Auttakaa mua keksimään hyvä joululahja!
Oon tässä jo pari viikkoa pähkäillyt, että mitähän ihmettä keksisin parikymppiselle kaverille ja hänen miesystävälleen joululahjaksi. Ovat piakkoin muuttamassa yhteen ensikotiinsa. En tunne hänen miesystävää kovin hyvin, joten mielellään jokin yhteinen lahja eikä mitään perus-suklaakonvehteja :D
Kiitän jo etukäteen.
Kommentit (28)
Budjetti on noin 30e, eli ei mikään järjettömän suuri, mutta pitäisi olla riittävä siihen pussilakanasettiin tmv. -ap
[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 23:28"]Budjetti on noin 30e, eli ei mikään järjettömän suuri, mutta pitäisi olla riittävä siihen pussilakanasettiin tmv. -ap
[/quote]
Joo, yhdelle hengelle jostain Ikeasta.
[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 23:28"]
Budjetti on noin 30e, eli ei mikään järjettömän suuri, mutta pitäisi olla riittävä siihen pussilakanasettiin tmv. -ap
[/quote]
Summa riittää ehkä tuplaleveän peiton settiin, mutta ei välttämättä kahteen normaalikokoisen peiton settiin.
[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 23:30"]
[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 23:28"]
[/quote]
Summa riittää ehkä tuplaleveän peiton settiin, mutta ei välttämättä kahteen normaalikokoisen peiton settiin.
[/quote]
Totta. Mutta itsekkin opiskelijana on pakko pitää jonkinlaiset rajat lahjaostoksiin, vaikka kuinka houkuttelisi ostaa sitä mitä haluaisin. Ja ajatushan on se tärkein.
Ostat pari kivaa mukia. Joko ihan perus tavalliset tai sitten jotkut jouluiset. Sitten teet pussukat lumiukkosoppaa. Kortti mukaan missä se kauni sruno ja ohje soppaan.
Huomaa että lähes kaikki muut ketjuun vastanneet ovat elämäntapatyöttömiä kun lynkkaavat opiskelijan. T. Yrittäjä
[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 23:39"]
Ostat pari kivaa mukia. Joko ihan perus tavalliset tai sitten jotkut jouluiset. Sitten teet pussukat lumiukkosoppaa. Kortti mukaan missä se kauni sruno ja ohje soppaan.
[/quote]
Hei, tuo kuulostaa tosi hyvältä! En ollut kuulutkaan lumiukkosopasta ennen, mutta ajattelin just että jos löytäisin pari valkoista mukia niin voisin posliiniväreillä maalata sinne heidän nimet ja muuta kivaa. Kiitos! :)
Ja toki lisää ehdotuksia saa tulla tuon lisäksi :)
[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 23:42"]
Huomaa että lähes kaikki muut ketjuun vastanneet ovat elämäntapatyöttömiä kun lynkkaavat opiskelijan. T. Yrittäjä
[/quote]
Tarkentaisitko hieman? :D -ap, kuten edellinenkin
Kyseenalaistaisin koko lahjojen vaihtamisen varsinkin, kun on kyse a) aikuisista b) rahatilanne on tiukka c) et tiedä, mitä he haluavat tai haluavatko he mitään.
[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 23:50"]
Kyseenalaistaisin koko lahjojen vaihtamisen varsinkin, kun on kyse a) aikuisista b) rahatilanne on tiukka c) et tiedä, mitä he haluavat tai haluavatko he mitään.
[/quote]
Tiedossa on, että he ovat ostaneet jo lahjan mulle, joten tietenkin haluan antaa itsekkin jotain vähistä rahoistani. Tottahan se on, että kaupallinen juhla tämä on ollut vuosikymmeniä, ja hieman senkin takia olen tänävuonna tehnyt puolet lahjoista itse. -ap
Pystytkö budjetoimaan lahjaan yhtään enempää jos yhdistäisit heille joulu- ja tupaantuliaislahjan?
[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 23:56"]
Pystytkö budjetoimaan lahjaan yhtään enempää jos yhdistäisit heille joulu- ja tupaantuliaislahjan?
[/quote]
Tuotakin olen harkinnut, ja siksi meinasinkin ostaa jotain uuteen kotiin liittyvää joululahjaksi. Muutto on heillä vasta ensvuoden puolella, joten en ole varma että onko hieman liian aikaista. -ap
Ilman mitään taustatietoja millaisia ihmisiä on kyseessä, ehdotan "tylsästi" ostamaan suomalaista muotoilua (lasia tai keramiikkaa), klassikko tai aloitus/jatkosarjaa johonkin astiastoon tms.
Mausteikko, jossa on erilaisia maustesiroittimia on hyödyllinen lahja, josta on pitkään iloa. Veden- ja kahvinkeittimiä löytyy budjettisi rajoissa. Helppohoitoinen viherkasvi tuo kodikasta tunnelmaa. Punottu kori lehdille jne. auttaa järjestyksen pidossa.
Entäs jotkut viinilasit, viskilasit tai muuta vastaavaa? Kaverini sanoi juuri ostaneensa ystävälleen Iittalan viskilaseja ja se kuulosti ihan hyvältä idealta jos niille on käyttöä.
Meinasin ostaa aterinsetin, mutta tajusin että heillä on jo niitä jo tarpeeksi. Myös yritin etsiä jotain esiliinaa + patakinttaat -settiä, en löytänyt. Huoh, miten tämä voikin olla niin iso asia :D -ap
Petivaatteet, pyyhkeet, saunasetti, kattila ja kapustoja, paistinpannu ja patalappu, onhan niitä.
Teetät kalenterin. Otat itsestäsi vietteleviä kuvia ja kalenterin kuviksi. Siinäpä on ihmeteltävää heille!