Mies pakottaa ulkomaille jouluksi ja uudeksi vuodeksi
Mua harmittaa. Mies sai joulukuun alussa idean, että lähdetään Singaporeen jouluksi ja uudeksi vuodeksi. En olisi millään halunnut, mutta taivuin lopulta hänen tahtoon. Nyt on lentoliput ja majoitus hoidettu, mutta mua kaduttaa. Joulu ja Suomi kuuluu yhteen. En mä halua lumetonta joulua. Haluan olla joulun perinteisesti eikä missään Singaporessa tai Malesiassa...
Mitä mun nyt pitäisi tehdä? Lähden vaan kiltisti reissuun vaikka yhtään ei kiinnosta?
Kommentit (38)
Sinun olisi alusta asti pitänyt sanoa jämäkkä ei. En ymmärrä, eihän puolisoa voi määräillä?
Sinun housuissasi olisin kehoittanut miestä lähtemään yksinään, enhän halua olla toisen onnen tiellä. Tuskin hän kuitenkaan yksin olisi lätenyt ja olisi, so what?
Me oltiin olosuhteiden pakosta viime jouluna Aasiassa, joten vietimme kotijoulun jo joulukuun alussa. Mikäs teitäkään estää.
Hei, mä oon ollu teininä joulun Kanarialla poikaystävän kanssa!
Silti on ehtinyt viettää lukuisia jouluja Suomessa. Mieluummin oisin matkalla!
Nyt nautit!
Joulusta tulee varmasti erilainen ja saatte paljon muistoja.
Hyvää matkaa!
Reissussa mäkin, tuskin maltan odottaa! Viettäkää sitten kotona perinteisiä pukkijouluja kun teillä on pieniä lapsia.
Viimeiset 8v sun porukoilla? No on ehkä aikakin jo miehen saada äänensä kuuluviin välillä. Ja lisäksi tuo yllä oleva, viettäkää nyt hei ihana joulu!
Jos et halua viettää joulua muualla, et vietä. Yksinkertaista. Ihan joka asiassa ei tarvitse naimisissakin joustaa. Miksei sun miehen sitten pitäisi?
Vietät joulun sukulaisilla ja mies viettäköön sen missä haluaa. Ei joulua ole avioparinkaan pakko viettää yhdessä. Moni, myös naimisissa oleva, joutuu olemaan joulun töissä. Joten jos suhde on hyvä, ei ongelmia tule.
[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 21:01"]
Mua harmittaa. Mies sai joulukuun alussa idean, että lähdetään Singaporeen jouluksi ja uudeksi vuodeksi. En olisi millään halunnut, mutta taivuin lopulta hänen tahtoon. Nyt on lentoliput ja majoitus hoidettu, mutta mua kaduttaa. Joulu ja Suomi kuuluu yhteen. En mä halua lumetonta joulua. Haluan olla joulun perinteisesti eikä missään Singaporessa tai Malesiassa...
Mitä mun nyt pitäisi tehdä? Lähden vaan kiltisti reissuun vaikka yhtään ei kiinnosta?
[/quote]
Ihana mies!! Kunpa minäkin pääsisin kerrankin valmiiseen pöytään jouluna - ihan sama minne. Olen tehnyt perheelle ja suvulle joulun 35 kertaa ja vaikka nautinkin siitä niin olen lopen kyllästynyt. Haluaisin vain olla rauhassa ja nauttia.
Mä lähtisin heti!
No just. Aika monessa perheessä joulu on pilalla, kun äiti tai isä sairastaa vakavasti, lapsi on just ennen joulua kuollut kolarissa, vaimo on saanut keskenmenon (taas), ukki tappoi itsensä, isä juo ja surmaa lapset, äiti ajaa päin rekkaa jne. Ja SINULLA on ongelma, kun JOUDUT lähtemään ULKOMAILLE jouluksi. Voi hyvä Jumala, anna mun kaikki kestää.
No minä taas annoin miehelle ja lapsille periksi ja vietämme joulun kotona, vaikka kerrankin olisi ollut rahaa ja lomaa lähteä reissuun. Mikään vaihtoehto, jota esitin, ei kelvannut! Mutta ok, onhan se ihanaa, että on ne samat jouluperinteet ja pienin saa pukin vierailusta nauttia, mutta kesälomaksi aion kyllä pitää pääni ja suunnitella sellaisen reissun, että mies ei muista virveleitään ja saunanlämmitystä mökillä!!
Onnellista joulua vaan kaikille!
Me taas ollaan vietetty kahdeksan edellistä joulua ulkomailla, Briteissä, Puerto Ricossa, Brasiliassa, Malediiveillä, Kreikassa, Unkarissa, Islannissa ja Nepalissa. Nyt ollaan Suomessa tämä joulu. Tuntuu kieltämättä oudolle, mutta varmasti kiva joulu tästäkin tulee :) Ensi joulu ollaan taas ulkomailla. Lopehti murehtiminen ja nauti matkasta.
Onko komea mies? Voin lähteä sinun puolesta.
T: 23v N
Nyt on paskat housuissa kun liput tilattu. Olisit kieltäytynyt aikaisemmin. Ehkä se joulu onkin kiva viettää siel. Hyvää matkaa:)
Mäkin voin lähteä. Onko edes vähän komea ja kivaa matkaseuraa? T. N24v
[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 21:26"]
[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 21:16"]
Yritä suhtautua positiivisesti, kun nyt kerran olette lähdössä. Matkalla voi kaikesta huolimatta olla oikein mukavaa, eikä joulun tarvitse olla aina samanlainen. Lisäksi voit ainakin seuraavana 5–10 jouluna sanoa hyvällä omallatunnolla, että haluat viettää joulun Suomessa, kun silloin 2014 oltiin siellä Singaporessa etkä edes mököttänyt yhtään, vaikka olisit mieluummin jäänyt kotiin :)
[/quote]
Miksi puolisolle pitää valehdella? Kamala liitto, jossa pitää esittää toiselle, että kaikki on hyvin. Kulissiliitot ei pitkään kestä, ja sellainenhan ap:n liitto on, jos hän ei saa ilmaista kuin positiivisia tunteita.
[/quote]
Olet ymmärtänyt sanan "kulissiliitto" väärin.