Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

saatiin 100e lahjakortti jouluavustus..

Vierailija
16.12.2014 |

Jee :)

Kommentit (55)

Vierailija
41/55 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
42/55 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

E

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/55 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

me saatiin 30e, mies toissa, ma saan ansiosid. aitiypvrahaa, meilla tosin 7 lasta, se varmaan vaikutti. tosin en odottanu mitaan.. tuo siis srk:n lapsi- ja nuorisotyolta.

Vierailija
44/55 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 16:28"]

[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 16:16"]

Suurin osa miinustaa vaikka ei tiedä yhtään millaiselle perheelle avustus meni.

[/quote]

No jos mies on töissä, niin ei ole mikään erikoisen vähävarainen perhe! Ja äiti vielä äitiyslomalla, eli saa äitiyspäivärahaa. Toista on meidän opiskelijoiden perheillä, jotka eivät saa asumistukea ja opintorahaa tulee 300€/kk tilille. Tämä on sitä oikeaa köyhyyttä, ei vain näy lahjakortteja täällä!

[/quote]

Niin, lainaahan te ette edes suostu ottamaan, koska se pitää maksaa pois?

Vierailija
45/55 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime jouluna meille tuli postissa sossulta se 70€ lahjakortti. Ihmetteln millä perusteella, koska en sossun kanssa ole asioinut vuosiin muuten kuin sen että tapaamis- ja elatussopimukset tehtiin lasten isän kanssa lastenvalvojalla. Olinhan kyllä työtön sillon vuosi aitten, mutta luulen että ois ollu muita, jotka ois enempi sitä rahaa tarvinnu.

Vierailija
46/55 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 20:58"]

[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 16:28"]

[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 16:16"]

Suurin osa miinustaa vaikka ei tiedä yhtään millaiselle perheelle avustus meni.

[/quote]

No jos mies on töissä, niin ei ole mikään erikoisen vähävarainen perhe! Ja äiti vielä äitiyslomalla, eli saa äitiyspäivärahaa. Toista on meidän opiskelijoiden perheillä, jotka eivät saa asumistukea ja opintorahaa tulee 300€/kk tilille. Tämä on sitä oikeaa köyhyyttä, ei vain näy lahjakortteja täällä!

[/quote]

Niin, lainaahan te ette edes suostu ottamaan, koska se pitää maksaa pois?

[/quote]

Pitäiskö toimeentulotukeakin maksella myöhemmin takaisin?

Vierailija
47/55 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 19:25"]Miksi minä, opiskeleva aikuinen sinkku, en saa jouluavustusta? Onko minun jouluni jotenkin vähäpätöisempi kuin muiden?
[/quote]

No kyllä se on pääasia että lapset saisivat joulun. Me aikuiset pärjäämme vähemmällä, ja jos olisit ollut fiksu ja vähän säästänyt!

Vierailija
48/55 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tein työn puolesta lukuisia hakemuksia. Monet ovat tulleet kiittelemään ja kertomaan, että saivat apua. Kriteereitä olivat esim työttömyys, pätkä- tai osa-aikatyö, opiskelija, yksinhuoltaja, suurperhe, perhettä kohdannut sairaus tai muuten äkillisen avun tarve. Mitään tilitietoja ei tarvinnut toimittaa, mutta perheen lupa piti olla.

Mikään pakko minunkaan ei olisi ollut näitä hakemuksia väsätä, jostakin vain sen ajan kaiken kiireen keskellä revin, ehkä sitten joku muu työ jäi siltä päivältä tekemättä. Toivottavasti apu tuli tarpeeseen ja joulumieli moneen kotiin :)

Vierailija
49/55 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 21:15"]

[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 19:25"]Miksi minä, opiskeleva aikuinen sinkku, en saa jouluavustusta? Onko minun jouluni jotenkin vähäpätöisempi kuin muiden? [/quote] No kyllä se on pääasia että lapset saisivat joulun. Me aikuiset pärjäämme vähemmällä, ja jos olisit ollut fiksu ja vähän säästänyt!

[/quote]

Eli vastauksesi kysymykseeni on että minun jouluni on vähäpätöisempi kuin muiden. Kiitos.

Säästäisivät ne lapsiperheetkin jos fiksuja olisivat, tarvitse aina kinuta jotain!

Vierailija
50/55 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 15:54"]

Oi,mistä sellaisen voi saada? Laitoin muutama viikko sitten oman tarinani ja avunpyyntöni fb:n jouluapua ryhmään....ei vastausta.Laitoin vielä varmistuksenkin.Ei ole kuulunut mitään, joten pettymys on valtava. Jäätiin jo viime jouluna ilman niitä perinteisiä herkkuja. Mutta onnea teille, ja hyvää joulun odotusta :)

Eikö kukaan ottanut sinuun yhteyttä Joulua pussi viaton kautta? Minkä numeroiden perhe olet?

Katsoin niitä sivuja ja mielestäni kaikille oli mennyt useampi viesti.

[/quote]

Vierailija
51/55 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 20:51"]

[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 19:44"]

[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 15:57"]

Voi luoja, menkää töihin tai säästäkää. Terkuin työtön lapsiperheen äiti, joka on ihan itse säästänyt rahat ruokaan ja lasten lahjoihin.

[/quote]

Mistäs olet säästänyt?? toivottavasti edellisen työpaikkasi palkasta. jos työttömyyskorvauksista, niin miten se aroaa sossun rahasta?

[/quote]

Sossun? Avustuksia? En ole tämän keskustelun aloittaja, mutta olen taatusti säästän sekä opiskellessa että työttömänä. Enkä koskaan ole saanut mitään avustuksia valtiolta tai vanhemmilta. Olen aivan samaa mieltä: menkää töihin tai opetelkaa itse elättämään lapsenne jos sellaisia hankitte. Uskomatonta laiskuutta ja taloudenpidon huolimattomuutta. AINA voi valinnoilla vaikuttaa. Olen itsekin tullut toimeen 250 eurolla/kk vuokran jälkeen, ostanut ruoat ja vaatteet ja liikennevälineisiin liput. Ei se mukavaa elämää ole, mutta kun tarvitsi ylimääräistä menin töihin. Mitään työtä en ole halveksunut (grillimyyjä, siivooja, kaupan kassa, lehtien jakaja). Nyt olen KTM, mutten todellakaan silti haaskaa turhuuteen. Koskaan ei tiedä miten voi käydä. 

[/quote]

ok, eli mistä olet saanut rahaa työttömänä jos et valtiolta? Et siis ole saanut asumistukea, etkä työttömyyskorvauksia? Mitä rahaa olet sitten säänyt ja mistä olet voinut säästää?

Vierailija
52/55 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko ihan sekaisin? Ihan sama ketä sen kortin saa, olkaamme iloisia että myös vähävaraisten arkea tuetaan. Mekin saatiin kortti, ei anottu vaan tuotiin yllätyksenä. Ei olla lastensuojelun asiakkaita, mä oon äitiyslomalla ja mies jäi nyt isyysvapaalle. 2 lasta, omakotitalo. Kortti saatiin koska kuopus on kovin sairas lapsi ja kokoajan leikeltävänä. Ajetaan joka päivä melkein 200km sairaalan välillä. Elämä on, iloitaan pienistä asioista. Te kylmät sekopäät voitte mennä kotiinne huutelemaan, kehtaattekin toisten jouluiloa turmella.

Vierailija
53/55 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap,täällä! Mies on töissä tulot kyllä vain nettona n.800e/kk osa aika työssä. Ja minä minimi äitiysrahalla! Vuokra 570e ja muut menot niin ei paljoa juhlita! Enkä edes oo kerjänny mitään avustuksia tuli soitto että me saadaan.

Vierailija
54/55 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi vain tyly mielipiteeni, mutta niitä lapsia pitäisi hankkia vain sen verran kuin kykenee elättämään. Eli lapsia hankkiessa joku realistinen arvio siitä, mihin perheen kantokyky riittää. Totta kai elämässä voi tulla vastoinkäymisiä, jotka keikauttavat koko tilanteen päälaelleen. Silloin on ymmärrettävää, että oma arvio on mennyt pieleen. Näissä tilanteissa tukea todella tarvitaan. Ei niin, että ihmiset, jotka eivät ota vastuuta itsestään ja muista, vaativat toisilta tukea. Ja ymmärrän senkin, että meillä ei kaikilla ole yhtä hyvät lähtökohdat. Että esim. työttömien lapsista tulee tutkitusti useammin työttömiä kuin työssäkäyvien lapsista jne. Mutta kun jokainen tietää sen oman tilanteensa siinä vaiheessa kun perhettä perustaa, niin mikä oikeus joillakin on tehdä 5-10 lasta ja odottaa, että yhteiskunta ja lähimmäisapu hoitaa? (Ns. "vahingot" ovat toinen juttu, mutta vahinko ei ole vahinko enää toisella tai kolmannella kerralla...) Meitä on kaksi keskituloista vanhempaa ja kaksi lasta. Arvioisin, että voitaisiin nippa nappa elättää vielä kolmas, jos halutaan pitää kiinni myös lomamatkoista ja muista vapaa-ajan huveista -tosin tinkimistä tulisi varmasti. Mikä oikeus minulla olisi hankkia 5 lasta kun rahat ei siihen riitä?!

Vierailija
55/55 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon saanu diakonilta sekä sossusta jouluisin lahjoja ja lahjakorttia ja lisäksi Jouluapua ryhmästä. Viimeksi alkoi olla jo mietinnässä,että mitä ostamme,kun alkaa olla liikaa,mutta lahjakorteilla voi ostaa säilykkeitä tms. Iloa pitkäksi aikaa.