Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Botox krooniseen migreeniin - kokemuksia?

Vierailija
17.10.2021 |

Minulle pistettiin botoxia kroonisen migreenin hoitoon. Minulla on lisäksi niska ollut kestojumissa, samoin ohimolihakset paksut jännityksestä. Lisäksi hermosto on jo pidemmän aikaa käynyt ylikierroksilla migreenistä johtuen.

Kolmeen viikkoon en ole tarvinnut särkylääkkeitä, silloin sain ekat ruiskeet. Kiinnostaisi tietää, onko joku saanut botoxista pidempiaikaista apua? Eli onko eka pistos yleensä ”tehokkain”, vai voiko seuraavista odottaa myös apua? Voiko botoxista olla pidemmällä aikavälillä apua myös hermostollisiin vaivoihin, esim. pitkään jatkuneesta migreenistä johtuva pään ja kasvojen ihon sensitoituminen?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa sanoa, mutta itsellä on kanssa harkinnassa. Olen myös pohtinut, että auttaako botox kumuloituvasti lihasjännitystapauksissa. Eli ensin surkastuttaa lihasta vähän. Se luultavasti pienenee hieman. Niin auttaako toka kerta sitten enenmän, jos se lihas vielä pienenee? Minulla on siis tosi vaikeat bruksausoireet. Viimeksi ihan hammaslääkäri heitti ilmoille tämän botoxin mahdollisuuden.

Kiinnostaa kovasti, jos jollain olisi kokemusta.

Vierailija
2/10 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut takaraivo toispuoleisesti kestojumissa. On jatkuva paineen tunne ja välillä sitten kipuja ja repäisyjä. Oon ravannut akupunktiot, osteopaatit, fyssarilta ym. läpi, saamiani liikkeitä teen joka päivä. Mulle pistettiin kk sitten botoxia takaraivoon ja se paine ja kivut oli poissa pari viikkoa. Nyt on painetta, mutta ei vielä kipuja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli aikoinaan botox käytössä muutaman vuoden krooniseen migreeniin ennen kuin biologinen lääke tuli markkinoille. Botox toimi hyvin, muistaakseni 3 kk välein pistettiin. Teho oli parhaimmillaan aika pian pistämisen jälkeen ja heikkeni ennen seuraavaa hoitosarjaa.

Aikoinaan, kun migreeni saatiin hallintaan botoxilla ja biologisella lääkkeellä, niin päänahan herkistyminen kivulle hävisi hiljalleen. Alkuun botoxin laitto ei sattunut lainkaan, kun pää oli valmiiksi niin kipeä. Viimeisillä kerroilla teki jo kipeää, kun tuntoaisti oli palannut normaaliksi.

Nyt en ole saanut enää 1,5 vuoteen botoxia lainkaan. En ole huomannut botoxin lopettamisesta muuta eroa, kuin otsaryppyjen lisääntyneen määrän. :D Mulle laitettiin botoxia päähän, niskaan, hartioihin, poskiin purema-alueelle sekä rintaan. Hyvin toimi, mutta biologinen lääkitys on ollut vielä parempi ja mulle pelastus.

Tsemppiä ja voimia, tää krooninen migreeni on kamala sairaus!<3

Vierailija
4/10 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Botoxille saattaa ajan kanssa tulla immuuniksi jolloin tehot häviää. Kukaan ei voi sanoa onko se kymmenen hoitokertaa tai vuosien hoidot. Yksilöllistä .

Vierailija
5/10 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli aikoinaan botox käytössä muutaman vuoden krooniseen migreeniin ennen kuin biologinen lääke tuli markkinoille. Botox toimi hyvin, muistaakseni 3 kk välein pistettiin. Teho oli parhaimmillaan aika pian pistämisen jälkeen ja heikkeni ennen seuraavaa hoitosarjaa.

Aikoinaan, kun migreeni saatiin hallintaan botoxilla ja biologisella lääkkeellä, niin päänahan herkistyminen kivulle hävisi hiljalleen. Alkuun botoxin laitto ei sattunut lainkaan, kun pää oli valmiiksi niin kipeä. Viimeisillä kerroilla teki jo kipeää, kun tuntoaisti oli palannut normaaliksi.

Nyt en ole saanut enää 1,5 vuoteen botoxia lainkaan. En ole huomannut botoxin lopettamisesta muuta eroa, kuin otsaryppyjen lisääntyneen määrän. :D Mulle laitettiin botoxia päähän, niskaan, hartioihin, poskiin purema-alueelle sekä rintaan. Hyvin toimi, mutta biologinen lääkitys on ollut vielä parempi ja mulle pelastus.

En oo ap, mutta samaa vaivaa ja päänahan ja ohimoiden herkistymistä. Kiva kuulla, että myös herkistymisestä voi päästä eroon tai ainakin se voi lieventyä, jos saa migreenin hallintaan. On tosi ärsyttävää, kun migreenissä kipeytyvät alueet (etenkin toinen ohimo ja päänahka) ovat herkät ja eivät siedä esim. lämmintä vettä. Ei varmasti tapahdu hetkessä.

Vierailija
6/10 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Botoxille saattaa ajan kanssa tulla immuuniksi jolloin tehot häviää. Kukaan ei voi sanoa onko se kymmenen hoitokertaa tai vuosien hoidot. Yksilöllistä .

Oon kuullut samaa. Hassua sinänsä, että myrkylle voi tulla immuuniksi.

Vierailija
7/10 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa rohkaisevaa, että herkistymisestäkin voi päästä eroon. Minulla ei toinen takaraivo tai ohimo siedä kuumaa ja ovat selvästi arat pitkäaikaisen jumituksen takia.

Vierailija
8/10 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla laitettiin kasvoihin purentalihaksiin, ohimoihin, takaraivoon ja hartioille. Päänsäryt ovat vähentyneet ja samoin pureminen. Niska on ehkä vähän aiempaa kipeämpi, mutta tiedostin, että kun osaa lihaksista surkastuttaa, niin sitten joku muu voi ärtyä. Nyt yritänkin treenata tasapainoisesti myös niskan syviä lihaksia. Nyt kun leuka- ja ohimolihakset eivät ole niin paksut ja treenatut, ne ovat jotenkin herkempiä tunnoltaan.

Botox ei siis ole mikään ihmelääke, mutta apua siitä voi olla. Itsekin kiinnostaa, että miten reagoin tokalla kerralla, onko vaikutus pienempi, sama kuin nyt oli, vai voisiko olla enemmän vielä apua. Kipuja itsellä tulee varmaan aina olemaan, tulesvaivoja ym., mutta mahtavaa, jos vähänkin saa helpotusta.

Vierailija
9/10 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

mihin lihaksiin laitetaan ja missä olette käyneet? 

Vierailija
10/10 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En osaa sanoa, mutta itsellä on kanssa harkinnassa. Olen myös pohtinut, että auttaako botox kumuloituvasti lihasjännitystapauksissa. Eli ensin surkastuttaa lihasta vähän. Se luultavasti pienenee hieman. Niin auttaako toka kerta sitten enenmän, jos se lihas vielä pienenee? Minulla on siis tosi vaikeat bruksausoireet. Viimeksi ihan hammaslääkäri heitti ilmoille tämän botoxin mahdollisuuden.

Kiinnostaa kovasti, jos jollain olisi kokemusta.

Usein ekan kerran tulokset haihtuu nopeammin ja seuraavien kestää jo pitempään. Harkitsen itsekin niska/hartiajumeihin.