Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mahtuuko mummon vaihtuvat miesystävät joulupöytään..?

Vierailija
15.12.2014 |

Me järjestämme joulun koko suvulle. Olemme perinteisesti toivottaneet tervetulleeksi sukuamme laajalti, periaatteella, että kaikki ovat kutsuttuja ja saavat itse päättää, ottavatko kutsun vastaan.

Mutta miten tehdään mummon vaihtuvien miesystävien kanssa? Kun mummo elää uutta teiniaikaa ja haluaisi mukaan sen hetkisen 'kaverinsa'. Ja voi olla, että tämä on ensimmäinen kerta, kun tätä 'kaveria' edes nähdään, joten on väistämättä ihan ulkopuolinen tässä joulun vietossa. Kieltäisittekö avecin tuomisen joulupöytään tässä tapauksessa? Kun itsestäni tuntuu, että tähän paikkaan voisi vetää rajan näiden kutsujen suhteen.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en kieltäisi.

Vierailija
2/7 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, jos mummolla on tänä joulua vain 1 miesystävä, niin päättäköön mummo itse tuoko vai eikö.

Mutta jos mummo haluaa vaihtaa miesystäviä joulurauhan, saunan, päivällisen ja glögin välillä ja lopuksi lähteä jatkoille joulupukin kanssa, niin mun avarakatseisuus loppuu kesken :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos suvussa on nuoria aikuisia, joilla uusi suhde, niin kutsuisitteko heidän uudet poika- tai tyttöystävänsä? Joku heistä saattaa olla tuleva kihlattu, puoliso, loppuiän kumppani. Joskus heidätkin esitellään suvulle ensi kerran. En vetäisi rajaa ainakaan siihen, kenen uudesta kumppanista on kyse. Joku ihan satunnainen tuskin edes haluaa tulla mukaan.

Vierailija
4/7 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos sinustakin on ok, ettei sinun kumppania oteta vakavasti ja jätetään kutsumatta niin sitten. Muuten mikä sinä olet sanomaan toisen suhteesta mitään.

Vierailija
5/7 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 12:58"]No, jos mummolla on tänä joulua vain 1 miesystävä, niin päättäköön mummo itse tuoko vai eikö.

Mutta jos mummo haluaa vaihtaa miesystäviä joulurauhan, saunan, päivällisen ja glögin välillä ja lopuksi lähteä jatkoille joulupukin kanssa, niin mun avarakatseisuus loppuu kesken :)
[/quote]

Repesin.

Vierailija
6/7 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoista. Pari päivää sitten lähes kaikki oli sitä mieltä että ei missään nimessä tulevaan anoppilaan jouluksi miniäehdokasta, kun ei olla vielä naimisissa ja seurusteluakin oli hieman alle vuoden.. Kun nuorten kaverit vaihtuu tiheään että joka joulu on sitten valokuvissa uusi kaveri. Ja aivan ventovieraskin vielä.

:DDD

Mutta ehkä mummuille on erit säännöt...

Vierailija
7/7 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille mahtuisi mukaan kyllä. Meillä saattaa muutenkin olla "vieraita" jouluna, esimerkikis opiskelijaikäisten lasten vaihtariystäviä, jotka jääneet Suomeen jouluksi. Ja joinain jouluina on ollut joitain minun tai mieheni tädeistä tai sedistä tai meidän serkkuja perheineen. Joten jos mummo itse haluaa tuoda sen hetkisen miesystävänsä, niin mulle sopisi kyllä.

Koska teilläkin joka tapauksessa tuollainen laajempi kutsu ja porukka saattaa vaihdella eri vuosina, niin en oikein ymmärrä miksei sinne sekaan yksi miesystäväkin mahtuisi? Onko oikeasti tuo "hän olisi ulkopuolinen" vai ottaako sua mummon elämäntyyli vaan muuten päähän syynä siihen, ettet haluaisi kutsua?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kolme