Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko pystynyt vähentämään alkoholin kulutusta?

T Turmiola
17.10.2021 |

Juon, ja kerran pari kuussa reippaammin. Viikkoannos kuitenkin alle 24 annosta yleensä. Normaalia omassa nelikymppisessä tuttavapiirissä. Useamman vuoden juhlien jälkeen tullut morkkis, jota ei nuorena ollut. Nämä pari matalentopäivää hauskan illanvieton jälkeen vain syövät koko ajan enemmän. Lenkillekään ei pääse/uskalla.

Aika valaisevaa, että tällä viikolla mennyt 33 annosta, vaikka omasta mielestä parina iltana muutama kalja ja rommi. Sitten illanistujaisissa pullo viiniä ja muutama paukku. 33!

https://paihdelinkki.fi/fi/testit-ja-laskurit/laskurit/annoslaskuri

Kuitenkin se paras tapa juoda on naiseni kanssa, pari drinkkiä, jotka kotona rentouttavat. Tiedän sen, mutta miksi en pysty siihen. Silti alkoholistin määritelmä ei sovi minuun, riskikäyttäjä paremmin.

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai olisiko tuo 0-2 annosta viikossa se juttu. Voisiko se olla? Tarkkaan harkittu viskipaukku, joka maistuu harvinaisuutena ja ruuan jälkeen mahtavalta. Yksi kylmä ihana olut torstai-iltana. Pystyykö tuohon kukaan?

Sen olen huomannut, että mitä enemmän lenkkeilee, sitä vähemmän tekee mieli alkoholia. Mutta on tämä asian vaikeus jotenkin hullua. Se on ongelma, joka ei ole ONGELMA. Vai onko tämäkin vain selittelyä? Siksihän tästä puhun.

AP

Vierailija
22/47 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi vähentää kun en juo alkoholia missään muodossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vhh-ruokavalio auttaa raitistumaan!

Vierailija
24/47 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä ole onnistunu vaikka kovasti olen yrittäny. Tainnu jo 7 pulloa olutta mennä tänä vuonna.

Vierailija
25/47 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 viikkoa tipatonta takana. Alkoholi ei käy enää mielessäkään. Mietin että jatkaiskohan näin...

Vierailija
26/47 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kännissä en ole ollut melkein 30 vuoteen ja senkin jälkeen juomat ovat laimenneet ja määrät vähentyneet tasaisesti. Viininjuontikin on jäänyt käytännössä kokonaan, koska pullo on turhan suuri kahdellekin henkilölle.

Vierailija
27/47 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran viikossa alkoholia? Onnistuisikohan se?

Vierailija
28/47 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppo vastata en ole tupakoinnut en juopotellut koskaan! Vastauksen tiedättekin. Olen kyllä tanssi ravintolat käynnyt ja nautinut selvänä yön huumasta.En tarvii siihen viinan voimaa. Tiedän aina mitä tehnyt!

Vierailija
29/47 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pystynyt. Lopetin vain juomisen seinään ja olin muutaman viikon juomatta. Ihan helppoa se on. Sitten aloitin uudestaan kun teki mieli olutta, en tosin juo kerralla kuin pullon yleensä eli en humallu. Juon olutta lähinnä sen maun vuoksi ja jonkin kyytipoikana joten aika helppoa on olla ilmankin.

Vierailija
30/47 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskeluaikana saatoin juoda kerran-pari kuussa. Usein melko paljonkin. Nyt perheenisänä olen juonut alkoholia kerran-pari vuoteen.

Tässä kai helpottaa se, etteivät alkoholituotteet varsinaisesti "maistu". Se on joko puhtaan humalahakuista tai sitten jokin erityistapaus.

Vierailija
31/47 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kenellekään toimivaa kaavaa? Esim, jonkinlainen rajoitus määrästä tai päivistä tms?

Vierailija
32/47 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vähentynyt juominen murto-osaan aiemmasta kun elimistö ei siedä enää alkoholia. Vielä 10 vuotta sitten alkoholin merkitys oli suuri enkä voinut kuvitellakaan viikonloppua tai lomaa ilman alkoholia. Sitten vaan pienetkin määrät alkoi aiheuttamaan päänsärkyä ja väsymystä, krapulat jäätäviä. Nykyään juon 1 annoksen per kuukausi, aiemmin meni 5-10 per viikko. Elämä on paljon parempaa ilman alkoholia ja rahaa säästyy. Vielä kun mies vähentäisi. Lähti juuri baariin koska loma… harmittaa. Tiedän ettei tule räkäkännissä kotiin, mutta ärsyttää se että kaljaa on saatava aina jos loma tai viikonloppu. N40

Vierailija
33/47 |
19.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätin alkoholin, vaihdoin teehen. Alkoholista tuli niin paljon univaikeuksia. Hifistelen erilaisten teelajien kanssa. Tosin alkoholin kulutukseni oli vähäistä, noin pullo viiniä viikossa. En koskaan pitänyt humaltumisen tunteesta.

Vierailija
34/47 |
19.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole juonut mitään.

Osa ruoista sisältää ihan luonnostaan alkoholia, vaikkei niiden nauttimisesta känniin tulisikaan.

Vierailija
35/47 |
19.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kenellekään toimivaa kaavaa? Esim, jonkinlainen rajoitus määrästä tai päivistä tms?

Ainut toimiva "kaava" on muuttaa omia kulutustottumuksiaan. Ei todellista muutosta voi ulkopuolelta määrätä, eikä millään "kerran viikossa on juomapäivä" tai "tipaton tammikuu" vippaskonsteilla saada aikaan. Itse pitää saada kiintiö täyteen eli alkoholin liikakulutuksesta hohdokkuus poistettua.

Vierailija
36/47 |
21.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran viikossa alkoholia? Onnistuisikohan se?

Ai että ihan joka viikko?

Vierailija
37/47 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainut toimiva "kaava" on muuttaa omia kulutustottumuksiaan. Ei todellista muutosta voi ulkopuolelta määrätä, eikä millään "kerran viikossa on juomapäivä" tai "tipaton tammikuu" vippaskonsteilla saada aikaan. Itse pitää saada kiintiö täyteen eli alkoholin liikakulutuksesta hohdokkuus poistettua.

Ihan todella hienosti ilmaistu, että liikakulutuksesta hohto pois. Tuo ensimmäisen viestin laskuri annoksista, varsinkin A-oluen suhteen oli mulle hyvin merkittävä. Olen puhunut tästä kotona, eikä naiseni koe, että joisin liikaa. Itse koen.

Vierailija
38/47 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan todella hienosti ilmaistu, että liikakulutuksesta hohto pois. Tuo ensimmäisen viestin laskuri annoksista, varsinkin A-oluen suhteen oli mulle hyvin merkittävä. Olen puhunut tästä kotona, eikä naiseni koe, että joisin liikaa. Itse koen.

Meillä oli kotona sama homma. Mä uskon että se on puolisollekin mahdollisesti tiukka paikka myöntää, että toinen juo liikaa. Sehän vaikuttaa häneenkin.

Vierailija
39/47 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostista

Vierailija
40/47 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

6 vuotta kuivilla. T. Ismo.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän seitsemän