Itku tulee, kun luen vähärasvaisten lapsiperheiden joululahjatoiveita
Silavaa, läskisoosia, lämmintä rasvaa, grillikylkeä, tukisukkia, pyllyhaalari, jouluruokaa jne
Lahjoitankin heti ihan uudet tyttöjen possunaksut, jotka eivät olleetkaan omalle tytölle hyvät.
Kommentit (23)
Selain noita Jouluapua-ilmoituksia ja hämmästytti se miten monessa perheessä toivottiin "Makkaroita ja grillilisukkeita". Onko tuo joku koodisana jolla tarkoitetaan jotain ihan muuta? Makkaraa saa pilkkahintaan eikä lisukkeet (oletan että sinappi, ketsuppi, coleslaw) maksa melkein mitään. Onko kyseessä joku kupletti jossa otetaan yhteyttä avunpyytäjään ja sieltä pamahtaakin iso lista herkkuja joita lapset toivovat, vai odotetaanko että avunantaja herkistyy vaatimattomista toiveista ja tuokin Pirkka-makkaran lisäksi sitä sun tätä ekstraa?
Olen köyhä. Mulla ei todellakaan ole varaa yhteenkään grillijuhlaan, ei ole, koska olen vastuuntuntoinen ja tiedän mitä makkarafestarien pito maksaa. Sama elektroniikan kanssa, pyykinpesukone on hajoamassa, en pysty ostamaan.
Ai onko siellä muka jotain muutakin kuin uusimmat ja kalleimmat makkarat, kinkut jne.
Köyhät perheet saa yhteiskunnalta avustusta, miksi sitä rahaa ei käytetä nakkimukeihin tai vastaaviin? Noitakin saa kaikkia käytettynä, ei tartte ostaa uusinta ja hienointa. Tokmanniltakin saa lapsille eväitä mrto-osalla Stockmannin hinnoista. Ai mutta ne ei oo Stockalta.