Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Annatteko yläkouluopelle joululahjan?

Vierailija
16.12.2014 |

Eli viekö lapsenne vielä yläkoulussa luokanvalvojalle lahjan? Mikä mahtaa olla tapana? Lapseni aloitti tänä syksynä yläkoulun ja en tiedä käytännöistä.
Mikä kaupunki?

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymys on paljon perheen tasosta. Itse kasvoin roskasakissa ja muistan kuinka muut lapset antoivat opettajille kukkia. Lienee sanomattakin selvää ettei minun perhe.

Vierailija
2/33 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, kun näköjään jotakuta muutakin kiinnostaa, kun nosti.
Kertokaa nyt, miten menettelette!
ap

Vierailija
4/33 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yläkoulun opettajana vastaan, ettei yläkoulussa enää ole tapana antaa lahjaa. Jos haluaa jotain (hyvin pientä ja halpaa) antaa, se annetaan ysiluokan kevätjuhlassa. Muutoin jouluna ja keväällä voi antaa kortin tai laittaa hyvän joulun toivotuksen Wilmaan, mikäli jotenkin haluaa muistaa luokanvalvojaa tai muuta sellaista opettajaa, jonka on tuntenut auttaneen lasta erityisesti. Mukavaa olisi muistaa esim. erityisopettajaa, jos lapsi on ollut paljon erityisopetuksessa. Heillä kun ei ole omaa valvontaluokkaa, niin he eivät koskaan saa mitään joulutoivotuksia ja kiitoksia, vaikka he tekevät hyvin paljon työtä oppilaiden hyväksi.

Näin siis normaaleissa yläkouluissa. Sitten on tietysti erikseen nämä superrikkaiden koulut, joissa annetaan av:n mukaan opettajille pullo kalleinta skumppaa ja viidensadan euron lahjakortti kylpylään.

Vierailija
5/33 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tiedosta. Missä kaupungissa olet?
Kirjoittakaa vielä muutkin!

Vierailija
6/33 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäistä ja viimeistä kertaa olen ostamassa kukkia tms. lapseni kahdelle opettajalle. Lapseni on heillä.

Vierailija
7/33 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan kukkia ja lahjoja. Enemmän kuitenkin kevätjuhlassa kuin jouluna. Saan lahjuksia muiltakin kuin heiltä, joiden luokanvalvoja olen. Olen kiitollinen.

T. Yläkoulun aineenope, keskikokoinen kaupunki, 500 oppilaan yläkoulu. Työssä viidettätoista vuotta, kuudes vuosi samassa koulussa.

Vierailija
8/33 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsitykseni mukaan ei ole kovin yleistä yläkoulussa enää. Ysin keväällä varmasti eri juttu.

Vierailija
9/33 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 18:28"]

Kiitos tiedosta. Missä kaupungissa olet? Kirjoittakaa vielä muutkin!

[/quote]

Vitonen on Porista.

Vierailija
10/33 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näköjään toinen ope ei ole saanut ja toinen saa. Lieneekö kaupunkikohtaista nuo tavat.
Kertokaa lisää kokemuksianne ja miten itse toimitte.
Ap

Vierailija
11/33 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

käytäpä sitä tervettä järkeä! Tuskin kukaan tervejärkinen opettaja loukkaantuu pienestä muistamisesta! Suklaarasia, kukka, kynttilä tai mikä muu tahansa olisi minusta ihana saada. T. Yläkoulun opena 19 vuotta

Vierailija
12/33 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 18:53"]käytäpä sitä tervettä järkeä! Tuskin kukaan tervejärkinen opettaja loukkaantuu pienestä muistamisesta! Suklaarasia, kukka, kynttilä tai mikä muu tahansa olisi minusta ihana saada. T. Yläkoulun opena 19 vuotta
[/quote]

Toisaalta kukaan ope ei loukkaannu, jos ei saa lahjaa. Yksikään noista lahjoista ei olisi toivottu tänne. Mies ei kestä kukkia allergiansa takia, minä taas en maitoa suklaassa, ja kynttilöitä ei vaan polteta. Toivoisin oppilaan käsin kirjoittamaa henkilökohtaista kiitoskirjettä.

T. toinen yläkoulun ope

Vierailija
13/33 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen 7-luokalla ja aika homma olisi ostaa ja antaa hänen kaikille opettajille lahja..niitä pettajia kun on luokanvalvojan lisäksi ainakin 8-10kpl...eli 3 eri kielen opettajat, muut aineet, luokanvalvoja jne. Eli varmaankin laitan Wilmaan yhteisen viestin kaikille poikaa opettaville. Alakoulun puolella ostimme joka joulu ja kevät opettajalle lahjan ja niille parille kielen opettajalle myöskin.

Vierailija
14/33 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, eipä kai kukaan pahastu lahjasta, mutta haluaisin toki toimia niin kuin on tapana. Pitäisihän minun sitten jatkossa toimia samoin kuin nyt. Olisihan se outoa, jos nyt ostaisin ja myöhemmin en enää.
Kirjoittakaa lisää!
ap

Vierailija
15/33 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tapana yläkoulussa, minun lapset ei ole halunneet viedä eikä kuulemma "kukaan muukaan" vie. Kotka.

Vierailija
16/33 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko vielä tietoja.

Vierailija
17/33 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän koulussa jotkut tuo luokanvalvojalle jotain,toiset ei.Itse olen ollut todella ilahtunut muistamisista,oli se sitten oppilaan tai vanhemman hyvän joulu toivotus,kortti tai kukka.Koskaan en ole ajatellut,että voi kun tuokin toi taas suklaata.Ihmetyttää täällä kommentoivat opet,jotka kehtaavat valittaa saamistaan lahjoista.Toisaalta en kyllä pidä yhtään huonompana niitä,jotka eivät tuo mitään.Meilläkin kolme lasta ja jokaista harrastuksenohjaaja ei voi muistaa.Opelle viedään jotain pientä.

Vierailija
18/33 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näköjään kovasti tuntuu vaihtelevan. Hankalaa.
Ap

Vierailija
19/33 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma lapsi vie suklaata kaverinsa kanssa yhteisesti. Se on ollut tapana ala-asteelta saakka. Tuskin yläasteen opettajia kiitetään tarpeeksi. Useammat luokan oppilaat vie jotain pientä. 

Vierailija
20/33 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, teet niin kuin lapsesi haluaa tehdä. Minulle kerran eräs poika toi lahjan jouluna ja tokaisi heti ensimmäisenä että äiti pakotti. Rehellisesti tuli niin paha mieli jopa pojankin puolesta. Ei minua pidä lahjoa väkipakolla. Jos lapsi kokee, että opettaja ei ole tehnyt hänen eteensä yhtään mitään, niin sitten sitä lahjaa ei hankita. Lapsestahan tässä on kyse.

Olen ollut 20 vuotta opettajana, ja joka vuosi on muutama oppilas tuonut joululahjan ja keväällä sitten jotain pientä. Muutaman kerran on tuonut joku ihan toisen luokan oppilas kukan, ja se on lämmittänyt kaikista eniten. En pidä pakkomuistamisista, ja kun oppilas tuo ihan itse valitsemansa lahjan/kukan vain siksi, kun on arvostanut minua opettajana, on se ollut se tärkein asia, jota muistelen vieläkin.

Mieluummin siis ei lahjaa kuin nyrpeä oppilas tuomassa jotain väkipakolla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan seitsemän