten toivon kuitenkin etten olisi raskaana. Testiä en tänään jaksanut tehdä seuraavasta syystä jonka takia en nyt raskauttakaan toivo: Eilen sain kuulla mieheni valehdelleen viikkokausia mulle ja että hänen hoitonsa odottaa hänelle lasta. Mies oli tietoisesti pannut naista ilman ehkäisyä ajatuksena " on treenikausi tuskin siittiöt pelaa" ajatuksena myös ettei siittiöt pelaa kun ei oo mua saanut raskaaksi, yristähän vasta pari kuukautta olikin vuosien ehkäisypillereiden käytön jälkeen. En tiedä miten asiaan pitäisi suhtautua. Asia siis selvisi niin että se toinen muija soitti ja kertos miehellä ei ollu munaa ees kertoa itse. Jotain epäilyy pettämisestä mulla oliki mutta toi vauva on jotenkin vaan viimeinen pisara. HUOH. 

- Erittäin sekavissa tunnelmissa mahdollisesti raskaana oleva Tuuni- 

Vierailija
2382/2463 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta kaikki :)
Nyt kun tästä pienestä "menkka romahduksesta" on taas päästy, niin aloin tossa miettimään kaikennäköstä.
Mulla alko nyt se yk 4, eihän se ole moneen verrattuna vielä edes matka eikä mikään, mutta eihän tää odottelu kenestäkään ole kivaa tai helppoa...
Tästä eteenpäin pidän mielessä sen, kun se pysyvä plussa sitten joku päivä mulle napsahtaa, niin kaikki muuttuu sen jälkeen. En ole enää avopuolisoni kanssa kahden, päivät eivät mene sitten enää esim. vaan sängyssä makoillen leffoja katsellessa tai muutenkaan samalla tavalla. En voi enää lähteä kavereiden kanssa ulos miten haluan, en voi enää elää vaan itseäni varten.
Joten nyt aijon nauttia myös tästä elämästä, millaista se on nyt & mitä minulla vielä on, sitä plussaa toivon järkyttävän paljon & joskus sen sitten saankin, mutta sen aika on sitten kun on, siitä ei sitten enää oteta takapakkia!
Jospa mullakin tämä odottelu helpottuu, kun ajattelen asiaa tältä kannalta :)
Nyt vaan venttaan, että menkat loppuu & pääsee taas pikku hiljaa yrittämään uudestaan, pienemmällä ressillä ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
2383/2463 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kikii, hienoa pohdintaa <3 näin se juuri menee. Nautitaan tästä elämäntilanteesta. Sitä ei kuitenkaan enää tule takaisin sitten kun raskaus alkaa ja vauva syntyy.

Tuuni, voi hyvänenaika mitä uutisia! Onko varmaan ettei ko.nainen tee vain kiusaa teidän suhteelle? Jos väite on totta niin miettisin tarkkaan onko mies sellainen, jonka haluaisin lapseni isäksi ja esimerkiksi heille. Ja teehän toki raskaustesti niin et joudu enää miettimään sitä vaihtoehtoa, että entä jos oletkin raskaana. Tai jos olet niin voit senkin asian miettiä rauhassa. Tsemppiä kovasti!

2384/2463 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuuni järkyttäviä uutisia. Toivottavasti saat asiat ratkaistua parhain päin. Miehesi vaikuttaa kovin itsekkäältä tapaukselta, anteeksiantamaton teko häneltä :(

Kikii samoin tunnelmin olen myös minä. Nyt nautittava tästä hetkestä täysillä :)

Itselläni ei tällä hetkellä mitään uutta kerrottavaa. Verrattuna edelliseen kiertoon niin nyt ei sitten ole kertakaikkiaan oikeen minkäänlaista oiretta. Viime kierrossa kun oli vatsan polttelu, jomottelu ja nipistely, joista sitten jo kuvittelin kaikenlaista. Tuntuu siltä, et kyllä ne menkat varmaan tässä kierossakin alkaa kun olen näin oireeton :) Mutta mikäpä tässä ollessa, kiva kun ei nyt mitkään jomottelut ja nippailut vaivaa. Jos menkat ei ole alkanut ensi viikon perjantaihin mennessä, niin sitten teen r-testin.

Hilkka K kp 21/25-32, yk 3

2385/2463 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuuni, pari päivää sitten luin tämän sivun toiselta palstalta samanlaisen stoorin ja olin aika järkyttynyt. Ja nyt olen vielä enemmän järkyttynyt, koska se tapahtui sulle.
Tiedän, että rakastat sun miestäsi, mutta pakko sanoa: once a cheater, always a cheater. Jos ootkin raskaana, miehelläsi on kaksi vaihtoehtoa. Jos et ole raskaana, ja se toinen muija kumminkin on....toivottavasti teet oikean päätöksen. Tsemppiä!

2386/2463 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa,

Hetken olen teidän kuumeilua seurannut ja nyt taidan liittyä joukkoonne! Ihmeellistä miten tämä kuumeilu saa itsessä ihan uusia puolia aikaan, eikä niin hyvässä mielessä. Itsensä tarkkailua ja oireiden tutkailua enemmän kuin laki sallii! Olen 26-vuotias ja ensimmäinen vauva toiveissa.

Nyt kp 28/24-25 yk 3. 

Raskaustestit näyttää negaa. Kierto kyllä yleensä ollut täysin säännöllinen, mutta 12/2014 poistettu hormonikierukka voi vaikuttaa siihen, että kierrot vielä hakee pituuttansa. Voisikohan testi vielä näyttää positiivista tässä kierrossa... Eilen siis testannut puhtaan negan. Ovulaatiota aloin tässä kierrossa tikuttamaan siinä onnistumatta, sain vain haamuja aikaan...

Tuuni Kurjalta kuulostaa tilanteesi, voimia! Olet suurien kysymysten äärellä, johon vain itse voit tietää oikean vastauksen. 

2387/2463 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai89, tervetuloa listalle! Jos et saanut testeihin ovis+:aa niin siinä on kaksi vaihtoehtoa, joko ovulaatiota ei tullut tai kenties LH-huippu oli niin lyhyt ettet saanut sitä testillä metsästettyä. Voihan olla että ovulaatiosi on ollut myöhemmin kuin parilla aiemmalla kierrolla. Jos ovulaatiosi on ollutkin esim. viikko sitten niin testi näyttää negatiivista, vaikka raskaana olisitkin. 24-25 päivän mittainen kierto on melko lyhyt raskautumista ajatellen, joten se ei haitanne, vaikka se hieman pitenisikin jatkossa. Kuulostaisi enemmän siltä, että kehosi on vähitellen palautumassa hormoonikierukan jälkeen :) Sitä paitsi kiertojen pituuden vaihtelu on normaalia ja hyvin yleistä ainakin mitä olen kymmenien naisien taivalta täällä palstalla seurannut viimeisen 8kk ajan :) Testailehan siis muutaman päivän päästä, jos menkat eivät ole alkaneet. Tsemppiä! :)

Legolatar dpo 10 yk10

Tilanne 28.3

Tirris kp 35/26-27 yk1 (testi 18.3.nega)

Kapakala (39v) kp 32/28 ya 6/14

EllieP (30v) kp 32/28-30 yk1

Tai89 (26v) kp 28/24-25 yk3 (testi nega kp27)

Legolatar (27v) kp 28/31 yk 10

Exile kp 28/30-33 yk 12

Tuuni (24v) kp 28/25? yk3

Savannah85 (29v) kp 27/28-35 yk 5

Viivitys (33v) kp 27/27-29 yk2

Mwiihh kp 25/29-32 yk4

Werus (30v) kp 25/25-28 ya loppuvuosi -12

Kuurankukka91 kp 25/29-31 yk3

Starling (40v) kp 25/31 yk 2

Lumilla kp 23/29 yk 4

Annma (33v) kp 23/29 yk 4

Zaron (32v) kp 23/26 yk 3

Garnet (27v) kp 22/29-30 yk0

Hilkka K (30v) kp 21/25-32 yk 3

Piki Piki79 kp 21/28-33 yk 3

Dindinden (26v) kp 21/35 yk 3

Huolestunut Ensiyrittäjä kp 21/27-30 yk 6 (k 10/14)

Mindyh kp 20/26 yk 4

Pia87 kp 18/26-30 ya 12 (km rv12 2/14)

Melinah (23v) kp 16/30-32 (km 6/14) yk2

Miinuska15 (25v) kp 16/37-43? yk1

Mila Nnnnkkk (22v) kp 16/26-28 yk 4

Diamond11 kp 15/29-30, ya 2013

Tiuhtiska kp 15/28 yk20

Finest (27v) kp 12/26-28 yk 5

Minea92071 (25v) kp 12/28 (yk2+1 tm 2/15)

Höpötin (26v) kp 10/28 yk4

Nuuskiksentytär kp 9/28 yk2

Orchid87 kp 9/23 yk 13

AnttiAmalia (24v) kp 7/28 yk3

Sunshine14 (31v) kp 7/24-26

Muskottipähkinä (25v) kp 5/30-42 yk 8

Noorav kp 5/? yk 5

Nuppunella (34v) 4/27-32 yk 11

Jannuli85 kp 4/26-32 yk 13 ya 03/14

Pioni1 kp 4/34 yk2

Kikiii (20v) kp 2/30-35 yk 4

Odottaa selkeyttä kiertoon:

Ainoaa (26v), Kalastajataas, Melita yk 13, Ciira (km 2/15), Lukka (27v), Alina yk1, Jassuu93 (22v) (km 3/15), Tiikerikuu (28v) yk 2 km jk (km11/14) ya 5/14, Tiitiläinen (31v) yk 4, Seepra87 yk2, Ambrosiaa (tm 3/15)

TAMMIKUUSSA PLUSSANNEET (9 plussaa)

Sminkki 23v. (yk3), Phyllis20 (yk8 ya 4/14), Trooppinen tuuli 32v. (yritystä takana 1v 10kk), Mikka 20v. (yk 1), Luna82 (yk 2), Tipi87 27v. (yk3), JQ 32v. (yk 6), Heinähaave15 26v. (yk3), Seppo07 (yk2)

HELMIKUUSSA PLUSSANNEET (12 plussaa)

Lefemme (yk 12 ya 3/14), Hönttentönttiäinen (yk 2), Himja87 (yk2), Ciira (yk 1), Mariele (yk3), MinkaMaaria (yk1), Ambrosiaa (yk 1), Lialia (yk3), MelodyPop 33v. (yk2), MapleWinter 30v (yk2), Elsuli (kkm 12/14), Iica86 28v.(yk4)

MAALISKUUSSA PLUSSANNEET (13 plussaa jo)

Malma 26v. (yk1), Kastehelmi90, Tinttu89 (yk3, km 10/14), Kikke89 (yk4), Anneleh (yk2), Nepala24v (yk7), Reetwe, Maryy 24v (yk1), Marlener 28v (yk3), Heinähaave15 (ya 10/14, km 2/15), Nelmis (yk 12, ku 11/2014), Tossu83 (yk2), Kiia80 (yk3)

Plussaryhmä: Suljettu ryhmä nimeltä “Kevät/kesämasut 2015”, jonne voi laittaa liittymispyynnön plussauksen jälkeen

2388/2463 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mul meni pasmat ihan sekasin Tuuni sun kirjotuksesta.

Siis ei oo tarkotus olla inhottava eikä ilkeä ja oon tosi pahoillani tilanteestas mutta, :

Sä oot siis ollut tekemässä lasta miehen kanssa kenen epäiletkin pettävän sua?!!
Eikö pitäis ekaks olla parisuhde kunnossa ennen ku rupee perheenlisäystä harkitsemaan? Vahinkovauva ja täysi tietämättömyys on toki asia erikseen.
Miksi ihmiset on huonossq parisuhteessa, en voi ymmärtää. Ja voin kokemuksesta kertoa että vauva ei pelasta mitään, ja siitä tulee huonossa tapauksessa pelinappula.
Anteeks

2389/2463 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja toisekseen, te ootte yrittänyt vasta pari kiertoa? Miehesi sanoo että ei ajatellut et tulis vauvaa kun ei oo saanut suakaan paksuks. Hänelle ei kauaa oo ollu aikaa sitä edes miettiä. Onko tän uuden muijan menkat ees kerenny olemaan vielä myöhässä? Joko joku ei täsmää tai sulla on maailman tyhmimpien syiden mies..

2390/2463 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävältä kuulostaa Tuunin tilanne :(
Samaa mieltä olen muiden kanssa, että huonoon parisuhteeseen ei kannata lasta tehdä, se ei pelasta mitään. On omakohtaista kokemusta. Ja nyt en yhteisen lapsen takia pääse hänestä eroon ikinä. On käyttänyt lasta härskisti pelinappulana ja käräjilläkin on lapsen asioita hoidettu. Onneksi tajusin lähteä suhteesta jokseenkin ajoissa.
Annma kp 23/29 dpo6 yk4

2391/2463 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just näin Annma!
Onneks mulla on hyvät välit lapsen isään ja kaikki on menny melkeenpä täydellisesti jo 10 vuotta mutta ainahan se käy mielessä mitä jos.

2392/2463 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa kaikille! :)

Olen 33-vuotias ensikertalainen. Pillerit jätin tämän kuun alussa pois, nyt odottelemme mieheni kanssa raskautta tai ensimmäisiä luomumenkkoja. Pillereitä olen syönyt noin 16.5 vuotta, joten elimistö (hormonit, kierto jne.) on "hieman" sekaisin tällä hetkellä.

Elämme tällä hetkellä ajatuksella "tulee, jos on tullakseen", en siis ole hommannut ovulaatiotestejä tms.

Jänskää aikaa, kun on juuri jättänyt ehkäisyn pois ja toiveet ovat suuret!

2393/2463 |
29.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvennykseksi siis vielä, pettämistä voi epäillä mutta aina se ei tarkoita mitään, varsinkin kun mies kiisti kaiken. Asian selvittelyssä menee aikansa ja kattoo miten jatkossa sitten käy. Mut voi siis ainakin poistaa listauksesta kunnes saan elämäni ees jotenkin järjestykseen. 

2394/2463 |
29.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka,

todella ikävä tilanne Tuuni, toivottavasti saat selvitettyä asian, tsemppiä sinne!

Täällä itsellä menossa kp 26/25-28 ja vahvasti sellanen tunne, että menkat alkaa tänää tai viimeistään huomenna. Samanlaista viiltelyä tuntuu alavatsassa, kuin ennen menkkoja. Se on aika selvä merkki ja tänää tein herkällä testillä puhtaan negan, joten eiköhän tämä kierto oo taputeltu :/ En haluaisi stressata asialla, mutta kyllä menkkojen alkaminen saa vain kierto kierrolta enemmän harmia ja stressiä aikaan :( Varsinkin, kun maaginen kolmenkympin raja on ylitetty eikä vielä ole ensimmäistäkään lasta...

2395/2463 |
29.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips! 

Tsemppiä Tuuni, toivottavasti asiat selviää!

Täällä saatu ovisplussat pe ja la (eli kp 15 ja 16), ja eilen selkeät ovislimat ja selkeät oviskivut. Miehen kanssa ollaan ahkerasti viikonloppuna puuhailtu, joten ainakin pitäisi ajoituksen olla kohdallaan! Nyt sitten odottelen, että aamulämmöt nousee alkuviikosta, niin varmistuu tuo ovulaatio. Nyt siis alkaa jännäily, miten  yk 1 käy :) Vaikka oon asennoitunut, että vauvaprojektissa kestää, on jotenkin jännitys (ja toivo) noussut uusiin sfääreihin, kun sekä viime ja nähtävästi tämä kierto on selkeästi lyhetynyt normaalipituiseksi, ja on toivoa siitä, että ovulaatio on todella tässä kierrossa tapahtunut. Toivotaan siis, että kierto pysyy normaalipituisena jatkossakin..

Miinuska15 kp 17/30-43? dpo 0

P.S. Unohdin täysin, että tänään on virpomispäivä ja meillä ei ole kertakaikkiaan mitään karkkia kotona! Nyt siis piileskelen ilman valoja täällä kotona.. Tuli kyllä vähän paha mieli, kun niin ihania pikkuvirpojia oli tuossa meidänkin oven ulkopuolella :(

2396/2463 |
29.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa! Oon jo jonkun aikaa seurannut tätä ketjua ja nyt päätin liittyä mukaan! :)

Meillä siis olisi kovasti toiveissa vauva, ja mulla varsinkin aivan JÄRKYTTÄVÄ vauvakuume!! :) Jätin minipillerit pois helmikuun lopulla ja menkat alkoikin ihan muutaman päivän päästä lopetuksen jälkeen. Olin todella huojentunut siitä, koska oon kuullut että monilla kestää ekojen menkkojen tulo jopa viikkoja tai kuukausia. Nyt on siis menossa kp 30/ei hajuakaan... 

Tänä aamuna tein testin ja nega oli. Aattelin et jos olisin raskaana, niin kyllä se jo nyt olis testissä näkynyt, joten nyt vaan odottelen menkkojen alkamista ja siitä lähteekin sitten yk2. 

2397/2463 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuunille tsemppiä! :( Ja tervetuloa uusille, teitä on taas paljon :)

Miinuska15, et ole ainoa joka unohti pienet virpojat! Paniikissa lähdin aamusella hakemaan kaupasta kauheesti herkkuja... ja sit meillä ei koko päivänä käynytkään ketään! Noh, vedän sitten itse nassuun vielä viimisetkin, ennen ruokaremppaa :D

Ajattelin yrittää sillee ruokavaliota muuttamalla ja vähän liikuntaa lisäämällä saada parisen kiloa ylipainoa pudotettua. Mä haluun parantaa raskautumismahdollisuuksia kaikin tavoin. Viimeksi kun paino putosi, niin alkoi ahdistamaan ihan kauheesti. Ei ollut yhtään sellanen "oma itsensä"-olo. Oon aina ollu vähän pyöreä ja tykkään mun muodoista. Kaujeen ristiriitaset fiilikset siis, mut mitä sitä ei vauvakuumeessa tekisi.... Nyt alkukierron tylsyys. Jospa saisi itsensä liikenteeseen kun ilman kaunistuu ja työt helpottaa... :-) Kukaan muu pudottanut ihan vaan vauvakuumeen takia?

Noorav kp7/?, yk5

2398/2463 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipä hei kaikki ihanat naiset!
Noorav, itse yritän nostaa painoani. Yhtä vaikeaa kuin laihduttaminen, uskoisin. 10kg olis tavote nostaa painoa, ihan jo muutoinkin vaikka en vauvakuumeilisi.
Mites teidän kaikkien viikko on käynnistynyt? Täällä odotellaan ovista, jota en aio tikuttaa tässäkään kierrossa. Tulee jos on tullakseen.

Pelkään kovin iltaa, olen menossa samaan paikkaan johon veljeni joka on tänään saanut tietää vauvansa sukupuolen. Heillä ollut varmasti "vahinko" raskaus. Tiedän etten kestä kuulla vauvajuttuja, en ihmettelisi vaikka murtuisin kaikkien nähden. Kukaan ei siis tiedä meidän yrityksestämme. Olen katkera, myönnän. Minäkin haluan. KaikkiMulleHetiNyt!

2399/2463 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

KaikkiMulleHetiNyt-tyyppi täälläkin. Ehkä nyt, kun viides yrityskierto on menossa, olen enemmän rauhoittunut ja ruvennut miettimään, että ei sen vauvan pidä tulla nyt heti, kai mä jaksan odottaa. Ja olen enemmän sitä mieltä, että tulee jos on tullakseen. Huhhh, tuo lause kummittelee mua koko ajan, kohta kirjoitan siitä kuorolaulun :D tjot tjot tjot, tulee jos on tullakseeeeeeen.
Viikko on lähtenyt hyvin käyntiin, tänään tein positiivisen ovistestin. Miehelleni en kertonut mitään, koska mä oon kyllästynyt siihen että nyt on pakko tehdä. Pakkopulla maistuu mun mielestä pahalle. Ajattelinkin että tällä kertaa rakastellaan silloin kun intohimo iskee. Ja jos ei iske niin ei voi mitään. Aikasemminkaan ei ole pakkopullasta ollut mitään hyötyä.

Finest kp14/26-28 yk5

2400/2463 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoihan ne menkat, täällä siis kp 3/24-27 yk4. Tosin tämä kierto menee väkisinkin hutiin, koska mies työreissussa.

Onko muilla kokemuksia kuinka kierto lähtee tasoittumaan hormonikierukan jälkeen? Onko palanut vastaavaksi kuin ennen hormonikierukkaa? Hormonikierukan aikaan oli niin ihanaa kun menkat olivat ihan minimaaliset, nyt saa kärsiä näistä itselle tyypillisistä eli erittäin runsaista menkoista.  Menkkakivut ihme kyllä loistaa poissaolollaan. 

Olen aina pitänyt äärimmäisen ylitarkkaa huolta ehkäisystä ja kärsinyt kaikki mahdolliset haittavaikutukset. Ihan teini-ikäisestä äiti pelotellut, että suvussa niin helposti raskautuvia naisia, että suurinpiirtein katseesta raskautuu :D Ensimmäistä kertaa elämässä tilanne on nyt sellainen, että lapsille olisi antaa hyvä kasvuympäristö, mutta vaatii ajatusmaailman muuttamista, että tässä sitä ollaan nyt yrittämässä eikä ehkäisemässä. =) Ja eipä niitä lapsia noin vaan tehdä, siinä on niin monta monessa, lapsettomuus kuitenkin on suhteellisen yleistä ja pitkät yritysajat...