49-vuotias, 19- ja 5-vuotiaiden lasten äiti vastailee kysymyksiinne!
Kommentit (18)
Tulitko luomusti raskaaksi toisella kertaa? Oliko pitkään yritystä? Vai yllärivauva? tv: 42vee joka haaveilee vauvasta vielä.
[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 17:35"]
Miten paistat kinkun?
[/quote] Perinteisellä ohjeella. :)
[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 17:36"]
Tulitko luomusti raskaaksi toisella kertaa? Oliko pitkään yritystä? Vai yllärivauva? tv: 42vee joka haaveilee vauvasta vielä.
[/quote] Tulin luomusti raskaaksi ja yritystä oli 8kk ajan. Esikoisen kohdalla 6kk. Ihan toivottu vauva oli ja olin 43-vuotias sillon kun toisen kerran raskaaksi tulin, 44-vuotiaana synnytin, joten hyvin sulla on vielä toivoa. :) Esikoista aloin odottamaan 29-vuotiaana.
Oletko ollut toisen kanssa huomattavasti väsyneempi? Tuntuuko ikääntyminen? Itsestäni tuntui että vanhenin vuoden äitiyslomalla 10 v ja olin silloin 30 v.
[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 17:45"]
Onko lapsilla sama isä?
[/quote] On ja hän on saman ikäinen kun minäkin. :)
Tiesithän, että vanha isä lisää merkittävästi lapsen riskiä sairastua psyykkisesti (esimerkiksi kaksisuuntaiseen mielialahäiriöön)? Toivottavasti pojan isä ei ole sinua vanhempi.
[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 17:49"]
Oletko ollut toisen kanssa huomattavasti väsyneempi? Tuntuuko ikääntyminen? Itsestäni tuntui että vanhenin vuoden äitiyslomalla 10 v ja olin silloin 30 v.
[/quote] Kyllä olen ja kyllähän se tuntuu, luonnollisesti, mutta ei kuitenkaan niin paljon ettenkö jaksaisi äiti olla ja rakastaisi molempia lapsiani yli kaiken! :)
Onko sinulla jokin varasuunnitelma poikasi varalle, jos isän kanssa kuolette alle kuusikymppisinä (joka ei ole ihan tavatonta). Siskoko huolehtii?
[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 17:50"]
Tiesithän, että vanha isä lisää merkittävästi lapsen riskiä sairastua psyykkisesti (esimerkiksi kaksisuuntaiseen mielialahäiriöön)? Toivottavasti pojan isä ei ole sinua vanhempi.
[/quote] Ei ole. Minä olen miestäni 2kk ja 6pvä vanhempi. :)
Laita toki perusteita ja faktatietoa kehiin, miksi se lisää riskiä sairastua esim. siihen kaksisuuntaiseen mielialahäiriöön!
Ainakin tähän asti, molemmat lapsistamme ovat onneksi saaneet olla ihan terveitä. Toivottavasti myös tulevaisuudessa. :)
Väsytkö koskaan 5v:n touhuihin ja tohinoihin? Itse 48v ja lapsenlapset 5v, 3v ja 2v. Kyllä on mummosta puhti pois, kun pikkuset on ollut hoidossa.
Mun 45 v kaveri sai just toisen lapsensa. Kaikki ei mummoudu 35 v täytettyään ja lakkaa elämästä.
Ettekö halunnut toista lasta aiemmin vai miksi näin pitkä ikäero? Oliko keskenmenoja tässä välissä?
[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 17:53"]
Onko sinulla jokin varasuunnitelma poikasi varalle, jos isän kanssa kuolette alle kuusikymppisinä (joka ei ole ihan tavatonta). Siskoko huolehtii?
[/quote] Kyllä se sisko olisi luultavasti se joka huolehtisi. :) mutta eipä olla tuollaisia varasuunitelmia edes mietitty, koska ei todellakaan ajatella vauhkomaisesti että kuollaan todennäköisesti huomenna... Niin kun kukaan normaali ja onnellinen ihminen ei ajattele, vaan se katsoo innolla tulevaisuuteen ja odottaa mitä se tuo tullessaan. Jos kuolemaa noinkin tarkasti miettii, kuulostaa ehkä vähän masentuneen puheilta... Ja sekin että kuoltaisiin miehen kanssa samaan aikaan, on hyvin epätodennäköistä, kun meistä toinen ensiksi kuolee niin aletaan sitten paremmin miettiä näitä asioita ja järjestelemään ja riippuen tietysti myös, minkä ikäinen poika sillon on.
Ja vaikka satuttaisiin kuolemaan samaan aikaan esim. jossain kolarissa, niin uskon kyllä siihen vakaasti, että asioilla on tapana järjestyä ja pojalle varmasti hoito löytyy! Siskon kautta tai sitten jonkun muun sukulaisen. Se on ihan varma se, ei epäilystäkään.
Jollekin valopäälle tiedoksi, ihmisiä kuolee nuorena, jopa lapsia kuolee
[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 17:54"]
Laita toki perusteita ja faktatietoa kehiin, miksi se lisää riskiä sairastua esim. siihen kaksisuuntaiseen mielialahäiriöön!
Ainakin tähän asti, molemmat lapsistamme ovat onneksi saaneet olla ihan terveitä. Toivottavasti myös tulevaisuudessa. :)
[/quote]
http://www.hs.fi/terveys/a1393468772196
Jälkimmäisestä lauseesta olen toki samaa mieltä.
Noh, tuleekos niitä kysymyksiä? :)