Anoppi määrää kenelle meidän miehen kanssa pitää lähettää joulukortit
Kerro rehellisesti mitä olisit mieltä jos anoppisi kyselisin että olettehan lähettäneet joulukortin sille ja sille ihmiselle?
Kommentit (13)
Sanoisin rehellisesti, olenko. Ja jos kysyy miksei, vastaisin suoraan (ei vastapuolikaan lähetä/ en oo koskaan nähnytkään koko ihmistä...)
Ärsyttäisi miksi sen pitää asiaan puuttua, jokainen aikuinen päättäköön kenelle lähettää vai lähettääkö ollenkaan
Mun anoppi lähetti meidän nimissä kortteja... :D
Toteaisin että anoppi lähettäköön omat korttinsa kenelle itse haluaa, niin minäkin teen.
Haa, ihan ku mun anoppi. Se myös laittaa ilman lupaa meidän nimiä kortteihin, joita lähettää omille tutuilleen. Minä toimin niin, että olen käskenyt miestä sanomaan sille näin: aikuiset ihmiset lähettää itse korttinsa.
AP:n Anoppi on varmaan peruskohtelias "vanhan kansan" ihminen, jolle on tärkeää, mitä muut ajattelevat ja ettei välit vaan mene ajattelemattoman ja/tai epäkohteliaan käytöksen vuoksi. En siis ottaisi asioita pahalla vaan hyvällä, anoppi ajattelee varmaan tekevänsä teille palveluksen.
Meillä se muistuttaja olen minä, uskokaa tai älkää. Muistutan usein asioista miestäni (oletko ostanut äidillesi joululahjan, muistathan onnitella juhlapäivänä jne) ja myös omia hömelöitä vanhempiani, joilla ei tunnu olevan minkäänlaista logiikkaa esim. joulukorttien kirjoittamisen ja lähettämisen kanssa. Voisivat ilman muistutusta lähettää vaikkapa vain toiselle sisarelleen joulutoivotuksen ja sitten harmittelisivat joulun jälkeen, kun jotenkin vaan unohtivat sen toisen sisaren kokonaan. Eli säästyvät monelta pahalta, kun ohimennen kysäisen muistivatko lähettää kortin myös sille ja sille sukulaiselle...
Sitten tietysti on niitä, joiden mielestä joulukortteja tai muistamista ei tarvitse harjoittaa ollenkaan...
Minusta ihan hyvä. Varsinkin jos kyse on miehen sukulaisista ja vässykkä ei saa aikaiseksi kertoa kumppanilleen omaa listaansa.
Minä olen nuori (:D?) ihminen, vähän yli kolmekymmentä ja muistuttelen jo nyt sisaruksia korteista ja merkkipäivistä. Eivät ole pahalla ottaneet. Saa nähdä jos veli pariutuu niin muuttuuko tilanne. Kysehän on toisen puoliskon sukulaisista ja minusta on ihan hyvä, että vanhemmat tai sisarus kyselee ja muistuttelee asiasta. Hoitakoon toinen puoliso oman sukunsa ja omat muistuttelijansa. Eihän se puoliso voi edes tietää kaikkia isotätejä yms. joille joinakin vuosina kortteja laitetaan.
Ap alapeukuttaa kaikki kun haluaisi, että anoppia dissataan mut ei näytä menevän niin :D hihi..t.ulkopuolinen seilaaja
Hah. Antaa anopin lähetellä mitä lystää. Ihme tyyppi.
täälä sama homma. anoppi suuttui kun en laittanut hänen naapurilleen joulukorttia enkä vauvan kiitoskorttia, en ole nähnykkään tätä mummoa hänen naapurista ja kun meille syntyi vauva mieheni kanssa tämä mummo oli laittanut anopille kukan mummouden-johdosta ei siis ole minua tai miestäni muistanut millään lailla.
Kysyin mieheltäni kelle hänen sukulaisilleen ja tutuille laitamme kortit ja toki anoppilla oli mielessä kymmenen muutakin joille lähettää mutta jos mieheni ei pidä niitä tärkeänä, enkä minä ole kyseisiä sukulaisia nähnyt koskaan tai joskus ehkä ohimennen, en koe tärkeäksi lähettää niille kortteja, eivät hekään muista meita.
[quote author="Vierailija" time="17.12.2014 klo 00:51"]
täälä sama homma. anoppi suuttui kun en laittanut hänen naapurilleen joulukorttia enkä vauvan kiitoskorttia, en ole nähnykkään tätä mummoa hänen naapurista ja kun meille syntyi vauva mieheni kanssa tämä mummo oli laittanut anopille kukan mummouden-johdosta ei siis ole minua tai miestäni muistanut millään lailla.
Kysyin mieheltäni kelle hänen sukulaisilleen ja tutuille laitamme kortit ja toki anoppilla oli mielessä kymmenen muutakin joille lähettää mutta jos mieheni ei pidä niitä tärkeänä, enkä minä ole kyseisiä sukulaisia nähnyt koskaan tai joskus ehkä ohimennen, en koe tärkeäksi lähettää niille kortteja, eivät hekään muista meita.
[/quote]
No tajuatko, että nämä ihmiset ovat puolisosi perheelle tärkeitä ihmisiä. Siis SINUN LAPSESI ISOVANHEMPIEN, todella läheisten ihmisten. Anna mummolle omia kuvia, joita voi näyttää naapureilleen. Mutta taidatkin olla Länsi-Suomalainen...
Ihan hyvä että muistuttaisi. En välttämättä itse muistaisi kaikkia joille pitää lähettää.