Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten unohtaa nolo tapahtuma?

Vierailija
17.12.2014 |

Tästä tapahtumasta on jo kymmenen vuotta aikaa. Se on jäänyt soimaan päässäni. Aina välillä se tulee mieleen ja siitä seuraava tunne on ihan hirveä. Sydämessä tuntuu jotenkin kauhealta ja se nolotuksen tunne! Asiasta on kuitenkin jo kymmenen vuotta aikaa. En ymmärrä, miksi se ahdistaa minua yhä. Sehän oli vain kömmähdys.

Voiko tällaista asiaa mitenkään unohtaa? Kymmenen vuotta sitä kuitenkin jo päässä muisteltu, joten vaikealta tuntuu :(

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="17.12.2014 klo 11:51"]

Kun se seuraavan kerran tulee, niin älä mene siihen mukaan kuin se tapahtuisi nyt. Katso sitä etäämpää ja anna itsellesi anteeksi. Totea itsellesi, että se on ollutta ja mennyttä, ja elämä on jatkunut siitä huolimatta. 

Eli pohjimmiltaan sinun ei kannata niin kauheasti välittää asiasta. Kyllä ihmisen mieli voi olla sellainen, että tyhjäkäynnillä pyöriessään tuo sieltä pintaan kaikenlaisia vanhoja juttuja vatvottavaksi, mutta ei niistä niin kannata välittää. Ja missään nimessä, jos tuollainen asia tulee pintaan, ei pidä jäädä sitä vatvomaan ja pyörittelemään, ajattelemaan sitä, vaan antaa sen vaan mennä läikähdyksenä ohi. 

Tämä on ainoa mikä mulla auttaa. Esimerkiksi mun nolo tapahtuma oli selllainen, että eksyin kirjakaupassa kirjoja katsoen vahingossa tiskin taakse, ja kun aikuiset hätisti mua pois niin mua hävetti. Olin varmaan ehkä kolmevuotias. Ja tämä mitätön juttu nousi esiin ihan aikuisenakin nostattaen häpeän tunteen, johon liittyi vielä esim tahattomia äännähdyksiä. Kerran kun tajusin että pyöritin taas tuota tapahtumaa niin ajattelin että mitä sanoisin kaverille jos hän kertoisi tuosta. Sanoisin lähinnä että herrajumala, sähän olit lapsi, lapset tekee tota koko ajan. Ei tuossa ole mitään hävettävää. Toinen tilanne, minkä aiheutin työpaikalla joskus 15 vuotta sitten hävetti vuosia jälkikäteen niin siihen ajattelin äskettäin että olin nuori ja hölmö (niin kuin olinkin), onneksi olen oppinut siitä. Noiden anteeksiantojen jälkeen asiat ei ole samalla tavalla tullut mieleen.

Oot päässyt helpolla jos joku lapsena tehty juttu on mielestäsi noloa. Kaikki tekevät noloja asioita välillä, ei pidä ottaa elämää niin vakavasti.

Vierailija
22/22 |
03.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Feel you.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kahdeksan