Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä jos uudella tapailukumppanilla ero vielä ns kesken?

Vierailija
16.10.2021 |

uusi tapailukumppanini on eronnut 6kk sitten pidemmästä suhteestaan, 39v mies. Ei lapsia, suhde oli avoliitto.

Mies kuitenkin on hetki sitten aloittanut käymään terapiassa exän kanssa yhdessä, jotta exä pääsisi erosta eteenpäin??

Exällä kuulemma katkeruutta ja vihaa miestä kohtaan kun mies halusi erota ja nyt mies yrittää auttaa asiassa terapian avulla. Mitä ihmettä? Uskoisitteko tämän.

Ja kyllä, tiedän erosta on todella vähän aikaa vasta mutta mies on todella ihana.

Kommentit (137)

Vierailija
61/137 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla ja miesystävälläni oli hyvin samanlainen tilanne, kun tapasimme. Mies oli eronnut hieman aiemmin, mutta kävi exänsä kanssa "eroterapiassa". Ero tapahtui ystävinä ja kummallekin oli tärkeää, että ero hoidettaisiin mahdollisimman siististi, koska heillä oli yhteisiä lapsia.

Olemme olleet miesystäväni kanssa yhdessä kohta kymmenen vuotta, eli kaikki on niin tapauskohtaista.

Tässä taitaakin olla se ero, että on niitä yhteisiä lapsia. 

Lapset ovat tärkeimmät mutta eivät saa määritellä parisuhdetta?

Vierailija
62/137 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla ja miesystävälläni oli hyvin samanlainen tilanne, kun tapasimme. Mies oli eronnut hieman aiemmin, mutta kävi exänsä kanssa "eroterapiassa". Ero tapahtui ystävinä ja kummallekin oli tärkeää, että ero hoidettaisiin mahdollisimman siististi, koska heillä oli yhteisiä lapsia.

Olemme olleet miesystäväni kanssa yhdessä kohta kymmenen vuotta, eli kaikki on niin tapauskohtaista.

Poikkeus vahvistaa säännön.

Vapaita sinkkuja on Suomi täynnä. Miksi niihin (semi-)varattuihin pitää aina sotkeutua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
63/137 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin uskoa tuon terapian, sillä tunnen ihmisiä jotka ovat käyneet ”eroterapian”.

Itseasiassa ajattelen, että se olisi itse kullekin hyödyllistä, että ero käsitellään kunnolla. Monet vaan paahtavat eteenpäin käsittelemättä, koska asiat tuntuvat niin hankalilta ja tuskallisilta. Ja sitten taas jokusen vuoden päästä löydetään itsensä umpikujasta esim. uudessa suhteessa. Jos on varaa, niin ihan oman itsensä takia kannattaisi tällainen terapia käydä.

Eri asia on taas se, että kannattaako olla suhteessa ihmisen kanssa, jolla on ero käsittelemättä. Voisiko vakavan suhteen aloittamista odottaa sen aikaa, että tyyppi on käsitellyt eronsa, ja valmis aloittamaan puhtaalta pöydältä? Ainakin se olisi sinulle itsellesi turvallisinta.

Vierailija
64/137 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
65/137 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ja mun exän ”eroterapia” meni silleen, että kohta meille syntyy uusi vauva.

Vierailija
66/137 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli menitte terapiaan jo eronneina vai eroamassa?

Vierailija
67/137 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oltiin jo erottu.

Vierailija
68/137 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oltiin jo erottu.

Mitä asioita siellä silloin käsitellään?

Kuinka monta kertaa kävitte siellä?

Olitteko käyntien välillä yhteydessä?

Vierailija
69/137 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oltiin jo erottu.

Varmaan n. 10 kertaa? Oltiin yhteydessä myös käyntien välillä. Käsiteltiin lähinnä meidän suhdetta, sen vaiheita ja eroon johtaneita syitä. Alussa asetettiin toki tavoitteet että mitä haetaan jaksolta.

Vierailija
70/137 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oltiin jo erottu.

Varmaan n. 10 kertaa? Oltiin yhteydessä myös käyntien välillä. Käsiteltiin lähinnä meidän suhdetta, sen vaiheita ja eroon johtaneita syitä. Alussa asetettiin toki tavoitteet että mitä haetaan jaksolta.

Mitkä ne teidän tavoitteet oli?

Oliko tavoitteissa siis jo mainittuna erosta ylipääseminen tms?

Vierailija
71/137 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksikään terapeutti ei toimisi noin eli kyseessä on pariterapia. Mies valehtelee sinulle, ap. Pahimmat valehtelijat ovat yleensä juuri niitä, jotka vaikuttavat suhteen alussa todella ihanilta. Ota aikalisä ja pyydä miestä palamaan, kun ero on käsitelty. Minä tein samoin. 8 vuotta on mennyt eikä miehestä ole kuulunut 😂

😄 noin siinä pitää toimia, selvät sävelet. Muuten jää varasijalle ja oma elämä pilalla.

Vierailija
72/137 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me kyllä käytiin terapiassa ennen eroa enkä kyllä ymmärrä miksi terapiaan mentäisiin eron jälkeen. 

Todennäköisesti eivät ole edes eronneet vielä lopullisesti. 

Vierailija
73/137 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekoilin itsekin parisuhdeyrityksissä alta vuoden erosta. Kun itse olin selvillä vesillä, koitin rajata seuralaiset siten, että ovat eronsa jo käsitelleet. Tämä ap:n tapailukumppani selvästi käy vielä eroaan läpi ja työstää asioita uudessa suhteessa. Minä en jaksaisi enää terapeutin osaa.

Vierailija
74/137 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Evät ole eronneet vielä

Vierailija
75/137 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Evät ole eronneet vielä

Miten eivät muka ole eronneet?

-kihlat purettu

-muutettu erilleen

-ilmoitettu että suhde ohi

-oltu pari kuukautta ilman minkäänlaista yhteydenpitoa

Vierailija
76/137 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suora lainaus mieheltä "haluan vain että kumpikin meistä pääsee jatkamaan omaa elämäänsä"

Mieshän jatkaa elämäänsä aika sujuvasti. Paitsi että käy terapiassa ”eksän” kanssa. ”Eksä” ei taida tietää että ovat eronneet?

Vierailija
77/137 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suora lainaus mieheltä "haluan vain että kumpikin meistä pääsee jatkamaan omaa elämäänsä"

Mieshän jatkaa elämäänsä aika sujuvasti. Paitsi että käy terapiassa ”eksän” kanssa. ”Eksä” ei taida tietää että ovat eronneet?

Kyllä ex edelleenkin tietää. Aiempaan viestiin kirjoitin, ovat purkaneet kihlat, muuttaneet erilleen ja olleet välissä useamman kuukauden olematta tekemisissä.

Vierailija
78/137 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä oo kuullutkaan ikinä ennen parista joka menisi yhdessä terapiaan jo erottuaan.

Vierailija
79/137 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

JSS

Vierailija
80/137 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen terapian tarkoitus lienee että pari pysyisi yhdessä, sovittelevat asioita ja jatkavat parina?

Ei terapian tarkoitus ole saada toisilleen sopimatonta paria jatkamaan väkisin yhdessä, vaan terapiassa voidaan päätyä myös eroon, ja kyllä pariterapiaa voidaan käyttää myös eron käsittelyyn. Terapian tarkoitus on, että molempien olisi mahdollisimman hyvä jatkaa eteenpäin, tapahtui se sitten yhdessä tai erikseen. Eronneiden terapia lienee yleisempää, jos pariskunnalla on yhteisiä lapsia ja olisi suotavaa olla hyvissä väleissä myös eron jälkeen.

Itse en haluaisi sotkeutua ihmiseen, jolla on eroprosessi kesken, joten sillä ei sinänsä olisi väliä, puhuuko mies totta vai ei. Onko mies edes kertonut exälleen ja lähipiirilleen, että tapailee ap:ta?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kuusi