12-vuotias ei uskalla jäädä yksin kotiin kauppareissun ajaksi
Mutta ei halua myöskään tulla mukaan kun ei jaksa. Pikkuveli ei saa lähteä mukaan kauppaan vaan pitäisi jäädä isoveljen kanssa kotiin. Olen yksinhuoltaja ja joka kerta kauhea huuto kun pitäisi mennä kauppaan ja pikkuveli ei haluaisi jäädä kotiin isoveljen seuraksi. Lopulta jätän menemättä kauppaan, pikkuveli menee yksin tekemään ostokset perheen puolesta tai pikkuveli taipuu isoveljen tahtoon.
Mitä tekisit?
Kommentit (32)
Yksinoloon on myös iso kynnys oppia, kun noin myöhään aloittaa. Meillä on ihan 4v asti ollut jo yksin sen aikaa että käy pikaisesti kaupassa... Aloitettu tietysti lyhyemmillä ajoilla totuttelemaan..
Luulis häpeevän tollasta itsekin. Luulis kavereiden nauravan sun jättivauvalle.396
Kuulostaa siltä, että lapsesi on jäänyt johonkin päiväkotitasolle.
Jaa.
Mä taas muistan että lapsena oli erityisen
kiva olla yksin kotona.
12vee vahdin 5 vuotta nuorempaa kaveria satunnaisesti kun vanhemmilla oli menoa.
Menette kaikki yhdessä kauppaan? En jättäisi lasta yksin sisaren kanssa, ellei hän tahdo jäädä. Jos vaikka olisi jotain kiusaamista, kun olisin poissa.
Juttele lasten kanssa yksitellen aiheesta, sekä yhdessä. Selvitä asiat. Sinä päätät.
Koulussa menee hyvin, on vain hankala. Kukaan ei uskoisi jos näkisi lapsen kotiminän. Jos yritän puhua, lapsi käskee kus ipäätä pitämään turpansa kiinni.
Ap
Avainkaulalapsena jaksaa aina hämmentää nämä nykyajan mukelot. Itse myös hoidin 12 vuotiaana pienempiä sisaruksia kun vanhemmat kävivät tansseissa.
Ap on joko surkea tarinankertoja tai kasvattaa häiriintynyttä lasta eikä aio parantaa kasvatustapojaan.
Tämä muistuttaa minua varhaisessa teini-iässä. Olin koulukiusattu ja katsoin jännittäviä ohjelmia,asuimme vanhassa talossa joka piti ääniä ja koulun jälkeen menin kirjastoon koska en uskaltanut olla yksin. Jos isä lähti lenkille ja äiti kauppaan sekosin,että en halua jäädä yksin! Olin noin 12-13vuotias.
Tilaa ruuat kotiinkuljetuksella.
PS. Lapsi ei ole terve.
Älä siitä huudosta välitä. Sä toimit oikein kun annat valita jääkö kotiin vai lähteekö mukaan.
Tuo riehuminen varmasti johtuu ihan teini-iästä. Mieliala heittelee niin että välillä on kuin aikuinen ja välillä ihan vauva, sille ei vaan voi mitään.