Tori.fi myyjä ei kertonut tavaroiden tulevan eläintaloudesta
Ostettiin siis torin kautta pelikonsoli ja muutama peli. Erittäin allerginen lapseni sai illanmittaan TODELLA pahan allergisen reaktion, piti lähteä sairaalaankin.
Seuraavana päivänä mietimme miehen kanssa, että mistähän ruuasta tuo johtui. Sitten hoksasin kysyä myyjältä onko heillä eläimiä. Joo, kissa ja koira. -.-
Nykyään ainakin facebook kirppareilla on VELVOLLISUUS ilmoittaa mikäli tuote tulee eläintaloudesta. Voiko myyjää saada jotenkin vastuuseen? Kuvottavaa välinpitämättömyyttä.
Ei edes pyytänyt anteeksi, kun hänelle soitin ja sanoin pari valittua sanaa.
Kommentit (52)
Vierailija kirjoitti:
Näitä nettipalstoja kun oon lueskellut, vaikuttaa tosi hankalalta nuo nettikirpparit yms. Paljon kusetuksia, perumisia, peruutuksia ym. Taitaa olla helpompi vain kierrellä kirppareilla ja kierrätyskeskuksissa? Jos lapsi on pahasti allerginen, kyllä kai ostajankin pitäisi ottaa huomioon mahd. ongelmat?
Valtaosa kaupoista onnistuu sekä ostajan että myyjän mielestä hyvin. Tietysti harva tänne kirjottelee, että sainpa ostettua/myytyä tavaran sopivalla hinnalla.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen kertonut jos kyseessä on tekstiili tms. johon ne karvat jäävät kiinni. En ole edes ajatellut että muistakin pitäisi kertoa.
Voiko olla noin yksinkertaisia ihmisiä olemassakaan ? Kuuluu ihan yleissivistykseen tietää, että eläinten karvat eivät aiheuta allergiota, vaan eläinten hilse, ja esim sylki. Ja luonnollisesti jos kyseessä on tekninen laite (kuten ap:n tapauksessa), jossa on tuuletin on tuotteen sisälle imeytynyt 100% varmuudella eläinperäistä hilsettä (joo se on aika pientä) ja kun sen käynnistää allergisen taloudessa niin kyllä ne sieltä ulos "pöllähtää", ei toki näkyvästi, mutta silti.
Kannattiko tehdä viallisia penskoja? Se on nyt turha kiekua, kun omalla huolimattomuudella on yhteiskunnan palveluita kuormitettu!
Huoh :D Torissa ja huuto.netissä myyvät YKSITYISET ihmiset. Luuletko, että yksityiseen myyjään pätee jotkut yritysmaailman lait :D Jos olisit varmistanut, ettei elukoita ole ja sitten olisikin ollut, niin siinä vaiheessa olisit voinut mennä poliisin juttusille. Toki miettie, onko menetetty summa oikeasti sellainen joka polliisia kiinnostaa.
Itse kysyn aina onko kissatalous ja jos on, en osta sieltä mitään. Kaikki tavarat haisevat näissä kodeissa kissanpissalle.
Vierailija kirjoitti:
Itse kysyn aina onko kissatalous ja jos on, en osta sieltä mitään. Kaikki tavarat haisevat näissä kodeissa kissanpissalle.
Minun taloudessani tuoksui mieto pyykinpesuaine. Katsos kun on meitäkin, jotka huolehdimme siitä kissasta (ja kodista.) Nyt ei ole enää kissaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun taloudessani tuoksui mieto pyykinpesuaine. Katsos kun on meitäkin, jotka huolehdimme siitä kissasta (ja kodista.) Nyt ei ole enää kissaa.
Et vain haista sitä itse.
Vierailija kirjoitti:
Saathan sinä kysyä. Laita aina ilmoitukseen, että ei ole lemmikkejä. Vaikka kaksikin kattia kotoa löytyy. Kaupat sovin joka tapaukessa julkiselle paikalle ja kissankarvat poistan huolella. Ostajakuntaa löytyy paremmin ja tosiallergisten kannattaa muutenkin ostaa uutta.
Pitäisikö sitten esimerkiksi säteily-yliherkkiä varten ilmoittaa jos asunnossa on esimerkiksi paljon uusia Ikea-huonekaluja, joista lähtee tutkitusti enemmän myrkkyjä ja säteilyä kuin vanhoista huonekaluista? Tai jos asuu vaikka jonkun voimakkaan sähkökentän lähellä?
Pelikonsolien ja tietokoneiden sisuskalut voivat olla hyvinkin pölyisiä, jonka tuuletin sitten levittää huoneilmaan. Jos on kovin allerginen, ei riitä että konsolin pyyhkii päällisin puolin, se pitäisi melkeinpä purkaa atomeiksi ja putsailla sisuskaluja myöten.
Virtalähteen komponentteihin ei tosin kannata sitten koskea vaikka laite onkin irti seinästä, kondensaattorit voivat edelleen sisältää kovia jännitteitä pitkänkin aikaa.
Jos myyjäkin on ostanut laitteen käytettynä, eikä tiedä onko edellinen omistaja ollut eläintalous, mitenkähän tuota pitäisi sitten ilmoitella, itsellä ei mitään oireita. Allergiatestissä tosin mainittiin ainakin jonkinlainen eläinherkkyys, mutta ei mulle tule koirista tai kissoista mitään erityisempiä oireita, pahin on koivun siitepöly, josta tulee oireita ja tarvitsee lääkitystä pahana vuonna.
Ja entä jos on pitkäaikaisesti, vuosikymmeniä omistuksessa ollut laite, jota möisi, ja välillä meillä oli koira 10 vuoden ajan, mutta sekin kuoli jo yli 20 vuotta sitten. Esim. ulkoisen virtalähteen sisällä mahdollisesti saattaisi olla jokunen koirankarva edelleen?
Toinen asia mikä mietityttää jos möisi pelikonsolia, näissä kun on nykyään hyvin monipuolisia toimintoja, joita kaikkia ei välttämättä itse edes tarvitse tai edes pysty kokeilemaan, jos ei ole vaikkapa toista peliohjainta, möisi laitteen kunnossaolevana, ja sitten ostaja valittaisi että kun se joku toiminto ei toimi, mitä et itse koskaan tarvinnut tai tullut kokeilleeksi. Sehän on saattanut olla vaikka uudesta asti vikana, mutta ei ole paljastunut, kun et ole sitä koskaan tarvinnut. Tai käytettynä ostamassa laitteessa jo edellisen omistajan aikana ilmaantunut?
Esim. itse olen havainnut, että käytettynä ostamani Playstation 2:n USB portit eivät välttämättä toimi, ainakaan Gran Turismo 4 pelissä kuvien tallennus ei onnistu ainakaan nykyaikaisille USB muistitikuille. Portteihin tulee kyllä virta, mutta dataliikenteestä en tiedä. Muuten konsoli vaikuttaa toimivan normaalisti, peliohjain toimii sen oman porttinsa kautta ok, muistikortti toimii, dvd asema toimii.
Toki käytetyn laitteen hintakaan ei ole uuden hinta.
Kai kuitenkin vastuu on allergikolla kysyä ITSE onko eläintalous.Mielestäni oli kohtuutonta soittaa myyjälle takaisin ja sanoa pari valittua sanaa...