Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laitatteko (laitattehan) aina kummin syntymäpäivänä hänelle onnittelut kummilapselta??

Vierailija
17.10.2021 |

Aivan minimi on tekstiviesti ”Paljon onnea rakkaalle kummille 💕🎉 toivottaa Oona”

Tosi kiva on kortti/ lapsen piirustus

Hyvälle ja rakkaalle kummille tietysti joku pieni lahja tai muistaminen! Esim viinipullo, hanskat, lahjakortti silloin tällöin

Näin me lapsemme opetetaan😊 Itse olen kauhistunut, kun suuri osa ei laita edes sitä tekstiviestiä…

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en laita lapsen nimissä, itse onnittelen ystävääni. Tuollaiset äidin laittamat "terveisin Oona"-jutut on naurettavia. 

Vierailija
2/21 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Ja itse olen saanut ihania videotervehdyksiä kummilapseltani. Myös muulloin kuin syntymäpäivänä . Mainio tyyppi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No en laita lapsen nimissä, itse onnittelen ystävääni. Tuollaiset äidin laittamat "terveisin Oona"-jutut on naurettavia. 

Ei tosiaankaan ole, vaan kohteliaita. Miten ne lapset muuten oppisivat, kuin mallista? 😩

Vierailija
4/21 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi tekee itse onnittelukortin. Nykyään oma-aloitteisesti, pienempänä piti muistuttaa. Lahjoja ei ole ollut tapana antaa.

Vierailija
5/21 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tosiaankaan ole, vaan kohteliaita. Miten ne lapset muuten oppisivat, kuin mallista? 😩

Opetan asian siinä vaiheessa, kun lapsi ymmärtää mistä on kyse. 

Vierailija
6/21 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi tekee kortin ihan mielellään. Onhan kummisuhde molemminpuoleinen.

Myös näin aikuisena muistan omaa sylikummia hänen merkkipäivinään ha muutenkin.

Vierailija
7/21 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään. Odotetaan vain kummin muistavan lastamme avokätisesti hinnakkaalla lahjalla joka jouluna, syntymäpäivänä, ensimmäisen, toisen ja kolmannen nimen nimipäivänä sekä rippijuhlissa yms. Ja tietysti kummilapsen sisaruksia myös, ettei heille tule paha mieli, kun sisarus saa lahjan ja he ei.

T. AV-mamma

Vierailija
8/21 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukaville ja kivoille kummeille laitamme. Ja tämä tarkoittaa siis sitä, että kummi kohtelee lasta ihmisenä ja voi kysyä joskus lapsen kuulumisiakin.

Mutta meilläkin on osa lasten kummeista pyydetty lähinnä vain sukulaisuussuhteen ja kirkkoon kuulumisen vuoksi kummiksi. Vaikka ovat lapsen lähisukulaisia, niin silti haukkuvat lasta takana päin ja päin naamaakin. Että riippuu ihan kummista.

Vierailija
9/21 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En laita. Kummit ei muista lapsen syntymäpäivää ja yksi kummeista jättää lupaamansa lahjat ostamatta/lunastamatta. Kummius on niin turhaa.

Vierailija
10/21 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummina en kaipaa viinipulloja, lahjokortteja tai muita persoonattomia lahjoja. Paras lahja on jokin henkilökohtainen muistaminen kummilapselta, kortti, askartelu, tuore päiväkoti-/koulukuva tietysti.

Vierailija
11/21 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummi on lasta varten, ei lapsi kummia. Mä en tiedä/muista lasten kummien synttäripäiviä, ainoastaan yhden, joka on mun paras ystävä lapsuudesta ja häntä onnittelen ja lahjon ihan itse. En todellakaan oleta kummilasten tai ystävieni muistavaan mun synttäriä, ellen nimenomaisesti juhli ja kutsu kylään ja silloinkaan en lahjoja kaipaa.

Muuten lapset kyllä askartelevat kummeilleen joulukortit ja joskus laitellaan kuvia/videopätkiä ihan muuten vaan ja yritetään tavata sillon kun molempien aikataulut antaa myöten.

Vierailija
12/21 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tietenkään. Odotetaan vain kummin muistavan lastamme avokätisesti hinnakkaalla lahjalla joka jouluna, syntymäpäivänä, ensimmäisen, toisen ja kolmannen nimen nimipäivänä sekä rippijuhlissa yms. Ja tietysti kummilapsen sisaruksia myös, ettei heille tule paha mieli, kun sisarus saa lahjan ja he ei.

T. AV-mamma

Sekä lähetän etukäteen listan mitä netistä pitää

Tilata tai mitkä Marimekon tuotteet meidän Nico-Petteri nyt ”haluaa”

Itse en laita edes tekstari kummille ”onnea” 🤦‍♀️

Vierailija
13/21 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummina minulle paras lahja on, kun kummilapsi ei ota yhteyttä. Minä lähetän lahjan syntymäpäivänä ja jouluna täysi-ikäiseksi asti.

Vierailija
14/21 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kummina minulle paras lahja on, kun kummilapsi ei ota yhteyttä. Minä lähetän lahjan syntymäpäivänä ja jouluna täysi-ikäiseksi asti.

Mitäh? Lähetät?

🤦‍♀️😩🤦‍♀️

Vierailija
15/21 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis mitä v.. 

Vierailija
16/21 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikoinaan pakotettiin tollaseen kummi leikkiin, ja kerran ostanu sille kaljaa eipä o itselle takasin tullu, ihan jtn 80luvun juttuja tollaset kummihommat

Vierailija
17/21 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

aikoinaan pakotettiin tollaseen kummi leikkiin, ja kerran ostanu sille kaljaa eipä o itselle takasin tullu, ihan jtn 80luvun juttuja tollaset kummihommat

Provo

Vierailija
18/21 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei kummit ole muistanu mitenkään kummilastaan. Kastetilaisuuteen kyllä tulivat, mutta muistamiset jäivät siihen.

Vierailija
19/21 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummi on lapsen kummi, eikä kummilapsi ole kummitätinsä tai -setänsä kummi.  Miksi siis kummilapsen pitäisikään muistaa kumminsa synttäripäivänsä saatika nimpparipäivänsä?

Kummin alkuperäinen tehtävähän on tukea kummilapsensa kristillistä kasvatusta vanhempiensa ohella, ja yleensähän kummi onkin jomman kumman kummilapsensa vanhemman ystävä tai sukulainen.

Minusta oli itsestäni jotenkin hassua lähetellä kaukana asuville kummeilleni joulukortteja alaikäisenä kummilapsena, koska kuitenkin vanhempani olivat kummieni varsinaisia ystäviä, ja homma kuului heille.   Kummi on kummilapsensa ns. "elävä suojelusenkeli" ja tukihenkilö, eikä toiste päin, että kummilapsi olisi kumminsa vastaava.  

Vierailija
20/21 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä nämä kummit ovat itse lapsettomaksi jääneitä, jotka nillittävät takanapäin siitä, ettei kummilapsensa muista heitä jokaikinen synttäripäivänä ja nimpparipäivänä.  Kummilapsensa on tälläisille ilman omaa lastaan vaille jäänneille kummeille ns. sijaislapsi, jonka pitäisi muistaa onnitellen milloin mistäkin saavutuksesta ja kyykkyillä sekä kumartaa perujen saamisen toivossa kummejaan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kuusi