Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tori.fi myyjä ei kertonut tavaroiden tulevan eläintaloudesta

Vierailija
17.12.2014 |

Ostettiin siis torin kautta pelikonsoli ja muutama peli. Erittäin allerginen lapseni sai illanmittaan TODELLA pahan allergisen reaktion, piti lähteä sairaalaankin.

Seuraavana päivänä mietimme miehen kanssa, että mistähän ruuasta tuo johtui. Sitten hoksasin kysyä myyjältä onko heillä eläimiä. Joo, kissa ja koira. -.-

Nykyään ainakin facebook kirppareilla on VELVOLLISUUS ilmoittaa mikäli tuote tulee eläintaloudesta. Voiko myyjää saada jotenkin vastuuseen? Kuvottavaa välinpitämättömyyttä.

Ei edes pyytänyt anteeksi, kun hänelle soitin ja sanoin pari valittua sanaa.

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän että ärsyttää, mutta muistahan itse kysyä jatkossa. Mullekin kävi vahinko FB-kirppiksellä, ostin muuten tosi kivan talvitakin mutta sen entinen omistaja oli tupakoinut ja takki haisi aivan hirveältä. No siitä onneksi selvittiin, pidin takkia pari viikkoa parvekkeella niin aika hyvin sain hajun karkotettua :)

Vierailija
22/52 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paitsi muuten jos kamat on ollut hamsteritaloudessa sekämikäs se toinen pikkuötökkä on? Niin, marsu.  Ne kun sattuu kuulumaan kaikkein eniten allergisoiviin sisäelukoihin ja niistä voi tulla aivan helevetinmoiset allergiat jos on niille siis allerginen. Niitten pölyt voi oikeesti tulla laitteen letkujen mukana. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ole velvollisuutta. Kun ostat jotain käytettynä ja tiedät että sillä mussukalla on niin pahat allergiat niin osaat varmistaa ettei ole eläintaloudesta.

Mä olen allerginen pähkinälle eikä tulisi mieleenkään olla jokaisesta ruoasta kysymättä että eihän sisällä pähkinää.

Vierailija
24/52 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole, tyhmät ja rahattomat lähde siitä

Vierailija
25/52 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläintalous?

Vierailija
26/52 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko vaikka sun vika? Kysypä sitten ens kerralla vaikka IHAN ITSE, että onko tuote/tavara tullut eläintaloudesta.

Vierailija
27/52 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikeä sana tuo Eläintalous.

Vierailija
28/52 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.12.2014 klo 12:20"]

Ostettiin siis torin kautta pelikonsoli ja muutama peli. Erittäin allerginen lapseni sai illanmittaan TODELLA pahan allergisen reaktion, piti lähteä sairaalaankin.

Seuraavana päivänä mietimme miehen kanssa, että mistähän ruuasta tuo johtui. Sitten hoksasin kysyä myyjältä onko heillä eläimiä. Joo, kissa ja koira. -.-

Nykyään ainakin facebook kirppareilla on VELVOLLISUUS ilmoittaa mikäli tuote tulee eläintaloudesta. Voiko myyjää saada jotenkin vastuuseen? Kuvottavaa välinpitämättömyyttä.

Ei edes pyytänyt anteeksi, kun hänelle soitin ja sanoin pari valittua sanaa.

[/quote]

Tunnen muutaman kaltaisesi henkilön.

Rasittavia valittajia. Vika on aina muissa ja sitä piisaa...

Vierailija
29/52 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole facebook-kirppareilla mitään velvollisuuksia. Sinun tulee ostajana aina tarkastaa onko kyseessä eläintalous. Todella välinpitämätön olet lapsestasi kun ei itse aina ja joka paikassa tarkasta tuota eläinasiaa.

Vierailija
30/52 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi ap, mutta miksi ostat kirppareilta jos lapsesi on allerginen? Mun astmaatikko ei voi edes astua kirpparille ilman että alkaa tuhisemaan koko lapsi, joten ei tulisi mieleenkään ostaa kamaa tietämättä alkuperää. Ihan voi itse kysyä että onko tuote ollut tekemisissä eläimen kanssa. Pelikonsoli ei myöskään ime mitään eläinhilsettä joten ihan puhdistusaineella voit pyyhkiä konsolin.

Toivottavasti tämä oli provo, mutta toisaalta aika ajoin saa kuulla näistä miten luokattoman karvaisia vaatteita on ostanut ja olettanut että myyjä kertoo että taloudessa lemmikkejä. Ostajan selonottovelvollisuus on tärkeä, nääs.

Vierailija
31/52 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se sun kersa nuollut sitä masiinaa vai miksi moiset oireet :D Ihan hyvä ettei eristy kokonaan allergeeneistä, nykyäänhän suositellaan siedättämistä oireiden helpottamiseksi

Vierailija
32/52 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen kertonut jos kyseessä on tekstiili tms. johon ne karvat jäävät kiinni. En ole edes ajatellut että muistakin pitäisi kertoa.

Vierailija
33/52 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi ei ole mitään verrattuna siihen mikä on törkeyden huippu. Jotkut lemmikkieläinten omistajat eivät pidä koiran tai kissan virtsaa minään tai se on heille kait aivan normaalia. Joskus on tullut tilattua huuto.netin kautta kamaa mitä on suoraan saanut heitää roskispönttöön. Haju on ollut niin kuvottavaa. Hyi varjelkoot. Aina se vaara on olemassa. 

Vierailija
34/52 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai on allergiapäiväkodissa? Voiko käydä kaupassa ikinä?

Vierailija
35/52 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, taidat ulkoistaa kaiken vastuun itsesi ulkopuolelle? Onhan se tietysti helpompi syytellä aina muita...

Tosin provoksi tätä epäilen minäkin. Vaikeasti allergisen lapsen äiti olisi puhdistanut itse tuotteet ennen niiden antamista lapselle.

Vierailija
36/52 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ärsyttää mikä on poikkeavaa, eikö totta? 

Vierailija
37/52 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

U

Vierailija
38/52 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy olla provo? Ei kai kukaan aikuinen ihminen kääntäisi tätä myyjän syyksi. Miksi et itse kysynyt? Haloo...

Vierailija
39/52 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.12.2014 klo 12:36"]Onko se sun kersa nuollut sitä masiinaa vai miksi moiset oireet :D Ihan hyvä ettei eristy kokonaan allergeeneistä, nykyäänhän suositellaan siedättämistä oireiden helpottamiseksi
[/quote]

Et tiedä allergioista ja muista vastavista sairauksista mitään. Esim. vaikeaa astmaa sairastaville EI TODELLAKAAN suositella siedättämistä. Ärsyttävää, kun ihmiset aina mistään tietämättä jankuttavat tuota siedättämistä.

Sama, jos jonkun lapselta menisi jalka poikki ja vieras ihminen kehottaisi vain laittamaan hänet juoksemaan. "Tottuupa vähän käyttämään jalkaa".

Vierailija
40/52 |
10.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai kuitenkin vastuu on allergikolla kysyä ITSE onko eläintalous.Mielestäni oli kohtuutonta soittaa myyjälle takaisin ja sanoa pari valittua sanaa...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän yksi