Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Itku tulee, kun luen vähärasvaisten lapsiperheiden joululahjatoiveita

Vierailija
17.10.2021 |

Silavaa, läskisoosia, lämmintä rasvaa, grillikylkeä, tukisukkia, pyllyhaalari, jouluruokaa jne

Lahjoitankin heti ihan uudet tyttöjen possunaksut, jotka eivät olleetkaan omalle tytölle hyvät.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse lahjoitan paistetut pekonit liemineen 🥓🎆

Vierailija
2/23 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saksalaiset poorna-DVD:t voin laittaa täältä. Hyvää Joulua 🌭🎁🎄

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse voin lahjoittaa elämän mittaisen pettymyksen, seksuaalista turhaumaa, ja makoroonien keittoveden.

Vierailija
4/23 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähä r a s v a isia perheitä? Hmm. Oliko tahallinen trollaus?

Vierailija
5/23 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostin mun 7-luokkalaiselle pojalle Liedon lihakaupan Jethron jämäkkää. Poika siis halusi ihan vain minkä makkaran tahansa. Ostin Jetin jämäkkää, koska itsellänikin on. Mutta en tiedä onko tuo kenenkään mielestä makea makkara, vaikka on kallein.

Vierailija
6/23 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekis mieli auttaa, mut en halua et apu päätyy vääriin käsiin. Mistä erottaa nämä grillimestarit ja testikinkun tekijät, jotta tietää varoa?

Vierailija
7/23 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on lapsilla artesaani-bratwurstia, ja Parman kinkkua, koska itsellänikin on. En näe mitään syytä pitää lapsia huonommilla “eväillä” kuin perheen aikuisilla on, jos kerran talous sallii.

Vierailija
8/23 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä ostin mun 7-luokkalaiselle pojalle Liedon lihakaupan Jethron jämäkkää. Poika siis halusi ihan vain minkä makkaran tahansa. Ostin Jetin jämäkkää, koska itsellänikin on. Mutta en tiedä onko tuo kenenkään mielestä makea makkara, vaikka on kallein.

Esim. HK:lta olisit saanut samalla hinnalla paljon paremman makkaran. Jethron jämäkässä maksat merkistä.

Vierailija
9/23 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tulisi pieneen mieleenikään lahjoittaa tuonne mitään. Suomen sosiaaliturva on niin korkea, että jokaisella on kyllä mahdollisuus lapsilleen joulurasvat hankkia.

Vierailija
10/23 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hope ottaa joululahjaksi vain uusia makkaroita ja jouluruokia.

Tämä on erikoista, koska itse keskituloisena olen juuri ostanut 11-14 -vuotiaille lapsilleni kirppikseltä joululahjaksi käytettynä kinkkua ja laatikoita. En käsitä sitä ajatusmaailmaa, että lasten jouluruokien pitäisi olla uusia. Käytetty voi olla hyvässä kunnossa. Samalla lapsi myös oppii, että uuden ostamisessa / saamisessa ei ole mitään erityistä arvoa.

Mielelläni lahjoittaisin Hopen tms. kautta käytöstä jääneitä lasten puuroja ja kiisseliä joululahjoiksi, mutta ei kelpaa.

Vierailija
11/23 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on erikoista, koska itse keskituloisena olen juuri ostanut 11-14 -vuotiaille lapsilleni kirppikseltä joululahjaksi käytettynä kinkkua ja laatikoita. En käsitä sitä ajatusmaailmaa, että lasten jouluruokien pitäisi olla uusia. Käytetty voi olla hyvässä kunnossa. Samalla lapsi myös oppii, että uuden ostamisessa / saamisessa ei ole mitään erityistä arvoa.

Mielelläni lahjoittaisin Hopen tms. kautta käytöstä jääneitä lasten puuroja ja kiisseliä joululahjoiksi, mutta ei kelpaa.

Olen ymmärtänyt, että Hope ei ota vastaan käytettyjä ruokia yms. koska ei ole resursseja tarkistaa jokaisen leivän, makkaran yms. kuntoa.

Esim. Punaisen ristin Kontissa on ollut ongelmana mm. lahjoitettujen herkkujen saastainen kunto, sinne on viety virtsaisia, rikkinäisiä ruokapaketteja. Muistan lukeneeni jostain Kontin yrittäneen vedota lahjoittajiin ja kertoneen, että suurinta osaa lahjoitetusta ruuasta ei voi laittaa myyntiin koska ne on niin kelvottomia. Kaikki ei osaa lahjoittaa järkevästi!

Vierailija
12/23 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä "yksinhuoltajat" asuvat oikeasti huithapeli-miesten kanssa ja rahat menee lähigrillille.

Vierailija
13/23 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Makuasioita toki mutta nykyään on se tilanne, että mikäli haluaa jonkun muun hyvän makkaran kuin Herkku-Krakovan ei ole muuta vaihtoehtoa kuin Jetin jämäkkä.

Vierailija
14/23 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Makuasioita toki mutta nykyään on se tilanne, että mikäli haluaa jonkun muun hyvän makkaran kuin Herkku-Krakovan ei ole muuta vaihtoehtoa kuin Jetin jämäkkä.

Niinkö? Herkku-Krakovako elää samassa ekosysteemissä kuin Jetin jämäkkä, artesaani-bratwrst ja Huiluntuhti? Sekö handlaa herkuttelun, saumattoman makunautinnon kaikkien ruokailujen välillä?

Millä lailla Herkku-Krakova on parempi kuin esim Aurajuustonakki?

Vierailija
15/23 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tuttavaperhe mahdollisesti vähävarainen kun lapsilta pyydetty lahjalista sisältää toiveita sukista, kalsareista, karkeista ja jouluruoista? Minusta todella epätavallinen toivelista kun yleensä tuon ikäiset haluaisivat leluja tai rahaa eikä esim sukkia. Mietin vain.

Vierailija
16/23 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ymmärtänyt, että Hope ei ota vastaan käytettyjä ruokia yms. koska ei ole resursseja tarkistaa jokaisen leivän, makkaran yms. kuntoa.

Esim. Punaisen ristin Kontissa on ollut ongelmana mm. lahjoitettujen herkkujen saastainen kunto, sinne on viety virtsaisia, rikkinäisiä ruokapaketteja. Muistan lukeneeni jostain Kontin yrittäneen vedota lahjoittajiin ja kertoneen, että suurinta osaa lahjoitetusta ruuasta ei voi laittaa myyntiin koska ne on niin kelvottomia. Kaikki ei osaa lahjoittaa järkevästi!

Olen ollut kerran Hopella vapaaehtoisena siivoamassa ja ymmärrän hyvin miksi joulurasvaksi käy vain uusi ruoka. Ihmisten käsitys ihan hyvästä käytetystä ruuasta oli kyllä niin kaameaa, etten todellakaan haluaisi yhdenkään lapsen sellaista jouluna saavan. Ne oikeasti ihan hyvät murkinat kannattaa lahjoittaa muuna aikana ja varmasti löytävät kodin. Ne puoliksi järsityt lenkit kannattaa laittaa roskiin...

Vierailija
17/23 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tuttavaperhe mahdollisesti vähävarainen kun lapsilta pyydetty lahjalista sisältää toiveita sukista, kalsareista, karkeista ja jouluruoista? Minusta todella epätavallinen toivelista kun yleensä tuon ikäiset haluaisivat leluja tai rahaa eikä esim sukkia. Mietin vain.

Tässä ketjussa keskustellaan vähärasvaisten perheiden ongelmista.

Vierailija
18/23 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

no pääseehän teini tiineenä ohjelmaan näyttelemään tatuointejaan  ja ylä sekä ala pään lävistys koruja. EI SENTTIÄKÄÄN KERÄYKSIIN

Vierailija
19/23 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ostan suoraan sille yh-mammalle sidukkaa. Säästyy se vaiva, että hän myy ne lapselle kerjätyt lahjat Torissa.

Vierailija
20/23 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä jouluna kinkunpaistoliemi menee lahjoitukseen.Höystettynä rasvaisilla vitseillä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä neljä