Mitä ajattelisitte aikuisesta ihmisestä, joka ei tiedä, mikä on infinitiivi?
Kommentit (37)
Tiedätkö sinä mikä on regulaattori?
Infinity-uima-allas on sellainen, joka sulautuu horisonttiin. Tämä tieto riittää minulle.
Vierailija kirjoitti:
Tiedätkö sinä mikä on regulaattori?
Säännöstelijä?
Vierailija kirjoitti:
Infinity-uima-allas on sellainen, joka sulautuu horisonttiin. Tämä tieto riittää minulle.
Infinity scarf on sellainen renkaan mallinen kaulahuivi.
En lukiossa oppinut, mitä hyötyä olisi osata banaanikärpästen suora- tai käyräsiipisyys. En tiedä tätäkään. Ihan sama.
On varmaan kuten nykyiset toimittajat eli ammattikirjoittaja jotka käyttävät verbiä tippua kun tarkoittavat pudota, isoa kun tarkoittavat suurta ja pistää kun tarkoittavat laittaa tai panna. Suomenkielen opettaja pystyisi laittamaan hemmetisti punakynää nykytoimittajien juttuihin, miksi ammattikirjoittajien taito on noin huono? Ja jos itse en kirjoita täydellisesti, en ole kirjoittamisen ammattilainen, työ mitä teen ei salli toimittajamaista leväperäisyyttä.
No mikä se on ja mitä teen sillä tiedolla?
Ei varmaan ole opiskellut kieliä.
Vitsailetteko vai olenko erehtynyt? Eikö infinitiivi ole verbin perusmuoto? Vai onko tässä joku vitsi? Vai onko oikeasti montakin yli 15-vuotiasta, jotka eivät tietäisi tuota. Pelottava ajatus. Miten silloin elää läpi elämänsä?
En tiedä, tuskin pitäisin minään. Mitä sinä ajattelet ihmisestä joka ei osaa selittää ykkös- ja kakkostason hypervisorin välillä?
Jotkut eivät ole ollenkaan ns. teoriaihmisiä.
Ei ehkä jää mieleen kyseiset asiat tai muistaa niin kauan kunnes koe on suoritettu.
Vierailija kirjoitti:
On varmaan kuten nykyiset toimittajat eli ammattikirjoittaja jotka käyttävät verbiä tippua kun tarkoittavat pudota, isoa kun tarkoittavat suurta ja pistää kun tarkoittavat laittaa tai panna. Suomenkielen opettaja pystyisi laittamaan hemmetisti punakynää nykytoimittajien juttuihin, miksi ammattikirjoittajien taito on noin huono? Ja jos itse en kirjoita täydellisesti, en ole kirjoittamisen ammattilainen, työ mitä teen ei salli toimittajamaista leväperäisyyttä.
Totta, miten toimittajilla ei ole minkäänlaista ammattiylpeyttä? Kalliiden konsulttien sijaan voisi kysyä ala-asteen opettajan kertomaan miten kirjoitetaan hyvää ja sujuvaa tekstiä.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä, tuskin pitäisin minään. Mitä sinä ajattelet ihmisestä joka ei osaa selittää eroa ykkös- ja kakkostason hypervisorin välillä?
Korjattu.
Ajattelisin että ehkä aika perus.
Muistan koulu ajoilta Allatiivi -Illatiivi - Infitiivi... En kyl tiedä mitä ne on. Adjektiivi, subjektiivi, verbi, objektiivi. Niillä pärjään.
Hyvin selvisin eläkkeelle ilman tämänkin termin sisäistämistä. Ja eläkekin on suomalaisen palkkahaitarin mediaanissa. Että so what?
Ei kiinosta.