Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

19v - tyttö vai nainen?

Vierailija
16.10.2021 |

Onko 19v aikuinen vai vielä lapsi? Entä 20v? Missä se aikuisuuden raja menee?

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon 24 v ja useimmat kutsuu tytöksi...

Vierailija
22/43 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen täysi-ikäisyyden raja oli 25. Ei olisi haitaksi jos olisi vieläkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen. Täysi-ikäistynyt jo ja sietäisi pärjätä omillaan.

Vierailija
24/43 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se oli kylläkin 21, ei 25v

Vierailija
25/43 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen pantavimmillaan. Onneksi sain nauttiakseni tuollaisia reilun tusinan ollessani itse 21-25v (ja toki mukavan määrän myös päälle parikybäisiäkin...)

Vierailija
26/43 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on kai ollut 21 ja 23. En usko, että 25.

Pitäisi olla korkeampi raja kyllä. Suuret kaupat, velkantuminen ym.

Vierailija
27/43 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se oli kylläkin 21, ei 25v

Ameriikassa ehkä, suomessa oli 25

Vierailija
28/43 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko enää miehiä/naisia,tyttöjä/poikia? Ylelläkin juontajat puhuvat mies/nais oletetuista. Mihin tämä maa on menossa?

Vierailija
29/43 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyttö. Mä en ainakaan koe olevani aikuinen vaan vielä keskenkasvuinen, ja mua häiritsee, jos musta puhutaan "aikuisena naisena", koska enhän mä ole sitä vielä. Varmaankin siellä 25+ voidaan jo hyvin puhua aikuisista, mutta ei alle 20-vuotias ole vielä aikuinen

N19

Aikuinen nainen sinä kuitenkin olet ikäsi puolesta. Saat toki tuntea itsesi niin keskenkasvuiseksi kuin haluat, ei siihen ole mitään ikärajaa tai tarkempaa määritelmää muutenkaan.

Vierailija
30/43 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyttö. Mä en ainakaan koe olevani aikuinen vaan vielä keskenkasvuinen, ja mua häiritsee, jos musta puhutaan "aikuisena naisena", koska enhän mä ole sitä vielä. Varmaankin siellä 25+ voidaan jo hyvin puhua aikuisista, mutta ei alle 20-vuotias ole vielä aikuinen

N19

Aikuinen nainen sinä kuitenkin olet ikäsi puolesta. Saat toki tuntea itsesi niin keskenkasvuiseksi kuin haluat, ei siihen ole mitään ikärajaa tai tarkempaa määritelmää muutenkaan.

NineTEEN - tosi aikunen :D Mistä sie tuon revit?

Vierailija
31/43 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuori nainen. Mun äiti sai mut tuon ikäisenä ja ihan suunnitellusti, oli jo naimisissakin tuossa iässä. Oma tytär on nyt 18v. enkä todellakaan toivo hänen saavan lasta vuoden päästä. Sanoo kyllä, että ei halua lapsia, mutta elättelen vielä toivetta että saisi edes yhden. :D Toki oma valintansa eikä ole mun päätettävissä.

Vierailija
32/43 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parhaassa panoiässä oleva nainen tietysti.

Vierailija
33/43 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen 42, ja mun isä kysyy kun menen käymään että "mitä tyttö"? Mä kysyn omalta 20v tyttäreltäni samaa kun hän tulee käymään.

Vierailija
34/43 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N19

Ei se mikään aikuinen nainen ole kun teinityttö!

Vierailija
35/43 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuori aikuinen, opettelee elämään sitä aikuisuutta. Kouluikä ohi, nyt tarvitsee itse alkaa päättämään mitä elämässä haluaa.

Vierailija
36/43 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan olla, että (joidenkin kohdalla) 18 täyttäneelle täysi-ikäisyys on jopa liian varhain, mutta koittakaa kuitenkin nauttia siitä, että olette vapaita päättämään monista asioista joista "ennen vanhaan" vain vanhemmat ja huoltajat saivat päättää. Vaikka täysi-iän varhaistamista kokenut päätös oli poliittinen ja sillä toivottiin vahvistusta äänestäjien riviin, niin olen kuitenkin jopa kateellinen teille koska itse sain kokea sen aikanaan, etten saanut tilaa itsenäisyyden tarpeelleni vaan jouduin salaa etsimään asunnon, työpaikka oli ja  opiskelut jatkuivat sitten iltaopiskeluna.  Jos kotiolot ovat hyvät niin uskoisin, että sinäkin ap saat tukea ja opastusta edelleenkin ja voit epävarmuuksistasi huolimatta kasvaa siihen vaiheeseen jona tunnet, että omat siivet kantaa. En edes kehtaa paljastaa miten vähän rahaa minulle jäi vuokran ja bussilipun jälkeen.  Mitään tukia en saanut jos niitä edes oli, mutta en edes kysellyt.  Kova tahto kuitenkin oli itsenäistyä ja pärjätä. 

Vierailija
37/43 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se nainen on. Johan se on täysi-ikäinen.

Vierailija
38/43 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teini tai nuori aikuinen. Ehkä ennemmin teini.

Vierailija
39/43 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tuohan on virheellinen tieto.  21 oli pitkään ja sitten alennettiin 20 vuotiaaseen.  24 vuotias oli vanhapiika ja jollen väärää tietoa ole saanut, niin joutui maksamaan korkeampaa veroa (vanhanpiian veroa.)  Naisten olisi pitänyt ilmeisesti jo siihen ikään ehtiessään tehdä liuta lapsia. Miesten vanhapoika verosta en tiedä oliko myös heillä.  Kun tuota historiaa miettii, niin kyllä meillä on ollut pahoja (kiusaajia) päättäjinä kautta aikojen.                                                                                            

Olen sanonut miehelleni, että mielestäni olen aina tyttö.  Vähättely ja tytöttely alentavalla tavalla ovat sitten ihan eri juttuja.  Kukapa poika tai mies tykkäisi jos vanhempi väki pojuttelisi.                                                                      

Vierailija
40/43 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö.