Olen viisikymppinen ja plussasin aamulla
Pitäisiköhän laittaa tikku miehelle joululahjaksi/olla kertomatta asiasta ja hankkia abortti/pitää lapsi tulipa sitten sutta taikka sekundaa. Olen raitis kasvissyöjä.
Kertokaa rehellisesti mielipiteenne!
Kommentit (35)
Toi olis melkein kamalinta, mitä vois käydä.
Minkä ikäisiä muut lapset?
[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 23:40"]
[/quote]
Yksi teini on vielä kotona kolmisen vuotta ja lähtenee sen jälkeen inttiin ja opiskelemaan.
Olen nyt vain hämmentynyt. En ole ikinä suunnitellut iltatähteä ja luulin että menopaussi on alkanut.
Kerronko miehelle vai jäänkö kertomatta? Eikö minunikäisillä synnyttäjillä ole 25% riski synnyttää vammainen lapsi. Tuntuu nyt kovin epäeettiseltä jättää sellainen sisarustensa huollettavaksi kun meistä aika jättää.
Kiva juttu, voisit olla suomen vanhin synnyttäjä? Jos vaan jaksat vauvajuttuja vielä niin siitä vaan, hauskaa.
No totta kai kerrot miehelle, ei se lapsi yksistään sinun ole. Tosin provohan tämä lienee, _vaikka_ iäkkäitä synnyttäjiäkin löytyy, aina silloin tällöin
[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 23:53"]
[/quote]
Yksi teini on vielä kotona kolmisen vuotta ja lähtenee sen jälkeen inttiin ja opiskelemaan.
Olen nyt vain hämmentynyt. En ole ikinä suunnitellut iltatähteä ja luulin että menopaussi on alkanut.
Kerronko miehelle vai jäänkö kertomatta? Eikö minunikäisillä synnyttäjillä ole 25% riski synnyttää vammainen lapsi. Tuntuu nyt kovin epäeettiseltä jättää sellainen sisarustensa huollettavaksi kun meistä aika jättää.
[/quote]
Ehkä sun on parasta vaan odotella, että susta tulee mummo, jos et jo ole.
Miehelle kyllä kertoisin ja yhdessä kävisimme abortin läpi.
[quote author="Vierailija" time="17.12.2014 klo 00:01"]
[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 23:53"]
[/quote]
[/quote]
Ehkä sun on parasta vaan odotella, että susta tulee mummo, jos et jo ole.
Miehelle kyllä kertoisin ja yhdessä kävisimme abortin läpi.
[/quote]
Siihen mummouteen lienee vielä pitkä aika ja mieheni ei taida hyväksyä aborttia koska suhteemme on kunnossa ja lapsella olisivat vanhemmat sekä koti olemassa. Teini ei varmaankaan riemusta tanssisi jos munaisin hänet synnyttämällä vauvan. Ei taitaisi tulla enää teinin kavereitakaan kylään?
[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 23:59"]
Kiva juttu, voisit olla suomen vanhin synnyttäjä? Jos vaan jaksat vauvajuttuja vielä niin siitä vaan, hauskaa.
[/quote]
Eikös sitä sanota että kertaus on opintojen äiti? Muuten kyllä voisin vielä kerran tulla äidiksi mutta tuo lapsen vammaisuusriski huolettaa. Olisi jotenkin moraalitonta puskea vaikka väkisin vammaista lasta kestävyysvajeesta kärsivään Suomeen.
Menen nyt nukkumaan mutta tulen huomisiltaan katsomaan mielipiteitänne ja neuvoja asiasta. Varaan huomenna gynen.
Minusta hieno juttu. Itse olen saanut lapseni myöhään, mutta toivoin vielä yhtä, kun olin 45. Kolme yritystä nyt on takana ja kesken ovat menneet, koska kaikki ei ole ollut kunnossa. Jotenkin minulla sujui hyvin tuonne 42 asti, mutta sitten alkoi vissiin vanheneminen. En halua olla ilon pilaaja, mutta 50- vuotiaiden raskauksista loppuu suurin osa päättyy alussa. Toivottavasti sinulla menee hyvin, mutta kantsii mielesräni käydä alkuraskauden ultrassa jo heti. Tawmppiä ja onnea matkaan
Mä olen iloinen sun puolesta. Mä en itse voi saada lapsia, ole sitä surrut paljon. Nykyisin pystyn olemaan onnellinen teidän muiden puolesta. Lapsi saa teistä varmasti hyvät vanhemmat, onnea!
Jaa,enpä sano mitään. Olen 48 ja minusta tuli hiljattain mummo. Minusta se on luontevampaa tässä iässä kuin oman saaminen. Mutta onnea jos tuntuu siltä.
Tutun tuttu tuli raskaaksi vähän aikaa sitten 52-vuotiaana. Päätti pitää lapsen. Päätös hieman on kuulemma herättänyt hämmennystä.
http://www.compuline.fi/ComDocs/Suomi/uushlp/html/fin-9icz.htm
Mä olen iän myötä oppinut tykkäämään lapsista enemmän, aiemmin olin "tykkään vain omista" -tyyppi. Mutta en enää oma tahtoisi, näin viisikymppisenä. Lapsenlapsia en luultavasti tule saamaan (en kerro syytä), joten omalta osaltani on vauvat hoidettu.
Äitini plussasi 50-vuotiaana, raskaus oli rypäleraskaus, ikävä kyllä. Sairaalassa ramppaamista ja isoja vuotoja siitä seurasi, istukkasyövän pelkoa jne. Minut äitini sai 43-vuotiaana ja veljeni 45-vuotiaana (muita lapsia ei ole). Toivotaan, että ap:n raskaus on oikea - ei ainakaan rypäleraskaus!
Ap, täällä taas. Aloin vuotamaan tänä aamuna eli taisi homma päättyä keskenmenoon. Mieheni on todella surullinen koska hän olisi tullut taas mielellään isäksi.
Siitä huolimatta oikein hyvää joulua teille.
[quote author="Vierailija" time="22.12.2014 klo 19:29"]
Ap, täällä taas. Aloin vuotamaan tänä aamuna eli taisi homma päättyä keskenmenoon. Mieheni on todella surullinen koska hän olisi tullut taas mielellään isäksi.
[/quote]
Oho, sattuipa sopivasti. Taisi olla provo koko juttu.
Ja lehmät lentää.