Tieteellinen koe: synkronoituuko menkat, osallistu
On tunnettu fakta, että naisten, jotka asuvat samassa taloudessa menkat synkronoituu keskenään mutta nyt tutkimme riittääkö pelkkä tietoisuus siitä, että juttelet netin välityksellä menstruoiville naisille muuttamaan kuukautisten aikataulua.
Teemme siis näin: kirjoitan tähän ketjuun yhden viestin joka päivä ja te peukutatte ylöspäin mikäli teillä on sinä päivänä menkat ja alaspäin jos ei ole. Sitten tarkkailemme kasvaako ylä/alapeukkusuhde johonkin tiettyyn aikaan kuukaudesta. Jos menkkojen esiintyvyys on jakautunut tasaisesti palstalaisten keskuudessa, niin ylä/alapeukkusuhteen tulisi pysyä suunnilleen samana.
Kaikki mukaan niin saadaan kattava otos!
Kommentit (42)
Mulla on aina samaan aikaan menkat kuin mun pitkäaikaisella "kirje"kaverilla. :) Kirjoitellaan sähköpostia, ei nähdä toisiamme kuin ihan satunnaisesti (ei edes joka vuosi), mutta sitä sähköpostia vaihdellaan kerran päivässä.
Että kyllä se näin on, menkat synkronoituu ilman läheistä kanssakäymistäkin! ;D
Mulla synkronoitui opiskelukaverin kanssa :o
Miksi?
Että ne myös ovuloi samaan aikaan ja joku taloon tuleva muukalainen panee molemmat paksuksi?
Meillä on töissä tiivis naisporukka ja kaikki menemme synkassa menkkojen kanssa :D
Miten paljon naiset puhuu kuukautisista keskenään? En ole pahemmin kavereiden kanssa jutellut aiheesta, joten en ole huomannut, onko kenenkään kanssa mennyt samaan rytmiin. En asu siis kenenkään naispuolisen kanssa.
[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 17:03"]
Kyllä mä ainakin ystävieni kanssa juttelen menkoista.Ja seksistä ja kaikesta. Meille se on ihan luonteva puheenaihe :D ei sitä nyt kaikkialla kailotella kaikkea mut kyl se usein siinä muun juttelun ohessa menee jos keskenään ollaan ja joku asia tyyliin mieltä asiassa painaa. Mukavaa jakaa kokemuksia jne.
Ite en oe koskana ymmärtänyt miksi joku kokee nu jotenkin mahdottomina puheenaiheina? Mitä hävettävää niissä koetaan?
[/quote]
en pidä sitä hävettävänä vaan etovana. minulla on vilkas mielikuvitus ja jos puheenaiheeksi mitenkään tulee kaverini menkat, ei mielessäni ole muuta kuin kaverini verinen perse koko loppupäivän hajuineen kaikkineen. siis kuvittelen kaiken mahdollisen.
[quote author="Vierailija" time="17.12.2014 klo 16:31"]Meillä on töissä tiivis naisporukka ja kaikki menemme synkassa menkkojen kanssa :D
[/quote]
te kerrotte aina kun teillämenkat?
Synkronoituminen johtuu siitä, että naisen elimistö tuottaa kuukautiskierron eri vaiheissa eri hormoneita. Muut naiset aistivat nämä hormonit hajuaistin kautta, vaikka se ei ole tietoista. Elimistöt ohjaavat kuukautiskierrot samaan tahtiin, jotta hedelmöittymiset ja jälkeläisten saamisetkin tapahtuisivat samassa tahdissa.
- biologi
Eli siis täytyy olla fyysisesti samassa tilassa, sillä netin kautta hormonit eivät vaikuta. Turha koe siis!
[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 16:42"]
Eli siis täytyy olla fyysisesti samassa tilassa, sillä netin kautta hormonit eivät vaikuta. Turha koe siis!
[/quote]
Sitähän tässä juuri tutkitaan. Jos väität ettei pelkkä tietoisuus voi vaikuttaa mitään, niin sitten varmaan kiellät joukkopsykoosin, plasebo-efektin tai psykosomaattisten sairauksien olemassaolon. Eli yritä nyt skeptikko päättää.
ohis
mutta mistä te kaikki tiedätte että on synkronoituneet? keskusteletteko menkka-asioista kavereidenne/kämppistenne/luokkakavereidenne/sukulaisienne kanssa noin vaan? vai stalkkaatteko rapinaa vessasta?
nimim. en ole ikinä jutellut aiheeseen liittyen kenenkään naispuolisen kanssa
olen asunut puolisoni kanssa 6 vuotta yhdessä ja menkkamme ovat täysin toistaan erillään. olemme siis molemmat naisia
En voi tietää oonko synkronoitunut koskaan äitini, siskoni tai kavereiden kanssa, kun ei menkat ole koskaan ollut puheenaihe. Tai ehkä yleisellä tasolla on joskus harvoin puhuttu, mutta koskaan ei ole ilmoitettu milloin ne itse kullakin on. Oon aina kummastellut, kun niin moni näköjään jakaa toisille tämänkin tiedon. Miksi?
Tänään 19.12