Miksi yksinäisillä on oikeus valittaa?
Minun lähipiirissäni on yksinäinen ihminen joka aina jaksaa v.ttuilla minun kavereista, minun sosiaalisuudesta? Olen häntä monta vuotta tavannut, nähnyt, auttanut...mutta mikään ei riitä. Olen kiireinen työssäkäyvä, harrastavat kouluikäiset lapset, harrastan itse, ja mulla on aika paljon kavereita. En vaan ehdi viettää hänen kanssaan aikaa niin paljon kuin haluaisi ja tuntuu että saan siitäsyyllisyyttä, hänen hyvinvointinsa tuntuu olevan välillä kiinni minun näkemisestäni. Eikö sille yksinäisyydelle voisi yrittää tehdä itse jotain? HARRASTAA? Pyytää työkavereita jonnekin? TAI JOTAIN? Miksi pitää aina valittaa "sun pitää ymmärtää kun oon yksin".
Kommentit (20)
Ehkä ei kannattaisi alkaa säälistä ystäväksi. Nyt tuo vastapuoli saa sinulta ristiriiraisia signaaleja ja on niistä sekaisin.
Mulla kans yksinäinen ystävä, olen auttanut häntä mm. sairastaessaan käynyt kaupassa ym, no itse satuin oleen viikonlopun oksennustautisen poikani kanssa kotona, kun mies oli reissussa, ja kysyin kauppa-apua, niin eipä joutanut tulla, vaan mainitsi nimeltä muita kavereitani. Siihen loppui sen yksinäisen paapominen.
Minä en ollut säälistä ystävä vaan ihan aidosti. Ja olen ollut ja pysynyt ystävänä, mutta ainanen yksinäisyyden valitusvirsi jo kyllästyttää ja saan kuulla omasta elämästäni nykyään jatkuvasti. Miksei tee sille yksinäisyydelle jotain? -ap
Miksi et esittele sitä muille kavereillesi ja ota mukaan tapaamisiin? Jos kerran on oikeasti hyvä ystävä. Aikuisen on muulla tavalla vaikea saada ystäviä kuin esittelemisen kautta
[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 08:27"]
Miksi et esittele sitä muille kavereillesi ja ota mukaan tapaamisiin? Jos kerran on oikeasti hyvä ystävä. Aikuisen on muulla tavalla vaikea saada ystäviä kuin esittelemisen kautta
[/quote]
Koska on aikanaan koittanut sabotoida minun ja erään kaverini välit, sen jälkeen yritti kääntää minut tätä vastaan aj ystävystyä itse. En halua draamaa lisää. -ap
[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 08:29"]
[/quote]
Koska on aikanaan koittanut sabotoida minun ja erään kaverini välit, sen jälkeen yritti kääntää minut tätä vastaan aj ystävystyä itse. En halua draamaa lisää. -ap
[/quote]
Ja väität, ettet anna ristiriitaisia signaaleja? Asenteesi tätä "ystävää" kohtaan ei ainakaan ole aito asenne ystävää kohtaan. Minkä ikäisiä olette? 14v?
Jos sulla on yksi sekopäinen yksinäinen ystävä niin älä yleistä. Jos hän ei olisi yksin hän keksisi jonkun muun syyn valittaa.
Vapaassa maassa kaikilla on oikeus valittaa, ja hyvä niin. Mutta sinulla ei ole velvollisuutta kuunnella niitä valituksia. Voit varmaan sanoa ystävällesi, miten hänen käytös rasittaa.
Juu olen sanonut ja tein aikanaan virheen. Ihan tosissani yritin pelastaa hänet yksinäisyydeltä mutta ku homma meni siihen että minulla ei olisi muuta elämää saanut ollakaan niin heräsin että kyllä hänen pitää itsekin asioita muuttaa. Voin olla kauhea mutta valitettavasti kaikkea ei pysty toisen puolesta muuttamaan.
[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 08:07"]Minun lähipiirissäni on yksinäinen ihminen joka aina jaksaa v.ttuilla minun kavereista, minun sosiaalisuudesta? Olen häntä monta vuotta tavannut, nähnyt, auttanut...mutta mikään ei riitä. Olen kiireinen työssäkäyvä, harrastavat kouluikäiset lapset, harrastan itse, ja mulla on aika paljon kavereita. En vaan ehdi viettää hänen kanssaan aikaa niin paljon kuin haluaisi ja tuntuu että saan siitäsyyllisyyttä, hänen hyvinvointinsa tuntuu olevan välillä kiinni minun näkemisestäni. Eikö sille yksinäisyydelle voisi yrittää tehdä itse jotain? HARRASTAA? Pyytää työkavereita jonnekin? TAI JOTAIN? Miksi pitää aina valittaa "sun pitää ymmärtää kun oon yksin".
[/quote]
Ei pitänut yläpeukuttaa :/
Eiköhän jokasella ole yksinäisyyteen syynsä
[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 08:29"]
[/quote]
[/quote]
Ystäväsi on narsisti. Valitusvirsi on vain keino kontrolloida sinua säälin avulla...
Kaikilla on oikeus valittaa. Mutta ei kenenkään ole sitä pakko kuunnella enempää kuin jaksaa. Minä sanoisin tuolle tyypille ihan suoraan ne asiat jotka olet sanonut ketjussa, eli että on sen verran paljon muuta nyt elämässä että en ihan kauhean intensiiviseen ystävyyteen nyt pysty. Että jos tarvitsee enemmän, hänen täytyy etsiä itselleen muitakin ystäviä.
Nuo jutut "eikö yksinäisyydelle voi tehdä" jotakin eivät ole kovin helppoja kyllä aina. Yleensä ihmisillä on yksinäisyytensä syyt, eikä ne ole niin vaan helposti poistettavissa. Joku on niin ujo ettei vaan saa lähestyttyä ihmisiä. Jonkun persoona on sellainen että useimmat ihmiset kokevat vastentahtoisuutta tutustua, vaikka tämä henkilö sinänsä olisi sosiaalinenkin. Ja jotkut tosiaan ovat yksinäisyydestään niin tarvitsevia, että jos jonkunkin saavat ihmissuhteeseen kanssaan, tukahduttavat nämä tarpeillaan ja sitten useimmat juoksevat karkuun kun eivät pysty antamaan mitä toinen haluaa.
Kannettu vesi ei kaivossa pysy. Ehkä ystäväsi ei ole valmis luopumaan yksinäisyydestään tai sitten hän ei ole löytänyt sopivaa ystävää. Anna hänelle käytännön vinkkejä, kun valittaa. Tai sitten toteat vaan, että asioista voi tehdä vielä vaikeampia märehtimällä niitä. Kaikelle on ok suruaika, mutta sitten pitää päästä ylös ja eteen päin.
Ymmärrykselläkin on rajansa. Sinun on keskusteltava häen kanssaan vakavasti. Suuttuipa sitten tai ei. Mutta et ole aikuisen ihmisen holhokki. Kerro tuntemuksistasi ja siitä mihin sinä olet valmis ja mihin sinun resursit riittää.
Olen keskustellut ja juuri se tukahduttavuus on ahdistavaa
Etäisyyttä vaan valittajaan. Yksinäisyys on itestäki kii
Yksinäiset on yleensä surkeita valittajia jotka ei näe vikoja itsessään
Hyi