saatiin 100e lahjakortti jouluavustus..
Kommentit (55)
Oi,mistä sellaisen voi saada? Laitoin muutama viikko sitten oman tarinani ja avunpyyntöni fb:n jouluapua ryhmään....ei vastausta.Laitoin vielä varmistuksenkin.Ei ole kuulunut mitään, joten pettymys on valtava. Jäätiin jo viime jouluna ilman niitä perinteisiä herkkuja. Mutta onnea teille, ja hyvää joulun odotusta :)
Voi luoja, menkää töihin tai säästäkää.
Terkuin työtön lapsiperheen äiti, joka on ihan itse säästänyt rahat ruokaan ja lasten lahjoihin.
Seurakunnata saatiin,ei olla fbssä. Mies on kyllä töissä ja minä äitiyslomalla.
Tajusitko muuten, että sen kortin on ihan joku yksityinen seurakuntalainen ostanut omilla rahoillaan. Sitä ei siis ole maksettu jostain seurakunnan yleisistä rahoista. (Ainakin, jos menettely on sama kuin minun seurakunnassani.)
Seurakunnasta saa. Joskus neuvoloista jos on vähänvarainen perhe. Myös seurakunnat voi pyytäessä antaa 40e maksusitomuksia ruokaan n. 3 kertaa vuodessa. Sossuilta voi myös kysyä. - kokemusta on
[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 15:54"]
Mä en ole saanut ikinä mitään.
[/quote]
eikö perhe tai tämä armas kotomaa ole antanut sulle ikinä mitään???? Tuli oikein kurja olo puolestasi, toivon että saat vielä elämässä joskus jotain!
[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 15:54"]
Mä en ole saanut ikinä mitään.
[/quote]
ja vähän ihmettelen yläpeukkuja. Mitä peukutettavaa siinä on, jollei joku ihminen koe saavansa koskaan mitään?
Suurin osa miinustaa vaikka ei tiedä yhtään millaiselle perheelle avustus meni.
[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 16:16"]
[/quote]
No jos mies on töissä, niin ei ole mikään erikoisen vähävarainen perhe! Ja äiti vielä äitiyslomalla, eli saa äitiyspäivärahaa. Toista on meidän opiskelijoiden perheillä, jotka eivät saa asumistukea ja opintorahaa tulee 300€/kk tilille. Tämä on sitä oikeaa köyhyyttä, ei vain näy lahjakortteja täällä!
hienoa että sait. Aina ei apu ja tarve valitettavasti kohtaa,meilläkin on vielä työpaikalla jakamatta lahjakortteja,koska kaikkien asiakkaidemme kriteerit ei täyty ja ei niitä kortteja saa mennä kadulle jakelemaan,jäävät varmaan sitten käyttämättä :(
[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 17:56"]hienoa että sait. Aina ei apu ja tarve valitettavasti kohtaa,meilläkin on vielä työpaikalla jakamatta lahjakortteja,koska kaikkien asiakkaidemme kriteerit ei täyty ja ei niitä kortteja saa mennä kadulle jakelemaan,jäävät varmaan sitten käyttämättä :(
[/quote]
Mitkä ne kriteerit sitten on jos kerta noita kortteja ei voi antaa kelle vaan VÄHÄvaraiselle?
[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 16:28"][quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 16:16"]
[/quote]
No jos mies on töissä, niin ei ole mikään erikoisen vähävarainen perhe! Ja äiti vielä äitiyslomalla, eli saa äitiyspäivärahaa. Toista on meidän opiskelijoiden perheillä, jotka eivät saa asumistukea ja opintorahaa tulee 300€/kk tilille. Tämä on sitä oikeaa köyhyyttä, ei vain näy lahjakortteja täällä!
[/quote]
Jaa no tuo teskti kyllä ilmesty samaan aikaan kun oman kommentin kerkesin jo laittaa.
[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 18:39"]
[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 17:56"]hienoa että sait. Aina ei apu ja tarve valitettavasti kohtaa,meilläkin on vielä työpaikalla jakamatta lahjakortteja,koska kaikkien asiakkaidemme kriteerit ei täyty ja ei niitä kortteja saa mennä kadulle jakelemaan,jäävät varmaan sitten käyttämättä :( [/quote] Mitkä ne kriteerit sitten on jos kerta noita kortteja ei voi antaa kelle vaan VÄHÄvaraiselle?
[/quote]
Minäkin haluan tietää mitkä ne kriteerit on. Eikö se riitä, että ei ole riittävästi rahaa?
Me myös odotellaan että saadaanko lahjakortti vai ei. Siitä olisi suunnattomasti apua kun raha-asiat ovat täysin sekaisin.
Ainniin, aikaisempina vuosina meidän perheeltä on mennyt paketteja esim. Joulupuu-keräykseen. Niin vaan tilanteet voivat muuttua.
Mun naapurissa asui kerran pelastusarmeijan mummo ja tuli tarjoamaan mulle pelastusarmeijan pakettia, kun oli jäänyt yli. Ei mulla ollut pokkaa ottaa, vaan sanoin, että kyllä se varmaan kuuluu jollekin, joka enemmän tarvitsee. Olimme talossa lapsiperhe, vuokralla ja meillä oli vanha auto, joten oli kai ajatellut, että olemme vähävaraisia. Emme olleet, vaan säästimme asuntoon ja meillä oli ihan hyvät tulot.
Toivottavasti tuli tarpeeseen. Mekin saatiin 70 € lahjakortti, toivat ihan kotiin asti. Vielä samana aamuna neuvoteltiin miehen kanssa, että kumpi lainaa ensi viikolle ruokarahaa.