saatiin 100e lahjakortti jouluavustus..
Kommentit (55)
[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 18:51"]
[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 16:28"][quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 16:16"] Suurin osa miinustaa vaikka ei tiedä yhtään millaiselle perheelle avustus meni. [/quote] No jos mies on töissä, niin ei ole mikään erikoisen vähävarainen perhe! Ja äiti vielä äitiyslomalla, eli saa äitiyspäivärahaa. Toista on meidän opiskelijoiden perheillä, jotka eivät saa asumistukea ja opintorahaa tulee 300€/kk tilille. Tämä on sitä oikeaa köyhyyttä, ei vain näy lahjakortteja täällä! [/quote] Olisit jättänyt ne penikat ryysäämättä, ihan omaa typeryyttäsi koko tilanne. Antakaa lapset pois, te idiootit joudatte hyvin kuolemaan nälkään.
[/quote]
Mukavaa joulua myös sinulle ja onnea vuodelle 2015! :)
Mekin saatiin, vaikka meillä mies käy työssä, itse olen hoitovapaalla. Ja tarpeeseen todella tuli. Saamme myös toimeentulotukea.
Miksi minä, opiskeleva aikuinen sinkku, en saa jouluavustusta? Onko minun jouluni jotenkin vähäpätöisempi kuin muiden?
[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 18:55"]
Luulen tuon työssäkäyvän miehen olevan provojuttu.
[/quote]
Yleensä näissä tapauksissa mies on jossain matalapalkkaisessa hommassa ja lapsia on muutamaa enemmän.
[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 15:57"]
Voi luoja, menkää töihin tai säästäkää. Terkuin työtön lapsiperheen äiti, joka on ihan itse säästänyt rahat ruokaan ja lasten lahjoihin.
[/quote]
Mistäs olet säästänyt?? toivottavasti edellisen työpaikkasi palkasta. jos työttömyyskorvauksista, niin miten se aroaa sossun rahasta?
Me saatiin myös, meillä yhteensä 10 lasta, mä äitiyslomalla ja mies työtön. Mun isompien lasteni oikee isä kuoli lokakuussa, kai me ansaittiin se kortti?
[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 20:31"]
Me saatiin myös, meillä yhteensä 10 lasta, mä äitiyslomalla ja mies työtön. Mun isompien lasteni oikee isä kuoli lokakuussa, kai me ansaittiin se kortti?
[/quote]
lokakuussa nies kuoli ja nyt joo uusi kehissä.....
Mitä ihmeen JOULUavustusta?? Ei mulla ole jouluna sen enempää menoja/kuluja kuin muulloinkaan. Ylensyöntiä ei tarvi rahoittaa. Lapsille voi ostaa muutaman lahjan etukäteen pitkin vuotta, niin joulun alla ei ole ekstramenoja eikä muuta hässäkkää. Suosittelen.
Mitä ihmeen JOULUavustusta?? Ei mulla ole jouluna sen enempää menoja/kuluja kuin muulloinkaan. Ylensyöntiä ei tarvi rahoittaa. Lapsille voi ostaa muutaman lahjan etukäteen pitkin vuotta, niin joulun alla ei ole ekstramenoja eikä muuta hässäkkää. Suosittelen.
[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 16:06"]
Seurakunnasta saa. Joskus neuvoloista jos on vähänvarainen perhe. Myös seurakunnat voi pyytäessä antaa 40e maksusitomuksia ruokaan n. 3 kertaa vuodessa. Sossuilta voi myös kysyä. - kokemusta on
[/quote]
Minä sain maanantaina Diakoniatoimistosta 60e maksusitoumuksen kauppaan. Tuli kyllä tarpeeseen. Olen kyllä todella iloinen :) Menee kokonaisuudessaan nyt jouluna. Meitä on tässä perheessä 2, minä ja lapsi.
[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 16:28"][quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 16:16"]
Suurin osa miinustaa vaikka ei tiedä yhtään millaiselle perheelle avustus meni.
[/quote]
No jos mies on töissä, niin ei ole mikään erikoisen vähävarainen perhe! Ja äiti vielä äitiyslomalla, eli saa äitiyspäivärahaa. Toista on meidän opiskelijoiden perheillä, jotka eivät saa asumistukea ja opintorahaa tulee 300€/kk tilille. Tämä on sitä oikeaa köyhyyttä, ei vain näy lahjakortteja täällä!
[/quote]
Pakko kysyä, miksi ette saa asumistukea? Eipä sillä, että noilla (ja näillä, opiskelija itsekin) tuloilla silti juhlittaisiin, vaikka asumistukea saakin. Ihmettelin vain mistä johtuu?
[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 20:38"][quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 20:31"]
[/quote]
lokakuussa nies kuoli ja nyt joo uusi kehissä.....
[/quote]
Tai ehkäpä lasten isä ei ollut enää kirjoittajan mies? Kas kun näitä erojakin voi nykyään olla. (Täytyy kyllä myöntää, että sama aivopieru oli minullakin eka reaktio ennen kuin tajusin ajatella uusiksi.)
[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 20:48"]
[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 20:38"][quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 20:31"] Me saatiin myös, meillä yhteensä 10 lasta, mä äitiyslomalla ja mies työtön. Mun isompien lasteni oikee isä kuoli lokakuussa, kai me ansaittiin se kortti? [/quote] lokakuussa nies kuoli ja nyt joo uusi kehissä..... [/quote] Tai ehkäpä lasten isä ei ollut enää kirjoittajan mies? Kas kun näitä erojakin voi nykyään olla. (Täytyy kyllä myöntää, että sama aivopieru oli minullakin eka reaktio ennen kuin tajusin ajatella uusiksi.)
[/quote]
isompien lasten oikee isä, eiköhän tuo kerro tyhmemmällekin, että pienemmät ovat nykyisen miehen kanssa ja tuskin niitä lokakuun jälkeen on ehditty tehdä.
Mekin olisimme saaneet 70 euron lahjakortin lapsen kanssa. Jätettiin kuitenkin lunastamatta vaikka tälläinen säälittävä työtön yh olenkin :)
[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 19:44"]
[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 15:57"]
Voi luoja, menkää töihin tai säästäkää. Terkuin työtön lapsiperheen äiti, joka on ihan itse säästänyt rahat ruokaan ja lasten lahjoihin.
[/quote]
Mistäs olet säästänyt?? toivottavasti edellisen työpaikkasi palkasta. jos työttömyyskorvauksista, niin miten se aroaa sossun rahasta?
[/quote]
Sossun? Avustuksia? En ole tämän keskustelun aloittaja, mutta olen taatusti säästän sekä opiskellessa että työttömänä. Enkä koskaan ole saanut mitään avustuksia valtiolta tai vanhemmilta. Olen aivan samaa mieltä: menkää töihin tai opetelkaa itse elättämään lapsenne jos sellaisia hankitte. Uskomatonta laiskuutta ja taloudenpidon huolimattomuutta. AINA voi valinnoilla vaikuttaa. Olen itsekin tullut toimeen 250 eurolla/kk vuokran jälkeen, ostanut ruoat ja vaatteet ja liikennevälineisiin liput. Ei se mukavaa elämää ole, mutta kun tarvitsi ylimääräistä menin töihin. Mitään työtä en ole halveksunut (grillimyyjä, siivooja, kaupan kassa, lehtien jakaja). Nyt olen KTM, mutten todellakaan silti haaskaa turhuuteen. Koskaan ei tiedä miten voi käydä.
Olen ollut työtön vuosia aikoinaan mutta ei oo tarvinnut olla leipäjonossa enkä ole anonut lahjakortteja.
Luulen tuon työssäkäyvän miehen olevan provojuttu.