Just, enpä tiennyt että kunnallisessa hammashoidossa on tällainen tilanne
Aikoja saatavilla ihan peräti kaksi, toinen tammikuulle ja toinen melkein kesällä vasta. Ainut vaihtoehto olisi sitten mennä ensiapu-hammashoitoon aamulla, mutta kun nyt ei ihan ensiapua tarvitsevastakaan asiasta ole kyse niin mitäs sitten perkele. Miten musta nyt tuntuu, että tämä systeemi ei toimi ihan niin kuin sen pitäisi. Yksityiselle varmaan sitten saisi pulittaa satoja euroja, joten joudun sulkemaan senkin vaihtoehdon pois. Great.
Kommentit (15)
Halvalla ei saa hyvää, ei edes hammashoidossa ainakaan järkevällä aikataululla.
Joo vuosia on ollut, ja tuo tilanne kuulostaa aika valoisalta, joskus kun ollut eka vapaa aika puolen vuoden päässä eikä ensiapuaikoja ollenkaan saatavilla. Suoraan käskeneet mennä yksityiselle, mikä lienee lainvastaista.
Sait tammikuuhun ja kesällä ajan..
Meillä saa vuoden päähän
Miksi et sitten ottanut sitä tammikuun aikaa?
Hehehe. Itse menin kunnalliseen hammaslääkäri päivystykseen ja sain pikapaikkauksen lohjenneeseen hampaaseeni. Sen jälkeen seuraava aika oli 4kk päästä. Nyt käynyt jo viisi kertaa juurihoidoissa. Ajat ovat olleet 3kk-7kk välein. Mahtaakohan tulla ikinä kuntoon. Rahaakin jo palanut 300€ vaikka julkinen puoli.
Ja se ei ole mikään tae, että pääset silloin, kun olet saanut ajat. Voi ollla et nekin vielä siirretään eteenpäin. Ja sitten lopulta, kun pääset nin saatat saada palvelusetelin ja saat varata ajan yksityiselle.
Itse valehtelen jos on selvästi hammaskipua kivun pahemmaksi niin pääsen päivystykseen. Tarkastusajan varasin viikko sitten ja sain ajan ensi vuoden elokuulle.
Näin Helsingissä.
Menkää nyt jumakekkana tallinnaan. Suomaiset hammaslääkärit viron hinnoilla, saatte myös sen kelakorvauksen.
[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 15:22"]
Miksi et sitten ottanut sitä tammikuun aikaa?
[/quote]
Minun tuurillani se oli juuri sellaiseen aikaan, ettei ajan ottaminen ollut mahdollista...
Ääh, kokemuksia hyvistä yksityisistä Tampereella? Toiveena asiantuntevuus, empaattisuus ja edullisuus, eli ei pahat toiveet ;)
Ja joo, olen ollut aiemmin YTHS:n piirissä, niin ei ole tarvinnut kohdata tuota karua todellisuutta.
[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 15:27"]6 kk hoitotakuu.
[/quote]
Olisihan AP saanut ajan tammikuulle, mutku ei sopinut.
Varmaan riippuu kaupungista... itse varasin perjantaina ajan ja se on torstaina, koska en tiistaina vielä pääse. Olen tyytyväinen, meillä pääsee aina lääkäriin ja hammasläökäriin kunnallisella.
Yksityinen ei ole niin kallista kuin luullaan. Hammastarkastus voi olla jopa 20-30€ ja paikkaus n.50€. Jos on paikkus tai tarkastus-asiaa, niin yksityinen on aika hyvä vaihtoehto.
woiwoii onhan sama tilanne ollut jo vuosia