Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen "salavarakas"

Vierailija
13.04.2023 |

Olen useita vuosia säästänyt rahaa tilille ja rahastoihin. Summa on kertynyt pikkuhiljaa ja on nyt jo suhteellisen suuri, nopeasti laskettuna yli 200 000. Asunnon ostin mieheni kanssa useampi vuosi sitten ja siitä on vielä velkaa noin 90 000, mutta lainaa olen lyhentänyt jo kymppitonneilla. Olemme ihan tavallinen perhe, lapset ja harrastukset, ja vaikka elämme taloudellisesti järkevästi, niin ostamme kaiken tarpeellisen. Palkkani on noin 2500€ plus lisät, joita on vaihtelevasti. En ole kertonut kenellekään ystävälle enkä sukulaiselleni säästöistäni. Vain vanhempani ja mieheni tietää. Jotenkin turvallinen ja hyvä olo. Olen hieman alle nelikymppinen.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea! 🥳

Vierailija
2/22 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

et ole ainoa laatuasi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on salava rakas? Oletko myös koivu rakas?

Vierailija
4/22 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika iso osa suomalaisista on. Moni työtönkin. Vastahan tuota s ketju uutisoi että bonuksia on asiakkaiden tileillä miljoonia. Silti joka ikinen vinkuu palkkansa pienuutta, kun ei sillä kuulemma elä 😄.

Vierailija
5/22 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on silava rakas.

Vierailija
6/22 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hih! 😂

Vierailija
7/22 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen salaköyhä. Mulla on okt pääkaupunkiseudulla, kesäasunto maalla, auto ja hyvä työpaikka. Oikeesti taloudellista liikkumavaraa ei juuri ole, eli kaikki menee, mitä tuleekin. 

Omaisuus kyllä kertyy tietty koko ajan, kun maksan lainoja pois ja remontoin kiinteistöjä.

Mutta eipä tässä paljon reissailla tai syödä iltaisin ulkona :-D

Vierailija
8/22 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse 35v ja sama tähtäimessä. Parisen vuotta nyt säästänyt tunnollisesti ja tehnyt sijoituksia.

Vierailija
9/22 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on silava rakas.

Paljon mahdollista tämäkin.

Vierailija
10/22 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen salaköyhä. Mulla on okt pääkaupunkiseudulla, kesäasunto maalla, auto ja hyvä työpaikka. Oikeesti taloudellista liikkumavaraa ei juuri ole, eli kaikki menee, mitä tuleekin. 

Omaisuus kyllä kertyy tietty koko ajan, kun maksan lainoja pois ja remontoin kiinteistöjä.

Tämähän se monella on syynä siihen miksi "palkka ei riitä". Törsätään kymmeniä tuhansia autoihin ja veneisiin, ynnä muuhun turhaan ja sitten ihmetellään kun arjessa ole varaa "mihinkää".

Vierailija
11/22 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko tosiaan hulluna pajuihin?

Vai käyvätkö pajupuut sinuun kiinni?

Vierailija
12/22 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika iso osa suomalaisista on. Moni työtönkin. Vastahan tuota s ketju uutisoi että bonuksia on asiakkaiden tileillä miljoonia. Silti joka ikinen vinkuu palkkansa pienuutta, kun ei sillä kuulemma elä 😄.

Suurin osa suomalaisista on persaukisia. Kaikki menee mitä tulee, oli sitten töissä tai työtön ja sitä pidetään normaalina. Taloustiedot ja -taidot on suomalaisilla olemattomat. Ei ihme että SDP on niin suosittu puolue ja monen äänestämä.

Vierailija
13/22 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En omista mitään. Tilillä noin 100 000€. On tosi vapaa olo. Palkka 3000€ kuussa.

Vierailija
14/22 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on pääkaupukiseudulla 300 000€ velaton kaksio ja 40 000€ säästöjä.

Mikä olen?

Vierailija
15/22 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän pankkitilin saldossa aika äkkiä tulee se raja vastaan, minkä jälkeen se ei paranna enää yöunia, vaan sitä alkaa miettimään että eiköhän noillekin kertyneille rahoille parempaa käyttöä olisi.

Vierailija
16/22 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ton takia en ole ostanut kesämökkejä ja autoja. Haluan että jää rahaa syödä ulkona ja reissailla :)

Vierailija
17/22 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä järki on maksella asuntolainan korkoja sen sijaan, että sen maksaisi samantien pois?

Vierailija
18/22 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä järki on maksella asuntolainan korkoja sen sijaan, että sen maksaisi samantien pois?

Ehkä rahat ovat rouvan, mutta talo yhteinen ja sitä myös maksetaan 50/50?

Vierailija
19/22 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Fingerporista päivää.

Vierailija
20/22 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa rahasi esim. ostamalla köyhille ruokaa joka on tuotettu lähialueillasi. Näin tuet köyhien lisäksi alueesi pienyrittämistä ja maataloutta.