Huoli-ilmoitus juovasta muistisairaasta. Mitä kunta tekee?
Vai käyvätkö vaan jututtamassa ja sitten se on siinä. Uhkailee itsemurhalla jos joutuu hoitolaitokseen.
Pärjää kotonaan muuten paitsi juo rahat eikä osaa enää maksaa laskuja.
Kommentit (46)
Kun teet huoli-ilmoituksen, on kunta velvollinen arvioimaan tilanteen ja palveluntarpeen, sekä myös järjestämään tarvittavat palvelut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö joku osaavampi voi laittaa kaikki mahdolliset laskut menemään suoraveloituksena? Jos hälle tulee esim. alkukuun päivinä rahat, niin kaikki laskut ohjelmoidaan menemään silloin heti tililtä.
Ei tämä mikään ongelman ratkaisu ole, mutta ainakin laskut tulisi maksettua ja ei tulisi juotua ihan kaikkia rahoja.
Tuo sitten aiheuttaa sen, että tämä "autettava" ihminen ottaa jostain lainaa. Pitää ymmärtää, että jos on päihdeongelmainen niin siihen ei auta se, että häneltä tavallaan viedään rahaa koska sillä tavalla hänet saa vain suurempiin ongelmiin. Aivan ensiksi hänen päihderiippuvuutensa pitää saada hoidettua.
Onkohan sulla mitään käsitystä, miten pieni prosentti kykenee raitistumaan?
Kyllä minä tiedän, että iso osa päihdeongelmaisista ei raitistu koskaan täysin jos ollenkaan. Siksi päihdeongelmaiselta ei pidä ainakaan rahoja viedä millään tavalla vaikka velkojallehan se olisi parempi. Päihdeongelmainen nimittäin hankkii rahaa vaikka rikollisin keinoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No asumispaikkahan on oma valinta. Jos valitset asua kaukana läheisistäsi, niin se on tietoinen ratkaisu. Me asumme kaikkien lasten isovanhempien lähellä ja autetaan ja hoidetaan niin paljon kuin voidaan (=kaikki). Voisinhan muuttaa Keniaan ja itkeä kun kukaan ei auta. Elämä on valintoja.
Mitä teet sitten aikanaan kun vanhus ei pärjää paria tuntia yksinään järjstämättä itseään vaaraan tai aina on joku erikoinen show meneillään, jos ei ole kukaan täysissä sielun voimissa oleva vahtimassa?
Muuttaako vaari teille ja tulee työpaikalle mukaan joka päivä?
Hankin vaarille hoivapalvelun, joko omaan kotiinsa tai sitten meille (jos meille muuttaa). Muita kysymyksiä?
Toivottavasti olet tai sinun vaarisi on hyvin varakas, että voit palkata sen hoivapalvelun hänen luokseen 24/7. Kotonasi tuskin tulet kauaa hoitamaan siinä vaiheessa, kun vaari ei anna teidän enää nukkua rauhassa öitä ja joku saa olla aina juoksemassa hänen perässään, kun päättää lähteä johonkin lapsuuden paikkaansa vaikka paimentamaan lehmiä tai mitä sitten tekikään silloin lapsuudessaan.
Mikä sulla on ongelmana? Siis haluat vain nostaa esille ongelmia etkä etsiä ratkaisuja? Etsi ratkaisu ja hoida asiat. Töissäkin varmaan ulvot ja kiukuttelet, kun et tiedä mitä tekisit.
Ei minulla ole enää ongelmia. Olen etsinyt ja hoitanut asian.
Olen "pakottanut" henkilön muistitesteihin, lääkäriin, niiden perusteella jatkotesteihin ja erikoislääkärille, tehnyt ilmoituksen edunvalvonnan tarpeessa olevasta henkilöstä, hankkinut kotihoidon, täyttänyt hakemuksen eläkkeellä olevan hoitotuesta (oli muuten homma saada kyseinen henkilö allekirjoittamaan hakemus, kun siinä kerrotaan hänen taidottomuudestaan, oli aikamoinen työ muotoilla lauseet sellaisiksi, että ne eivät niin pahalta kuulosta kohteesta itsestään, mutta normaalin käsittelijän pitäisi tajuta, mitä taitoja puuttuu, kun muut joutuvat auttamaan siinä ja siinä jutussa). Hankkinut GPS-laitteen, millä olisi voinut soittaa yhdellä napinpainalluksella, mutta jota henkilö ei oppinut/suostunut käyttämään. Kotihoidon huolen (en tiedä tekivätkö mitä ilmoituksia), naapureiden huolen (en tiedä tekivätkö ilmoituksia), soittelivat minulle ja poliisien kotiin tuomisten jälkeen kotihoidon lääkäri passitti tilapäishoitoon (veimme käytännössä pakolla) ja oli siellä, kunnes tehostetun palvelun hoitopaikka vapautui. Sosiaalityöntekijä oli viimeinen este matkalla, hän yritti, että josko jotenkin asiat hoituisivat kotona asuen, mutta kotihoidon edustaja teki hänelle selväksi, ettei henkilö pärjää enää mitenkään omillaan, hänelle on pakko löytää paikka.
Olisin tieten voinut jatkaa entisellään, auttaen laskujenmaksun, kaupassa käyntien, pyykinpesujen jne kanssa. Viimeistään talvi olisi korjannut satoa ja iltalehdissä olisi kuuluteltu apua kadonneen vanhuksen löytämiseksi.
Kiitos listasta. Minun pitäisi tarttua isäni ongelmiin nyt kun äidistä alkaa aika jättää eli minun aikaani vapautuu. Vaikea tietää mistä aloittaa, tämä auttoi.
Varmista nämä: Sähköt, vesi ja asunto
Että tulevat maksettua.
Sen jälkeen on melkein sama ja se mitä tekee.
Kunhan asunto ei mene alta.
Jos ko. kunta on Vantaa, niin eipä juuri mitään. Valitettavasti.
Nuo sinun ihailemasi höperöt pummit ovat USAssa kodittomia, joita voi vetää turpaan milloin tahansa ventovieraiden toimesta ja ainoa hoito on väkivaltaista pakkohoitoa ja ylilääkintää.
Adam Facing His Shadow Side – CRAZYWISE Interview Bonus - YouTube
Adam's Broken Jaw – CRAZYWISE Interview Bonus - YouTube