Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

klamydia..

Vierailija
16.12.2014 |

Elikkäs, kuinka monella vaikuttanut lasten saantiin? Ilman kondomia olen harrastanut seksiä vain poikaystävien kanssa ja eka poikaystävä oli kun olin 16 v, nyt olen 21. Ittellä todettiin nyt, kyseinen tauti kyllä testattu joskus 18v eikä sillon ollut. Nyt olen sinkku.

Likainen ja paska fiilis mites nyt? Sanokaa että tälle voi nauraa myöhemmin...

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai nyt edes yhdellä av mammalla on ollut?

Minulla vain hpv joten en tuosta tiedä. Sille voin nauraa.

Vierailija
2/11 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi helevata likainen olet kyllä voi huh huh. Haisetkin varmaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän sinulla ole mitään syytä tuntea itseäsi likaiseksi. Olet saanut sen joltakin, jonka kanssa olet ollut testien jälkeen. Ennen kumin pois jättämistä aina sp-testit... Ei kai tuollaiselle asialle nyt koskaan voi nauraa kuitenkaan.

Vierailija
4/11 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 01:12"]Kai nyt edes yhdellä av mammalla on ollut?

Minulla vain hpv joten en tuosta tiedä. Sille voin nauraa.
[/quote]

Sun kaltaiset naurajat , kiitos teille hpv leviää.

Vierailija
5/11 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti et ole sairastanut sitä kauaa. Hoitamattomana voi aiheuttaa lapsettomuutta. Paranee lääkkeellä.

Vierailija
6/11 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 01:12"]

Kai nyt edes yhdellä av mammalla on ollut? Minulla vain hpv joten en tuosta tiedä. Sille voin nauraa.

[/quote]

Nauratko, jos saat siitä solumuutoksia?

Vierailija
7/11 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 01:20"][quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 01:12"]

Kai nyt edes yhdellä av mammalla on ollut? Minulla vain hpv joten en tuosta tiedä. Sille voin nauraa.

[/quote]

[/quote]

Lapset on jo hankittu ja kohdunpoisto edessä, ihan sama.

Vierailija
8/11 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 01:20"][quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 01:12"]

[/quote]

[/quote]

8/10 suomalaisesta saa hpv jossain vaiheessa elämäänsä, joko oireellisena tai oireettomana. Oireellisessa eli kondyloomassa on se hyvä puoli, että se hpv tyyppi ei tuota solumuutoksia joiden seurauksena olisi syöpä. Syylät ovat ulkonäöllinen seikka joista pääsee eroon oikealla hoidolla. Myös yleisen luulon mukaan syylät ovat valtavia parskaalin näköisiä rykelmiä, mutta harvoin on näin pahoja tapauksia. Yleensä ne ovat vaaleita pieniä kohoumia jotka ovat joko yksittäin tai helminauhamaisina ryppäinä.
90% yli 50-vuotiaista kantaa ainakin yhtä hpv tyyppiä, joillakin on jopa kaksi.
-Gynekologi

Vierailija
9/11 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja sitten vastaus apeelle, klamydia aiheuttaa lapsettomuutta jos se on pitkään ollut hoitamaton. Nyt vaan siis lääkitykset naamaan ja toivotaan, että se ei sitä kolmea vuotta ole ehtinyt jylläämään.

Vierailija
10/11 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 01:16"]

Eihän sinulla ole mitään syytä tuntea itseäsi likaiseksi. Olet saanut sen joltakin, jonka kanssa olet ollut testien jälkeen. Ennen kumin pois jättämistä aina sp-testit...

[/quote]

Hyvä neuvo mutta sp-taudin voi saada siltikin, jos vaikka kumppani käy pettämässä. Joten kannattaa käydä säännöllisin väliajoin testeissä vaikka olisi vakituisessa parisuhteessa jossa kummatkin testattu.

Vierailija
11/11 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 01:32"]

[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 01:20"][quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 01:12"] Kai nyt edes yhdellä av mammalla on ollut? Minulla vain hpv joten en tuosta tiedä. Sille voin nauraa. [/quote] Nauratko, jos saat siitä solumuutoksia? [/quote] 8/10 suomalaisesta saa hpv jossain vaiheessa elämäänsä, joko oireellisena tai oireettomana. Oireellisessa eli kondyloomassa on se hyvä puoli, että se hpv tyyppi ei tuota solumuutoksia joiden seurauksena olisi syöpä. Syylät ovat ulkonäöllinen seikka joista pääsee eroon oikealla hoidolla. Myös yleisen luulon mukaan syylät ovat valtavia parskaalin näköisiä rykelmiä, mutta harvoin on näin pahoja tapauksia. Yleensä ne ovat vaaleita pieniä kohoumia jotka ovat joko yksittäin tai helminauhamaisina ryppäinä. 90% yli 50-vuotiaista kantaa ainakin yhtä hpv tyyppiä, joillakin on jopa kaksi. -Gynekologi

[/quote]

Jos sä kerran olet gyne, niin miksi puhut hpv:sta kuin se olisi vain sukupuoliteitse leviävä virus? Kun suurin osa alatyypeistä ei liity mitenkään seksikontakteihin eikä 80 %:lla ole jotakin kondyloomaa tai solumuutoksia aiheuttavaa virusta vaan mikä tahansa tyyppi yli 100 vaihtoehdosta, joista osa aiheuttaa esim. syyliä sormiin. Kondyloomaa ym. sukupuoliteitse tarttuvaa tyyppiä on noin max. 25 %:lla.