Muuttaisitko taloon jossa olisi tapahtunut henkirikos?
Aikanaan erään tunnetun henkirikoskohteen taloa myytiin sijaintiin nähden huomattavan edullisesti. Tekisitkö kaupat jos halvalla saisi?
Kommentit (23)
Kumpaan kysymykseen haet vastausta?
Muuttaisin, jos hyvä talo ja hyvään hintaan saisi.
Jos ja varmaan kun on täysin remontoitu niin miksei. Olisipahan talolla ainakin tarina.
En. Kerran olin myymässä sellaista taloa ja toinen myyjistä oli henkirikoksen tekijä. Vaihdoin alaa.
Itseasiassa asun sellaisessa talossa. Asunut 13vuotta enkä ole kyllä muuttamassa. Tykkään asua täällä, eikä mitään "häiriöitä" ole ilmennyt.
No miksi ei?
Sen sijaan jos kysyttäisiin, että muuttaisitko taloon, jossa on tehty laaja kosteusvaurioremontti, en edes harkitsisi.
En. Aikoinaan käytiin katsomassa asuntoja ja ihastuin yhteen kohteeseen. Oli kauniisti remontoitu ja laitettu, useista yksityiskohdista näkyi selkeästi ns. naisen kädenjälki, vaikea kuvailla mutta asunto oli todella kivan näköinen. Pihalla törmättiinkin naapurin mummoon, joka jäi rupattelemaan ja sain kuulla, että se aikaisempi asukas oli tehnyt itsemurhan ja nyt leski myy asuntoa. Olin tuolloin vielä raskaana ja ahdistuin todella paljon, en halunnut tehdä tarjousta vaikka muuten asunto olikin täydellinen. Mulle tuli tuo vielä uniinkin.
Jos siitä olisi riittävän pitkä aika, niin muuttaisin. Esim. Jos useita asukkaita välissä. Mutta jos tapahtunut ihan hiljan, niin olisihan se turn-off.
Voisin ehkä muuten muuttaa, mutta mietityttää tekijä. Onko saatu kiinni, tuomittu, milloin vapautuu, onko epätasapainoinen, kaunainen, vaarallinen jne. Voiko ilmestyä joku päivä oven taakse? Tässä taannoin esimerkiksi oli se tapaus, jossa joku talon myyjän sukulaismies tappoi (muistaakseni puukotti pihalle) noin nelikymppisen naisen, joka oli ostanut talon maalta ja ryhtynyt pitämään hevostilaa. Varmaan moni muistaakin tämän surullisen jutun. :( Toisekseen lapsille se voisi olla liian raskas taakka, jos kylillä aina otettaisiin puheeksi, että talossanne on tapahtunut henkirikos ja talo olisi siitä "kuuluisa". Lapsille aihepiiri voisi muutenkin olla haastava käsitellä, ja kodin pitäisi kuitenkin tuntua turvalliselta eikä siihen saisi liittyä pelottavia mielikuvia.
Jos tapahtunut joskus kymmeniä vuosia sitten, niin sehän olisi vaan jännä tarina. Mutta jos tekijä olisi vielä elossa niin luultavasti en.
Kyllä periaatteessa, mutta jos kulmilla on henki löysässä muutenkin tai esim. entisiä asiakkaita ravaa jatkuvasti ovella "myymälän" sulkemisesta huolimatta, niin sitten en.
Kyllä ja voisin sen ihan "normaalihintaakin" ostaa, olettaen tietysti, että sieltä on henkirikoksen jäljet siivottu/rempattu pois.
Muuttaisitko asuinalueelle jossa on paljon töhryjä? Siis sellaiseen kehitysmaa tasoiseen lähiöön.
Vierailija kirjoitti:
Jos siitä olisi riittävän pitkä aika, niin muuttaisin. Esim. Jos useita asukkaita välissä. Mutta jos tapahtunut ihan hiljan, niin olisihan se turn-off.
Itseäni taas juuri mietityttäisi, että miksi on ollut juuri niin useita asukkaita? Se jos joku on siinä asunu vaikka 7vuotta ihan tyytyväisenä, niin sitten voisin hyvillä mielin ostaakin.
Vankilajakson jälkeen vuokrasin kämpän uudestaan, jossa suutuspäissäni tapoin silloisen vaimoni. Mikäs siinä, muistaapahan mitä on tullut tehtyä.
En muuttaisi. Itse olen niin herkkä, että en pysty muuttamaan edes naapuriin. Tässä juuri oli tarjolla kiva asunto ihan kivalla paikallakin, mutta sitten ilmeni että siinä naapurustossa on eräs tietty talo jossa on tapahtunut pari vuotta sitten henkirikos. Joutuisin ohittamaan sen talon päivittäin, joten en vaan pysty. Olen varmaan vähän liian herkkä tällaisille, mutta kun ei minun ole pakko tuohon muuttaa niin en muuta.
Minä asun jo asunnossa jossa eräs paikallinen kuuluisuus päästi toisen paikallisen kuuluisuuden(puliarskoja molemmat) hengiltä. Eipä ole näkynyt tai kuulunut kummituksia.
En muuttaisi.