Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Viisivuotias kysyi miksi ei saisi lähteä vieraan matkaan - mitä vastaisitte

Vierailija
16.12.2014 |

Sanoin, että koska jotkut ihmiset ovat tuhmia, vaikka väittävät muuta. Toivottavasti pienen maailma ei nyt saanut isoa söröä.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varmaankaan. Aika yksinkertaisia seikkoja voi esittää ja uppoavat. Mulle tuli mieleen et sanoisin, ettet joudu hukkaan.

Vierailija
2/12 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi aina tietää mitä ihmiset haluavat ja tarkoittavat jos heitä ei tunne. Joku voi valehdella tai kiusata jos aina uskoo kaiken ja kaikkia (eli lähtee tuntemattoman matkaan kyseenalaistamatta). Jotkut ihmiset tietävät, että koska lapset ovat vielä pieniä ja vasta opettelevat elämää, niin heitä on helppo hyväksikäyttää.

Näinhän mä sen itsellenikin selitän!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yrittänyt jo ihan pienestä vähintään 3 v alkaen opettaa että vain äiti ja isä saavat pestä (nyt 4 v pesee itse) alapään ja turvallisia aikuisia yleensäkin ovat vanhempien lisäksi isovanhemmat ja poliisi ja palomies. Että noihin voi aina turvautua. Myöhemmin sitten ope jne.

Vierailija
4/12 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ihmiset eivät halua lapsille hyvää/On ihmisiä, jotka eivät halua lapsille hyvää.

Vierailija
5/12 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin että se on peikko joka voi syödä sut hengiltä.

Vierailija
6/12 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 20:49"]Sanoin, että koska jotkut ihmiset ovat tuhmia, vaikka väittävät muuta. Toivottavasti pienen maailma ei nyt saanut isoa söröä.
[/quote]

Parempi särö kuin joku muu.

Vierailija
7/12 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoisin mitä tarkoittaa pedofilia.

Vierailija
8/12 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä sanoisin, että niin kauan kun olet pieni, äidin tai isän täytyy tietää, missä olet. Ja olen sanonut, etteivät kaikki ihmiset ole kilttejä. Ovat kuulleet punahilkkansa, eli voin sanoa joidenkin olevan susia ja toisten puunhakkaajia.

Vierailija
9/12 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin minäkin olen lapselle asian selittänyt. Ei kauhistellen, mutten myöskään kaunistellen. Vain tuttuihin voi luottaa.

Vierailija
10/12 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanon, että osa ihmisistä on pahoja, ja he voivat tehdä toisille ihmisille, esimerkiksi lapsille pahoja asioita. Ei saa koskaan lähteä kenenkään vieraan mukaan, vaan aina täytyy käydä kysymässä äidiltä, isältä, mummolta tms., jos joku vieras ihminen pyytää tai kysyy jotain sellaista. 

Vierailija
11/12 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä sain lapsena luettavaksi alibista jammu-sedästä kertovan jutun jonka kuvat jäi mieleen ja opetus

Vierailija
12/12 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ainakin äiti selitti ennen kouluikää jo ihan suoraan miksi ei. Muistan ymmärtäneeni ja uskoneeni tosi hyvin, enkä saanut traumoja/luottamusongelmia yms. "Ihmiset on tuhmia" ei uppoa lapseen välttämättä yhtä hyvin kuin sen selittäminen, että löytyy ihmisiä, jotka voi tehdä lapselle pahaa / haluaa tehdä lapsen kanssa asioita, joita vain aikuiset saa tehdä.

Ja sekin sanottiin, että vaikka kuka sanois, että on äidin kaveri ja äiti pyys häntä viemään mut kotiin, niin se ei ole totta. Tämä olis toki ennen kännykkäaikaa.