Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muistatteko Body Shopin tuoksubaarit? Sai testailla tuoksupulloista lasitikuilla, ja koko kauppa haisi ulkopuolelle asti

Vierailija
17.10.2021 |

Milloin ne katosivat? Kävimme teininä ahkerasti.

Kommentit (62)

Vierailija
21/62 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mennyttä on, kuin Tiimari.

Vierailija
22/62 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uin teininä Ananya- ja Vanilla-öljyissä. Myös Oceanus (?) oli kiva tuoksu, vähän kevyempi ja sitä oli edt-sprayna. White Muskia käytin talkkina. Ihmettelin kun kukaan poika ei koskaan lähestynyt minua, mutta syy taisi olla ihan se, että huumaava tuoksupilveni olisi laukaissut astmakohtauksen kenessä tahansa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/62 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffepulla kirjoitti:

Oikeasti alkuperäisessä tbs:ssa oli todella innovatiivisia tuotteita. Nykyäänhän ne on ihan bulkkia.

Itse tykkäsin 90-luvun alussa ihan hulluna banaanihoitoaineesta ja passion-kasvojenpuhdistusgeelistä.

Kurkkukasvovesi oli myös ihana, samoin aloe vera -voide ja greippishampoo. Muistan nuo tuoksut kuin eilisen päivän.

Minullakin oli passion-puhdistusgeeli ja kurkkukasvovesi! Banaanihoitoainetta kokeilin, mutta se olisi tullut liian kalliiksi, koska minulla oli niin pitkät hiukset. Mitäköhän tapahtuisi, jos sössäisi banaania hiuksiinsa...

Vierailija
24/62 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Body Shop on nykyisin kalliimpi ja kaikki vanhat suosikkituotteet kadonneet.

Body Shopin perustaja ei varmasti halunnut kaupastaan noin kallista. Milloin menee konkurssiin Suomen myymälät, ikinä ei niissä näy asiakkaita kun ohi kävelee?

On niissä hyvät alet, tosin vain lähinnä kylpytuotteet.

Totaalisen eri kauppa nykyään kuin se jossa oli eri logo ja kaikki muukin paljon hipimpää. Se oli meinaan todella persoonallinen alussa, hieman sama idea kuin nykyisessä Lushissa.

Oma hajufanitus oli Ananya. Eikös nuo ole kierrättäneet välillä klassikoitaan?

Vierailija
25/62 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaffepulla kirjoitti:

Oikeasti alkuperäisessä tbs:ssa oli todella innovatiivisia tuotteita. Nykyäänhän ne on ihan bulkkia.

Itse tykkäsin 90-luvun alussa ihan hulluna banaanihoitoaineesta ja passion-kasvojenpuhdistusgeelistä.

Kurkkukasvovesi oli myös ihana, samoin aloe vera -voide ja greippishampoo. Muistan nuo tuoksut kuin eilisen päivän.

Minullakin oli passion-puhdistusgeeli ja kurkkukasvovesi! Banaanihoitoainetta kokeilin, mutta se olisi tullut liian kalliiksi, koska minulla oli niin pitkät hiukset. Mitäköhän tapahtuisi, jos sössäisi banaania hiuksiinsa...

Älä herranen aika yritä tuota banskukikkaa, saat kuohkean tukan sijasta todella lähmäisen takkukasan jota on äärimmäisen hankala selvitellä ja pestä puhtaaksi. 

Vierailija
26/62 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaffepulla kirjoitti:

Älä herranen aika yritä tuota banskukikkaa, saat kuohkean tukan sijasta todella lähmäisen takkukasan jota on äärimmäisen hankala selvitellä ja pestä puhtaaksi. 

Niin varmasti. En minä tosissani...

Vierailija
27/62 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

TBS oli todellakin innovatiivinen firma alkujaan ja sinne koottiin erilaisia ihon- ja hiustenhoitotuotteita aineksineen ympäri maailmaa. Lisäksi oli tyhjien pullojen uudelleentäyttö-palvelu, ja tyhjentyneet purkit ja purnukat pystyi myös kierrättämään myymälöissä oleviin keräyspisteisiin. Roddick oli aikaansa edellä. 

Vierailija
28/62 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikähän oli syynä että originaali ja kiinnostava myymäläkonsepti muutettiin niin mainstreamiksi mitä se nykyään on. Haluttiin laajentaa kohderyhmää ja asiakaskuntaa? Uudistua uudistumisen vuoksi? Päästä eroon liiallisesta hippimeiningistä? 

Siinä lähti sitten sivussa roima annos persoonallisuutta ja erottuvuutta.  

Vierailija
29/62 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanilja oli ihan klassikko, ja White Musk. Mistä muista tuoksuista piditte?

Vaniljan ohella oma suursuosikkini oli marjainen ja aavistuksen kirpsakka Dewberry. Olin ihan onnessani kun löysin äskettäin Yves Rocherilta samankaltaiselta tuoksuvan hajuveden nimeltä Plein Soleil. Se on mausteisempi versio Body Shopin tuoksusta. 

Muistan Dewberryn! Sitä ei varmaan enää ole.

Ei ole ikävä kyllä enää markkinoilla, joskin luulen että sitä voi tilata kalliilla hinnalla esim. eBaysta. En tiedä onko Body Shopin tuoksuilla niin paljon kysyntää, että joku olisi vaivautunut tehtailemaan niistä feikkiversioita. Eli saattaisi tuurilla saada jopa alkuperäisen tuoksupullon. 

Tuoksut katosivat siinä vaiheessa, kun omistaja vaihtui, otaksun. Onhan siellä niitä spray -pulloja, mutta ei niiden tuoksu ole sinne päinkään kuin niiden aikaisempien.

Vierailija
30/62 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huulirasvoista persikka oli suosikkini ysärillä. Myytiin pienessä lasisessa purkissa. Eipä löydy enää - valitettavasti.

Vierailija
31/62 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Body Shopin perustaja ei varmasti halunnut kaupastaan noin kallista. Milloin menee konkurssiin Suomen myymälät, ikinä ei niissä näy asiakkaita kun ohi kävelee?

Anita Roddickin TBS oli tosiaan aivan eri kauppa kuin nykyversio. Omistajanvaihdoksien myötä hinnat on nostettu pilviin, kaikki ihanat ja toimivat klassikkotuotteet heivattu valikoimista ja tuotteiden tuoksut vaihdettu tosi muovisen oloisiin. Aikoinaan olin Body Shopin vakioasiakas, mutta en enää. 

Ai, siinä on käynyt niin. Surullista.

L'Oreal osti Body Shopin jo v. 2006 eli 15 v sitten ja myi sen eteenpäin luonnonkosmetiikkafirma Naturalle muutama vuosi sitten.

Vierailija
32/62 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mennyttä on, kuin Tiimari.

Tässä toinen esimerkki jossa tuotevalikoima sössittiin ja joutui konkurssiin.

Nyt sitten Suomeen tullut Tiger ja joku toinen ulkomainen ulkomainen vastaava kauppa.

Seppälälle kävi samoin.

Vierailija
33/62 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oceanus -tuoksu!! Eka sinkkukesä Helsingissä, kuumaa, prätkäpojan tapailua... Nykyäänkin tykkään vesituoksuista kuten Issey Miyake, Aqua di Gioia, Kenzo... Oceanusta ostaisin jo muistojen takia 😍

Vierailija
34/62 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rooma-tuoksu. https://www.fragrantica.com/perfume/Yves-Saint-Laurent/Paris-94.html väittää että se muistuttaa tätä Yves Saint Laurent Paris.

Vierailija
35/62 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rooma-tuoksu. https://www.fragrantica.com/perfume/Yves-Saint-Laurent/Paris-94.html väittää että se muistuttaa tätä Yves Saint Laurent Paris.

Väärä osoite edelliseen. Tässä väitetään https://www.fragrantica.com/board/viewtopic.php?id=169253

Vierailija
36/62 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kaipaan niitä ihania kylpykuulia!

Vierailija
37/62 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Shea on valikoimassa ja tykkään. Paras hiuksille oli parapähkinä.

Vierailija
38/62 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä kaipaan niitä ihania kylpykuulia!

Nekin olin unohtanut! Mitkä tuoksut!

Vierailija
39/62 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rommirusina huulirasva muistoissani.

Vierailija
40/62 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös imago on muuttunut. Töihin palkataan vahvati meikattuja kosmetologeja. Työpaikkailmoituksissa oikein etsitään kosmetologeja. TBS onkin edelleen ei eläimillä testattuja totteita, mutta ei mikään 100 % luonnontuotefirma. En ole jaksanut seurata tuotteiden sisältöjä enää.