Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä jos uudella tapailukumppanilla ero vielä ns kesken?

Vierailija
16.10.2021 |

uusi tapailukumppanini on eronnut 6kk sitten pidemmästä suhteestaan, 39v mies. Ei lapsia, suhde oli avoliitto.

Mies kuitenkin on hetki sitten aloittanut käymään terapiassa exän kanssa yhdessä, jotta exä pääsisi erosta eteenpäin??

Exällä kuulemma katkeruutta ja vihaa miestä kohtaan kun mies halusi erota ja nyt mies yrittää auttaa asiassa terapian avulla. Mitä ihmettä? Uskoisitteko tämän.

Ja kyllä, tiedän erosta on todella vähän aikaa vasta mutta mies on todella ihana.

Kommentit (137)

Vierailija
81/137 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin voihan olla että ovat eronneet ja mies puhuu kaikesta totta. Mun korvaan tää kuulostaa sille että eksä haluaa miehen takaisin ja mies on vähän tossun alla jostain syystä. Ja eksä käyttää näitä miehen syyllisyyden tunteita hyväksi. Ei hyvä. Ja miksi mies haluaa vielä

miellyttää eksää? Onko siis kiltti ja helposti syyllistyvä? Olehan varovainen. Sinun tunteita hänen pitäisi tässä kohtaa ajatella eikä enää eksänsä. Jollain se eksä pitää miestä vielä otteessaan. Nimim vähän samantapaisessa tilanteessa eikä ole hääviä.

Vierailija
82/137 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin voihan olla että ovat eronneet ja mies puhuu kaikesta totta. Mun korvaan tää kuulostaa sille että eksä haluaa miehen takaisin ja mies on vähän tossun alla jostain syystä. Ja eksä käyttää näitä miehen syyllisyyden tunteita hyväksi. Ei hyvä. Ja miksi mies haluaa vielä

miellyttää eksää? Onko siis kiltti ja helposti syyllistyvä? Olehan varovainen. Sinun tunteita hänen pitäisi tässä kohtaa ajatella eikä enää eksänsä. Jollain se eksä pitää miestä vielä otteessaan. Nimim vähän samantapaisessa tilanteessa eikä ole hääviä.

Mies ei ollut suostunut terapiaan suhteen aikana, mutta oli itse ehdottanut terapiaa eron jälkeen. En tiedä sopiiko tämä tuohon että mies haluaa miellyttää eksää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/137 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eroterapiaa olisin itsekin aikoinani kaivannut kun puolisoni halusi irtaantua yli 10 vuotta kestäneestä suhteesta. Lapsia ei ollut. En ymmärtänyt, enkä tavallaan vieläkään näin 6 vuotta eron jälkeen, miksi mies halusi erota.

Ero oli minulle musertava, olin aivan riekaleina todella pitkän aikaa, siis vuosia. Asiaa ja omaa eteenpäinpääsyäni olisi auttanut hurjasti se että olisi eron jälkeen käyty yhdessä puhumassa ammattiauttajan kanssa mikä meni näin perustavanlaatuisesti pieleen. Ehkä mies olisi silloin osannut sanoittaa omaa tilannettaan niin, että minäkin olisin ymmärtänyt.

Ajan myötä ero oli vain hyväksyttävä, mutta en vieläkään ymmärrä eromme perimmäisiä syitä. Olen jo uudelleen naimisissa ja pieni lapsikin. Eksääni en kaipaa, teki mielestäni rumasti suhteemme päättämisen. Mutta aina vaan joskus palaa mieleen mitä ihmettä välillämme tapahtui.

Pidän AP:n kuvaamaa miestä kilttinä. Olisin itse kiitollinen, jos oma puolisoni aikoinaan olisi niin pitkän yhdessäolon jälkeen kokenut tärkeäksi varmistaa, että pärjään ja tarjonnut mahdollisuuksia ymmärtää. AP:n tapailukumppanin toiminta voi olla juuri sellaista, kun näissä tuomiopäivän kommenteissa on annettu ymmärtää. Mutta se voi olla myös merkki armollisesta ihmisestä, joka toivoo ja toimii että myös niillä ihmisillä joiden kanssa matka ei jatkunut, olisi hyvä olla.

Vierailija
84/137 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Red flag

Vierailija
85/137 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan ette nussi niin kaikki ok.

Vierailija
86/137 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse kai niin kyynistynyt ja tullut kohdelluksi huonosti, että olen hyväksynyt täysin sen, ettei selityksiä eroon välttämättä saa. Toinen voi sanoa jotain, eri asia onko se totta vai ei. Ei se mitään auta, se mikä auttaa on se, miten itse asian päättää käsitellä, päästääkö irti ja rakentaa elämänsä uudelleen vai jääkö kiinni menneeseen.

Miksi mies sitten menee eksän kanssa terapiaan jos ei eksää miellyttääkseen / hyvitelläkseen?

Vierailija
87/137 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse kai niin kyynistynyt ja tullut kohdelluksi huonosti, että olen hyväksynyt täysin sen, ettei selityksiä eroon välttämättä saa. Toinen voi sanoa jotain, eri asia onko se totta vai ei. Ei se mitään auta, se mikä auttaa on se, miten itse asian päättää käsitellä, päästääkö irti ja rakentaa elämänsä uudelleen vai jääkö kiinni menneeseen.

Miksi mies sitten menee eksän kanssa terapiaan jos ei eksää miellyttääkseen / hyvitelläkseen?

Keskustelin tänään aamupalapöydässä asiasta miehen kanssa. Hän kuulemma tuntee niin kovaa syyllisyyttä siitä miten eksän jätti ja haluaa nyt auttaa häntä pääsemään yli. Luuli, että ex pääsisi itse asiasta yli mutta kun kuukaudet ovat kuluneet ja näin ei ole käynyt kokee että hänen pitää auttaa siinä.

Ikävän asiasta tekee se, että mies näytti joitakin heidän asiasta käymiään keskusteluja, eikä kait tajunnut että näin mutta mies oli laittanut exälle itse viestin jossa kysyi onko hän pilannut kaiken lopullisesti ja jossa kertoi hänen kaipaavan heidän yhteisiä juttuja. Sanotaanko tällaista jos ei halua enää olla tekemisissä? Eikö tuo juuri ole omiaan saamaan exän kaipaamaan?

Vierailija
88/137 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keskustelin tänään aamupalapöydässä asiasta miehen kanssa. Hän kuulemma tuntee niin kovaa syyllisyyttä siitä miten eksän jätti ja haluaa nyt auttaa häntä pääsemään yli. Luuli, että ex pääsisi itse asiasta yli mutta kun kuukaudet ovat kuluneet ja näin ei ole käynyt kokee että hänen pitää auttaa siinä.

Ikävän asiasta tekee se, että mies näytti joitakin heidän asiasta käymiään keskusteluja, eikä kait tajunnut että näin mutta mies oli laittanut exälle itse viestin jossa kysyi onko hän pilannut kaiken lopullisesti ja jossa kertoi hänen kaipaavan heidän yhteisiä juttuja. Sanotaanko tällaista jos ei halua enää olla tekemisissä? Eikö tuo juuri ole omiaan saamaan exän kaipaamaan?

Ei millään pahalla, mutta ei nyt kuulosta hirveen hyvältä sun kannalta. Miten neuvoisit omaa ystävääsi, joka olisi sun asemassa? Mä neuvoisin nostamaan kytkintä.

Vierailija
89/137 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei millään pahalla, mutta ei nyt kuulosta hirveen hyvältä sun kannalta. Miten neuvoisit omaa ystävääsi, joka olisi sun asemassa? Mä neuvoisin nostamaan kytkintä.

Neuvoisin kyllä ystävääni todella nostamaan kytkintä, se on varma. Ongelma on että itselleni on jo tapailumme aikana ehtinyt muodostumaan voimakkaita tunteita eikä se ole niin helppoa.

Vierailija
90/137 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En uskoisi. 

Ystäväni on tilanteessa jossa mies selittää ettei voi muuttaa yhteisestä asunnosta pois vaikka on eronnut, sillä ex ei halua erota eikä hän halua pahoittaa tämän mieltä. Nyt sitten tapailevat salaa naapurikunnassa ja metsälenkeillä.

Suomeksi sanottuna mies on varattu mutta ystäväni kelpaa piristyspimppinä. Kammottaa katsoa sitä touhua sivusta. Tai siis ei itse touhua, vaan kuunnella rakastuneen kaverin selityksiä ihanasta miehestään.

Apua, mun veli tekee just noin. Nuo metsälenkit varsinkin.

Vierailija
91/137 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
92/137 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suora lainaus mieheltä "haluan vain että kumpikin meistä pääsee jatkamaan omaa elämäänsä"

Minä vastaisin miehelle näin: "Hienoa. Ota yhteyttä sitten kun näin on tapahtunut."

Sitten unohtaisin koko tyypin ja alkaisin etsimään miestä, jolla ero exästä on jo aikaa sitten loppuunkäsitelty.

Vierailija
93/137 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just.

Vierailija
94/137 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teet näin:

Sanot miehelle, että ok, käsittele sinä erosi, niin katsotaan sitten kun olette käsitelleet sen valmiiksi, että tuleeko meistä mitään. 

Mies kysyy että sopisko seksi kumminkin. Tai että hän soittelee. Tai että odotatko rakas minua sitten. Niin näihin kaikkiin sanot että parempi ettei soitella, ja seksiä sitten vasta kun olette kunnolla eronneet, ja joo, voin yrittää odottaa mutta ET LUPAA MITÄÄN. Eli näytät näin miehelle ns. ehdollisia puolivihreitä, sitoutumatta itse kumminkaan mihinkään. 

Totta kai sinulla varmaan on nyt tunteita. Jos miehellä on tarpeeksi tunteita myös, niin eiköhän hän taputtele eroterapiansa varsin nopeasti ja kipitä viereesi. Jos taas ei, niin ei hän ollut se sun prinssi. Eikö niin?

Vierailija
95/137 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eroterapiaa olisin itsekin aikoinani kaivannut kun puolisoni halusi irtaantua yli 10 vuotta kestäneestä suhteesta. Lapsia ei ollut. En ymmärtänyt, enkä tavallaan vieläkään näin 6 vuotta eron jälkeen, miksi mies halusi erota.

Ero oli minulle musertava, olin aivan riekaleina todella pitkän aikaa, siis vuosia. Asiaa ja omaa eteenpäinpääsyäni olisi auttanut hurjasti se että olisi eron jälkeen käyty yhdessä puhumassa ammattiauttajan kanssa mikä meni näin perustavanlaatuisesti pieleen. Ehkä mies olisi silloin osannut sanoittaa omaa tilannettaan niin, että minäkin olisin ymmärtänyt.

Ajan myötä ero oli vain hyväksyttävä, mutta en vieläkään ymmärrä eromme perimmäisiä syitä. Olen jo uudelleen naimisissa ja pieni lapsikin. Eksääni en kaipaa, teki mielestäni rumasti suhteemme päättämisen. Mutta aina vaan joskus palaa mieleen mitä ihmettä välillämme tapahtui.

Pidän AP:n kuvaamaa miestä kilttinä. Olisin itse kiitollinen, jos oma puolisoni aikoinaan olisi niin pitkän yhdessäolon jälkeen kokenut tärkeäksi varmistaa, että pärjään ja tarjonnut mahdollisuuksia ymmärtää. AP:n tapailukumppanin toiminta voi olla juuri sellaista, kun näissä tuomiopäivän kommenteissa on annettu ymmärtää. Mutta se voi olla myös merkki armollisesta ihmisestä, joka toivoo ja toimii että myös niillä ihmisillä joiden kanssa matka ei jatkunut, olisi hyvä olla.

Etkö nyt sitten vieläkään ole tajunnut miksi ex-miehesi halusi sinusta erota?

Ei tartte kun lukea toi jaarittelu, niin selitys on siinä. Väsyi sun ikuisiin ymmärtelyn tarpeisiin varmaan.

Vierailija
96/137 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi, mutta mitä ihmettä? Jos mies laittaa exälleen tuollaisia juttuja, niin ei ihme että exä tarvii terapiaa. Oletko varma että ovat oikeasti eronneet, vai onko kyseessä ennemminkin tauko, jonka aikana miettivät mitä haluavat elämältä?

Ja selvästi miehesi kalastelee exältään vielä tunteita ja välittämistä, joko koska hänellä itsellään on vielä tunteita häntä kohtaan tai sitten hän on sadisti. Sinuna laittaisin pisteen tälle hommalle. Joo, sulle on ehtinyt kehittyä tunteita, mutta ei se siitä helpommaksi mene ja aika isoja red flageja tässä on.

Vierailija
97/137 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt uskot mitä sulle sanotaan. Kukaan oo viel neuvonut jatkamaan miehen kanssa.

Vierailija
98/137 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuh, tuo on parisuhdeterapiaa, ei eroterapiaa. Jos mies olisi hänestä yli ei kyselisi pilasiko kaiken. Lopeta juttu vielä kun se on jotenkuten helppoa

Vierailija
99/137 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuh, tuo on parisuhdeterapiaa, ei eroterapiaa. Jos mies olisi hänestä yli ei kyselisi pilasiko kaiken. Lopeta juttu vielä kun se on jotenkuten helppoa

En saanut pidettyä suutani kiinni tuosta viestistä miehelle vaan avauduin asiasta. Mies selitti asian näin: Tarkoitin onko kaikki pilalla lopullisesti että voisimmeko olla väleissä ja ystäviä exän kanssa.

Hieman kyllä epäilen, kun siinä oli niiden yhteisten juttujen kaipaamisestakin. Luulisi, että olisi selvemmin exälleen ilmaissut sitten että KAVERINA kirjoittelee.

Vierailija
100/137 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmittaa :(

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi viisi