Hautajaiset
Mitä 1vlle päälle hautajaisiin. Kaapista löytyy valkoinen kauluspaita ja tummanharmaa neuletakki. Entäs housut? Anoppi oli ostanut kirpparilta jonkun mustan kokopuvun missä on joku valkoinen etumus ja rusetti (piirrettynä) siis ihan kauhea viritelmä. Pelleasu mielummin kuin hautajaisiin. Haudan lepoon saatetaan lapsen isoisoisä.
Kommentit (16)
Ei tuon ikäisen tarvitse kokomustaan pukeutua. Kauluspaita, neuletakki ja vaikka farkut ihan ok.
Pitääkö sitä lasta sinne edes raahata?
Jotkut tummat housut lisäksi, niin tuo on hyvä asu. Farkutkin menettelee, mikäli eivät ole perussiniset vaan esim. harmaat tai mustat.
Valkoinen paita ja harmaa neuletakki oikein hyvät. Jalkaan uudet farkut tai samettihousut, väri t.sin, harmaa tai musta. Miksei mustat velourhousut tai -haalarit myös. Rusetti on pienellä pojalla söpö, t.sin, musta tai harmaa, t.pun hillitty voisi myös sopia.
Mun mielestä farkut ei käy, mutta tummat kangashousut kyllä. Valkoinen paita ja neuletakki on hyvä.
Lasten ei ole niin väliä mitkä vaatteet on. Itse olen kyllä koittanut katsoa että on tummaa, esim punaiset pipot ja asusteet jättänyt suosiolla kotiin. Meillä tosi vaatteita on pilvin pimein mistä valita. Kirpparriltakin löytyy hyviä vaatteita, ei tarvitse ostaa uusia kaupasta.
[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 17:17"]
Pitääkö sitä lasta sinne edes raahata?
[/quote]
Miksi ei? Lapset kuuluu perhe- ja sukujuhliin ja minusta on aina piristävää jos on pikkuisia juhlissa. Hautajaisissa omalla tavallaan piristävät surullista tunnelmaa. Oman isäni hautajaisissa serkun poika lauloi isoon ääneen Puuha-Peteä kun muut lauloivat virttä jne. Alkoi naurattaa vaikka samalla itketti. Vanhemmat yrittivät suhista pojalle että olisi hiljaa mutta mua ei ainakaan haitannut yhtään. ohis
Housuina mulle ainakin menis läpi tuon ikäisellä tumman siniset tai mustat collegehousutkin. Yläosa sulla löytyykin.
MIKSI lasta ei voisi hautajaisiin viedä? Kun on isoisovanhemmasta kyse..
Olisin kyllä itse tosi pettnyt jos sukulaiset ei ottais lapsiaan juhliin mukaan. Muutenkin harvoin nähdään.
Tummat siistit collaritkin menee jalassa tuonikäisellä, jos on suora lahje eikä mitään kuvia
[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 17:22"]Tummat siistit collaritkin menee jalassa tuonikäisellä, jos on suora lahje eikä mitään kuvia
[/quote]
Miksei lapselle voi ostaa tilaisuuteen sopivia vaatteita? Collarit ei kyllä sovi ellei lapsi ole konttausikäinen.
Pienet lapset kuuluu hautajaisiin sillä heistä näkyy että elämä jatkuu. Mitkä tahansa tummat housut on ok.
Huh taas palstan tiukkoja sääntöjä. Oikeasti pikku taapero voi olla missä vain siiteissä vaatteissa, kunhan nyt ei kulahtanein body ole. Kukaan ei paheksu vaikka olis farkut ja collegehousut. Pienellä pitää olla hyvä olla vaatteissaan ja sitä paitsi vaatekertoja voi mennä monet jos sotkee vaatteet.
Kiitos vastauksista. H&M:llä olis just tuollasia mustia housuja näköjään, ei farkut mutta siistit.
Ilman muuta menee koko perhe hautajaisiin. Siellä nyt muutenkin on kaikki potentiaaliset lastenhoitajat paikalla. Pappa oli jo niin vanha, 96v ja kovissa tuskissaan viime ajat, että ei siellä niin synkkä tunnelma ole. Papan toive oli jo päästä mummin luo taivaaseen.
Nimenomaan, pienet tuovat iloa ja lohtua hautajaisiin, tottakai mukaan. Tosiaan henkalta löytyy kympillä jotain perus tummia housuja jotka käy ja joille on käyttöä myöhemminkin.
Taapero voi olla missä vaatteissa vain. Paidan ja takin kans esim farkut.