Joko olet ostanut SUPERBAKTEERIKINKUN S-Ryhmän kaupasta?
Kannattaa kiertää KAUKAA!
http://yle.fi/aihe/artikkeli/2014/12/15/s-ryhma-viisveisasi-superbakteerista
Kommentit (59)
[quote author="Vierailija" time="17.12.2014 klo 13:24"]
[quote author="Vierailija" time="17.12.2014 klo 13:16"]Oletteko muuten huomanneet, että S-kaupan maksetut bonukset [/quote] Verrattuna Lidliin, niin joo. Mut joku K ryhmä onkin sitten kevyesti 10-20 % kalliimpi.
[/quote]
Ei muuten pidä paikkaansa: K-ketjussa on erittäin hyviä ruokatarjouksia solkenaan; kun niitä käyttää, niin Ässä on kaukana horisontissa. Olen vertaillut ruokaostoksia aina silloin tällöin, sillä reilun parin tonnin ruokaostoksissa vaikutus on todella merkittävä!
[quote author="Vierailija" time="17.12.2014 klo 13:16"]
Oletteko muuten huomanneet, että S-kaupan maksetut bonukset nykäistään kuluttajilta pois korkeampina hintoina! Esimerkiksi elektroniikka on taivaallisen hintavaa eikä ruokatarjouksetkaan kovin käytännöllisiä ja arkipäivää palvelevia ole.
Itse otan huomioon kokonaisedullisuuden ja se ei onnistu käyttämällä ketjupalveluja, vaan googlaamalla: jo yhdessä isommassa ostoksessa tienaat bonukset jopa viisinkertaisena, joten älkää menkö halpaan bonuskusetuksessa!
[/quote]
Isoilla ketjuilla on omat juonensa kartellien säilyttämiseen, joten toivon, ettemme itse omalla kulutuskäyttäytymisellämme ole tekemässä itsellemme karhunpalvelusta!
Ei kai teistä kukaan ole niin tahvo, että keskittää muutaman kymmenen egen bonuksen takia ostoksensa johonkin ässään?! Kun voi säästää pienellä vaivalla googlettamalla satasia!!
Pari vuotta sitten huomasin minäkin tuon ns. "bonusedun". Enpä ole sen koommin bonuksia enää keräillyt, vaan ottanut rahat suoraan kouraan jo ostosvaiheessa vertailemalla tuotteiden hintoja netissä. Laskujeni mukaan olen säästänyt tänä aikana pitkästi kolmatta tonnia, bonuksina olisin saanut jonkun hikisen satasen, joten oma aktiivisuus on tässä hommassa puhdasta säästöä.
Mikähän aivopiintymä tuo on, että juuri kinkkua pitää olla jouluna?! Perinteillä ei yksistään voi perustella, koska ne on muuttuneet paljonkin vuosikymmenten saatossa.
Ostan sit kalkkunaa tai kalaa ja sitten vaan laatikoita. Kyllä muakin ihmetytti toi S-ketjun asenne. Ei ihan kiva sillä ei sen mrsan kanssa leikkimistä siltikään ole vaikka se kypsennettäessä kuoleekin. Sitä voi olla vaikka haavoja käsissä kun koskettelee raakaa lihaa. Mulla on lähes aina talvisin kun on niin kuivaa.
[quote author="Vierailija" time="17.12.2014 klo 15:28"]
Ostan sit kalkkunaa tai kalaa ja sitten vaan laatikoita. Kyllä muakin ihmetytti toi S-ketjun asenne. Ei ihan kiva sillä ei sen mrsan kanssa leikkimistä siltikään ole vaikka se kypsennettäessä kuoleekin. Sitä voi olla vaikka haavoja käsissä kun koskettelee raakaa lihaa. Mulla on lähes aina talvisin kun on niin kuivaa.
[/quote]
Totta, itsekin ajattelin kalkkunaa nyt ainakin laittaa. En mäkään tota asennetta ymmärrä. Minusta vaan tuntuu, että kuluttajavalistuksella on tässä maassa vielä paljon työsarkaa!
Niin, no eihän se ketjun mielestä ole riski, vaan kiva tuottohan niillä vaan pyörii mielessä joka kilosta, varsinainen riski siirretään kuluttajalle, josta taas tää ketju ei välitä paskan vertaa! Toteaa vaan, ettei ole vaarallinen ellet raakana syö, mutta entä raa´an lihan käsittelyt ja kaikki astiat ja tasot, mieletön riski!
Olettehan myös ottaneet huomioon sen, että kauppojen asiakkaina on paljon MRSA-kantajia, jotka eivät välttämättä huolehdi käsihygieniastaan lähellekään riittävästi. Niinpä esim. HeVi-osaston tuotteet (tai mikä tahansa muu kosketeltu tuote) ovat kontaminoituneet. :)
[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 18:12"]
Olettehan myös ottaneet huomioon sen, että kauppojen asiakkaina on paljon MRSA-kantajia, jotka eivät välttämättä huolehdi käsihygieniastaan lähellekään riittävästi. Niinpä esim. HeVi-osaston tuotteet (tai mikä tahansa muu kosketeltu tuote) ovat kontaminoituneet. :)
[/quote]
Juu, mutta ihan tieten tahtoen, nei tack!
Olen s-ryhmän kaupassa töissä. Seuraavana päivänä, kun näistä MRSA-kinkuista oli juttua telkkarissa ja lehdissä, yksi asiakas tuli heti aamusta kauppaan ja halusi ostaa meidän kaikki tanskalaiset kinkut. Vähän ihmeteltiin, mutta tosissaan se oli. Kolme täyteen lastattua kärryllistä tanskalaisia joulukinkkuja se osti. Onneksi saatiin tukusta vielä lisää kinkkuja, koska niitä on mennyt enemmän kuin koskaan ennen. Kai ne oikeasti on jotain keräilykappaleita...
Joo ei. Meillä loppui sianlihan syönti nyt kokonaan.
Tääsä ei nyt ole ongelmana se että kovassa lämmössä superpöpö häviää vaan se että kauppa myy tavraa josta käsiin ja veitsiin voi valmistettaessa tarttua superbakteeri josta se sitten leviää koko huusholliin ja muihin ihmisiin.
Vai että ei riskiä. RISKI ON SUURI.
Nimim. asiantuntija
[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 16:50"]
Tääsä ei nyt ole ongelmana se että kovassa lämmössä superpöpö häviää vaan se että kauppa myy tavraa josta käsiin ja veitsiin voi valmistettaessa tarttua superbakteeri josta se sitten leviää koko huusholliin ja muihin ihmisiin.
Vai että ei riskiä. RISKI ON SUURI.
Nimim. asiantuntija
[/quote]
Asiantuntijat ovat kyllä eri mieltä kanssasi:
Asiantuntija sitä ja asiantuntija tätä, so what? En itse ainakaan voi edes koskea kinkkuun, jossa on potentiaalisesti todettu SAIRAALABAKTEERIA! Saati että suuhuni pistäisin, oli sitten vaikka raudansulatusmasuunissa paistettua, piste!
[quote author="Vierailija" time="17.12.2014 klo 13:16"]Oletteko muuten huomanneet, että S-kaupan maksetut bonukset
[/quote]
Verrattuna Lidliin, niin joo. Mut joku K ryhmä onkin sitten kevyesti 10-20 % kalliimpi.