Usaan muuttamisesta
Siis ihan vaan kysymys onko mahdollista. Sanotaan näin että vaikka äiti asuisi Usassa ja haluaisin itse sinne muuttaa niin voinko mennä sinne turistiviisumilla ja hakea muuttolupaa sieltä paikanpäältä? Siis jäädä sinne prosessin ajaksi. En siis yhtään tiedä heltiäisikö lupaa muuttamiseen sen perusteella että sukulainen asuu siellä. Kysymys olisi jo aikuisesta lapsesta.
Kommentit (3)
Siis en ole itse menossa mihinkään vaan tämä kysymys tuli mieleen kun aika moni kaveri on mennyt ihan turistiviisumilla maahan, menneet naimisiin ja jääneet sinne. Siksi tämä kysymys tuli mieleen. Ap
[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 23:35"]
Siis en ole itse menossa mihinkään vaan tämä kysymys tuli mieleen kun aika moni kaveri on mennyt ihan turistiviisumilla maahan, menneet naimisiin ja jääneet sinne. Siksi tämä kysymys tuli mieleen. Ap
[/quote] Tuo on ihan eri juttu.
[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 22:09"]
Siis ihan vaan kysymys onko mahdollista. Sanotaan näin että vaikka äiti asuisi Usassa ja haluaisin itse sinne muuttaa niin voinko mennä sinne turistiviisumilla ja hakea muuttolupaa sieltä paikanpäältä? Siis jäädä sinne prosessin ajaksi. En siis yhtään tiedä heltiäisikö lupaa muuttamiseen sen perusteella että sukulainen asuu siellä. Kysymys olisi jo aikuisesta lapsesta.
[/quote] No et voi! Jos menet turistina ja jaat odottelemaan niin sinut voidaan karkoittaa ja laittaa porttikieltoon vuosiksi. Kaikki visumit on haettava kotimaasta kasin, maassa jo ollessa ei voi ryveta muuttelemaan turististatustaan.
Perheenjasen voi sponsoroida lahisukulaisen mutta joutuu vannomaan etta hanella on tarpeeksi varallisuutta elattaa tama uusi tulokas vaikka lopun ikaansa. Tulotiedot myos tarkastetaan. Uudelle immigrantille ei ole mitaan sosiaaliturvaa tai avustuksia, ihan on itse selvittava ja omalla tyolla elanto ansaittava.
Mitkaan serkut, sedat yms. eivat kelpaa sponsoreiksi.