YRITYS PÄÄLLÄ 2015
Niin siinä kävi, etten itse ainakaan kauan toivottua plussaa tämän vuoden puolella saa eli yritys jatkuu vuonna 2015! :D
Itse aion vielä ainakin seurailla ketjun Yritys päällä 2014 keskustelua, mutta sitä mukaan, kun yritys vuodelle 2015 siirtyy, niin tervetuloa seuraksi tänne jatkamaa keskustelua ja viimeistään sitten vuoden vaiteessa!
Kommentit (2463)
Jatkan vielä,pyysin saada liittyä Haikara hakoteillä-ryhmään, koska uskon saavani siellä vertaistukea. En suinkaan ole vielä tätä ryhmää kokonaan hylkäämässä, enhän voi luopua porukasta jossa olen kuukausia saanut jutella mahtavien naisten kanssa.
Toivon jokaiselle sitä omaa kääröä syliin, ennemmin tai myöhemmin. Olette ihan mahtava porukka, tällaista vilpitöntä tukea voi olla monen vaikea löytää mutta tästä ryhmästä on kyllä saanut apua ja lohtua aina kun sitä on tarvinnut!
Naiset, pitäkää lippu korkealla!
Exile
Voi tätä piinan määrää! kp 26/28, lauantaina alkanut rintojen kihelmöinti on muuttunut nyt tosiaan kovaksi kivistelyksi kainaloissa saakka ja rinnat tuntuu oudolta, jotenkin että olisivat tiellä kokoajan... Vatsassa ja nivusissa tuntuu ihmeellistä tökkimistä ja vihlontaa ja näiden "oireiden" lisäksi PALELEE KOKO AJAN. Mutta nämähän ei siis ole raskausoireita vaan kuukautisoireita jotka alkavat viimeistään ylihuomenna. Pakko ajatella niinpäin ettei pettymys olisi ihan niin suuri.
Eipä mulla taas muuta, kiva kun voi täällä seurailla toisten tilanteita ja päivitellä myös omia kuulumisiaan kun en miehellekään viitsi kuviteltuja oireitani alkaa latelemaan :) Välillä oikeasti tuntuu siltä että tän vauvakuumeen vois luokitella ihan oikeaksi sairaudeksi kun oireita on välillä kymmenkertainen määrä moneen muuhun sairauteen verrattuna! :D
Jahas, ja edellisen viestin aikana alkoikin sitten sopivasti tuhruvuoto, eli menkat tosiaan alkaa ja kierto lähtee kohta alusta =/
Joo se on kyllä totta, että melkein mitä vaan kirjoitat esim nettiin nii tulee että se voi olla esim alkuraskauden oire :D mä en enää kyllä kato mistään niitä kun mä oon muute 24/7 "raskaana". Yksi juttu mikä mulle paljasti viimeksi että pullat on uunissa niin se että mulla tuli huuliherppes huuleen ja sitä ei tuu muutenkun jos oon ollu oikein pahassa flunssassa :D Netin ihmeellisestä maailmasta sitte löysin vastauksen että tosiaan se voi johtua raskaudesta :D Mutta harmi höpötin, että menkat alkoivat tsemppii seuraavaan kiertoon!
Taas uusi raskausuutinen tupsahti tänään tuttavapiiristä... Huoh... voi kunpa meillekin tässä kierrossa...
Hilkka K kp 10 / 25-32, yk 3
Hymynaama! Tänään siis dpo -1. Päästään Exile, Nuppunella ja HilkkaK yhdessä jännäämään loppukierto! :)
Legolatar kp 17/31 yk10
Täällä kans sain kuulla tänään, että yksi tuttavapiirissä odottaa nyt toista.... eihä tää ollut kuin kolmas vauva uutinen viikon sisään...
lievästi vituttaa kun noistakin 2/3 vahinkoja, en osaa selittää kunnolla, mutta tuntuu vaan jotenkin niin epäreilulta!
Ei se minulta ole pois, mutta vaikee hymyillä kun tuttu kertoo olevansa paksuna :( Vaikka iloinenhan sitä pitäis olla!
Plah.
Mulla se rintojen arkuus oli sellainen oire, mitä en ole ikinä ennen kokenut paitsi nyt raskaana.. Siis kuvittelin että mulla on vähän nännit kipeät tiettyyn aikaan kuukaudesta, mutta tämä tissikipu on jotain ihan muuta :D Olin esim hoitamassa yhtä lasta ja en pystynyt pitämään häntä kunnolla sylissäni kun sattui niin paljon tisseihin. Sain siis ensin negan raskaustestistä ja olin surun murtama mutta kun tissit muuttu niin kipeiksi niin siitä päättelin että jotain onkin tekeillä ja lopulta sitten plussasinkin :)
Voikun munkin tissikipuilu johtaisi plussaan :D
Sitten kun menkkojen pitäisi alkaa niin nää on ollut sen 2vk perkeleen kipeät... tai jos kipuilu siis jatkuu, näillä näkymin kyllä auh.
En voi pitää koiranpentua sylissä kun jos tuo villiäinen heiluu tuos jotain niin sattuu niin maan perkuleesti, samoin sängystä ei meinaa päästä ylös vieläkään ilman kipuja jne.
Nyt jo vähän jäskättääkin, silti koitan pitää mielen tasaisena, koska sitten jos & kun menkat alkaakin ensiviikolla on pettymys suurempi... :(
Niin vannoin etten testaa ollenkaan, mutta kai minä ensi viikon viikonloppuna uskallan testata jos mitään ei näy!
Tänää ovispäivä. Eilen 2 viivaa tikkuun ja illalla/aamulla iha järkyttävät oviskivut. Tästä se taas lähtee...odottamisen odotus. :D
Tänään aamulla sain kunnolla sydämentykytyksiä kun tein r-testin ja luulin näkeväni siinä jotain. Kääntelin ja vääntelin sitä testiä valossa vaikka kuinka kauan ja yhtäkkiä olin näkevinäni harmahtavan haamulaisen, mutta voi olla ettei siinä oikeesti mitään ollut, ehkä mulla on jotkut vauvalasit silmillä ja luulen näkeväni plussia kaikkialla :D Mahaa on jomottanut jo viikon verran ja rinnatki on herkät. Mutta pakko silti varautua siihen että täti tulee nyt lauantaina kyläilemään. Tällästä tänään
Tossu83 kp25/27 dpo10 yk2
esikoinen 12/15
kuopus 2/19
Tossu täällä samat vauvalasit päässä...hätäisenä kans testasin aamulla ja jos oikein kuvitteli niin jossain kulmassa näki haamun...mut tajusin kyllä pian, että oli niin mun kuvitelmaa kun vaan voi olla :D
Eilen illalla iski ihmeellinen palelukohtaus. Ennen kun menin sänkyyn olin ihan jäässä. Sängyssäkin palelin pitkään kahden peiton alla :O (tämänkin voi vauvantoivohöyryissä tulkita mahdolliseksi raskausoireeksi...niin kuin kaiken muunkin kyllä :D)
Mulla on aikaisemmissa raskauksissa (2) näkynyt plussa vasta sinä pvnä kun menkat päivän myöhässä ja silloinkin on ollut vielä suht haalea plussa, joten hieman olin hätähousu...oireita ei oo nyt ollut oikeinpa mitään. Viime viikolla nippaili ja viilteli munasarjoja vähän väliä mutta nyt sekin on vähentynyt.
Seuraavaksi testaan vasta lauantaina jos ei menkat ala silloin aamulla..
Tirris kp25/26-27 yk1
Täällä kans hätähousu testaili kun tuhru vaan jatkuu, ei mitään kunnon vuotoa vaan paperiin pyyhkiessä jää ruskeaa. No eihän se testi mitään näyttänyt tietenkään! Ei se auta kun odotella ja toivoa että tuo tuhruttelu olis vaikka mahdollisesta raskaudesta johtuvaa, esikoista odottaessa kuukautisten aikaan tuli pientä vuotoa, sen takia en silloin tajunnutkaan olevani raskaana. .... Nyt kp 27/28. Jännittää.
Höpötin mulla tuli viime raskaudessa tuhru"menkat" kun olin jo raskaana...tuhrumenkat ajottui sille ajalle kun olisi pitänyt tulla toiset menkat plussauksen jälkeen eli joskus viikolle 9...kesti noin 4 pv. Kroppa ei aina ihan heti tajua mistä on kyse :) Plussatuulia sinne!
Heloou pitkästä aikaa. Olen pitäny tarkotuksella taukoa täältä ku toivo alkaa olla nakatattu kaivoon jo. Tulee jos on tullakseen. Viime kierto oli aivan täysin erilainen ku edelliset, nimittäin ennen mulla ovis tuntemukset tuli tasan 14 pv menkkojen alkupäivästä ja samoin samana päivänä alko tissikipu joka kesti aina siihen saakka ku menkat alko. Sinä päivänä mulla on käyny aina kahden vuoden ajan puolen tunnin kipu kramppi mahassa. Nyt ei kipuja pienen pientä vihlontaa ja piikittelyä. Ei tissikipua ym. Tissikivut alkoivat vasta viikko ennen menkkoja ja nännejä vihloi tai jännästi pisti jotenkin tuolta sisältä . Ja vihloo välillä vielläkin. Kolme testiä tein joissaki kaikissa haalea plussa tai viivan paikka mut silti menkat tulivat ja nyt kierto pv 6/27. närästää edelleen nniinku tässä kierrossa on tehny. En silti tajua mitä kroppa sekoilee .. :/ ovuloinkohan ollenkaan koko viime kierrossa vai mistähän moinen. Hmm. Itsetutkiskelu jatkukoon. Muilla vastaavaa ollu? enkä tee uutta testiä ennen ku menkat joskus myöhässä. xD mila nnnkkk 6/26-28 yk 4
Eilen oli kummallinen hetki, kun linkitin Facebookiin hyvin etäisesti vauvoihin liittyvän jutun. Sitten yksi lukiokaverini laittoi yksityisviestin, että "tulkitsinko tuon linkin väärin vai oletko raskaana?!" Olin ihan häkeltynyt ja kaveri kertoi hienot analyysit, miksi epäili raskautta. No, pakkohan se oli kertoa, mikä on homman nimi, kun kaveri oli niin lähellä päättelyidensä kanssa. Nyt siis yksi ulkopuolinen tietää raskaudesta :p Ja kuka tietää, ehkä olenkin raskaana...
Viime viikolla ja nyt alkuviikosta on kevyesti jomottanut vasemman munasarjan kohdalta. Epäilen keltarauhasen ärhennelleen ja Googlen mukaan se on alkuraskauden oire... Lisäksi minua on vähän närästänyt? Tai siis en muista että koskaan aiemmin olisi närästänyt, joten en ole varma onko siitä kyse :D Tänään ei ole mitään ihmeempiä tuntemuksia ollut. Aamulämpöjä en ole enää pystynyt mittamaan, koska valoisuuden takia aamu-unet eivät ole tarpeeksi tasaisia ja heräilen miten sattuu.
[quote author="kikiii" time="17.03.2015 klo 20:51"]
Täällä kans sain kuulla tänään, että yksi tuttavapiirissä odottaa nyt toista.... eihä tää ollut kuin kolmas vauva uutinen viikon sisään... lievästi vituttaa kun noistakin 2/3 vahinkoja, en osaa selittää kunnolla, mutta tuntuu vaan jotenkin niin epäreilulta! Ei se minulta ole pois, mutta vaikee hymyillä kun tuttu kertoo olevansa paksuna :( Vaikka iloinenhan sitä pitäis olla! Plah.
[/quote]
Tiedän tunteen! Tai no, kukaan varsinaisessa lähipiirissäni ei ole ilmoittanut raskaudesta yritysaikanamme, mutta en halua niin tapahtuvankaan! Ärsyttäisi suunnattomasti. Varsinkin, jos kyseessä olisi vahinko. Ja ei olisi multa pois, mutta saakutti, ollaan yritetty kuitenkin sen verran, että eikö olisi meidän vuoro ensin :D Että sympatiahalit Kikii, koeta kestää.
Milannnkkk, oliko teillä jotain taustalla? Pcota tai muuta? En enää muista... koska eihän tuossa yk 4:ssa muuten sitä toivoa kannata hukkaan vielä heittää? :D T: Toinen yk4!
Hassua lukea toisten oireilusta, kun täällä on taas ihan tylsää oireettomuutta vaan :-) Kyllä kun tarpeeksi toivoo ja odottaa niin jokainen oire on raskausoire, mutta missä on ne mun kuvitellut tai aidot kuukautiskierron oireet? :D
Muskottipähkinä! Aika hyvin sun kaverisi uskalsi kuitenkin kysyä... Itse en lähtisi keneltäkään utelemaan, ennen kuin mulle kerrotaan :O Tsemppiä myös Kikille! Tiiän ton fiiliksen..... Ens kuussa tähän maailmaan syntyy minulle pieni serkku. Minäkin haluun! Haluun vauvan niin kamalasti, että en käsitä miten voin odottaa raskausajankaan yli :D
Noorav, kp 25/?, yk4
Noorav : kaiken pitäisi olla kunnossa . :) joo tiedän et pieni mahdollisuus on olla raskaana. Ei vaan anna itelle lupaa toivoa liikoja. :) aika näyttää ja onneksi on yksi lapsi ennestään niin ei tunnu niin pahalle. Mut omallainen kriisi meinaa iskeä kun tyttö täyttää syksyllä kolme ett onkohan tämä meidän ainoa ym.. saas nähä.
Nii ja lisäykseks vielä et yk on todellisuudessa meillä jo 20 mut tuntuu pienemmät numerot paremmilta niin alotin yk laskut alusta tammikuusta :D
Legolatar: infoan kyllä heti kun jotakin kerrottavaa on.
Mä uskon ja toivon että teillä käy tärppi hetkenä minä hyvänsä, muista, sillon kun oma usko on koetuksella, täällä sitä löytyy!
Positiivisia ajatuksia tähän viikkoon!